• 0

Uitbreiding aktiviteiten in deze tijd te doen?

Sinds een half jaar run ik een wellness & beautysalon op een vakantiepark. Dit draait naar volle tevredenheid van zowel de gasten, de organisatie en mijzelf. Het loopt erg goed. Nu heeft men mij het voorstel gedaan om de sauna daar ook te gaan draaien. Deze is 25 jaar oud en heeft een verfrissende opknapbeurt nodig. Er is een buitensauna, een binnensauna, een turks stoombad en een grote whirlpool. Het onderhoud van de technische zaken blijft voor het park. Ik moet alleen zorgen dat het er goed uit gaat zien en natuurlijk dat het beter gaat lopen. Om het er weer netjes uit te laten zien gaat dat me plm. 40.000 euro kosten. Dat heb ik niet. Sterker nog, ik ben nog aan het bijkomen van de investering die ik heb gedaan om de salon te starten op het park en de naweeën van de slechte tijd die ik financieel gehad heb.

Nu zie ik als enige optie om de sauna te gaan draaien met de ZZP-er waar ik nu mee werk. Het klikt erg goed tussen ons en we zitten echt op een lijn wat manier van werken betreft. Alleen zou zij zich dan op een of andere manier in moeten kopen in mijn bedrijf en zouden we er een bv of iets dergelijks van moeten maken.

Wat is verstandig in deze tijd? Durf ik het aan. Het is een kans uit duizenden lijkt me want op zich is het een mooie ruimte. De huur die ik er voor moet betalen bedraagt zo'n 50.000 euro per jaar incl. technisch onderhoud en energiekosten.

Graag ontvang ik tips hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken.

Edith

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals ik het hoor is het wel een dure kans... 40.000 euro aan investering kosten, dan nog 50.000 euro huur per jaar en dat moeten jullie dan samen gaan runnen of hebben jullie ook nog extra personeel nodig?

 

Hoeveel personen maken nu per jaar gebruik van de sauna? En wat moet 1 bezoeker betalen per bezoek?

 

Als je met de bezoekersaantallen en bijhorende inkomsten die er nu gedraaid worden (neem aan dat je die weet?) deze kosten denkt te kunnen dragen en winst kan maken is het een goede kans maar als die bedragen nogal uitelkaar liggen zal ik er nog een keer goed over nadenken..

 

Ik ben altijd nogal achterdochtig bij dit soort buitenkansen want als het zo lekker loopt zal het vakantiepark toch zelf wel de boel opknappen en er geld mee verdienen?

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik sta er zelf inderdaad ook versteld van waarom ze niet investeren. De omzet is nu die 50.000 euro per jaar, maar daar wordt helemaal niets voor gedaan. Als het er netjes uitziet en het wordt gepromoot is er zeker veel meer uit te halen. Verder zou ik zelf dus alleen maar daar gaan staan zonder verder personeel. Ik zou de gasten dan ook een massage kunnen geven of kunnen scrubben of iets dergelijks.

Edith

Link naar reactie
  • 0

Dus je moet aan huur gaan betalen wat zij nu aan totale omzet op een jaar draaien?

 

Mogen er ook bezoekers komen die niet op het park logeren?

 

Zoals ik het even snel ziet:

 

40.000 euro lenen = +/- 10.000 euro kosten op een jaar,

50.000 euro huur per jaar

Ik neem aan dat jullie samen er ook iets aan willen verdienen? : 20.000 per jaar (10 000 per persoon )

reclame, verzekeringen en diverse onvoorzien: 5000? per jaar

 

totaal moet je dus ongeveer 85.000 euro per jaar moet je omzetten?

 

Wat kost een kaartje? of wat mag een kaartje gaan kosten van jou? € 10,- ? ?

 

dus dat zijn 8500 bezoekers per jaar, dus ongeveer 165 betalende bezoekers per week? Ga je dat redden?

 

Dat je meer dingen erbij kan gaan doen ben ik met je eens maar daar wil je ook weer meer voor betaald krijgen. Je moet hier ook weer tijd in steken, dan moet je weer oppassen dat het niet ten koste gaat van je andere zaak. (waarschijnlijk moet je ook cursussen hiervoor volgen?)

 

 

Als ik jou was zou ik echt over die huurprijs praten, die vind ik heel fors.

Link naar reactie
  • 0

En wat is er afgesproken mocht je het na 1 jaar voor gezien houden om gelijk welke reden? Dan heeft de verhuurder een mooie opgeknapte sauna en jij zit met een schuld.

 

Laat hun de zaak opknappen, ze doen het onderhoud tenslotte ook.

 

Dat ze jouw voorstellen om de sauna erbij te nemen zal niet zonder reden zijn. Als ze er personeel in moeten zetten gaat het meer kosten (opknappen+onderhouden moeten ze dan toch ook). De dienstverlening die jij aanbied geeft ook meerwaarde voor het park, jullie hebben elkaar nodig. Maar als jij het niet doet zullen hun toch iets moeten doen. Vanuit dat oogpunt sta jij sterker, maak van die positie gebruik. Je zou eventueel met een percentage van de omzet kunnen werken, weet echter niet of dat gebruikelijk is.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog even voor de duidelijkheid. Momenteel kost een kaartje 12,50. Er mogen ook mensen van buitenaf komen dus niet alleen gasten van het park. Er wordt nu totaal geen reclame gemaakt voor de sauna en toch is er een omzet van 50.000 per jaar. In eerste instantie zouden we dus kunnen volstaan met een investering van plm. 15.000 euro. Daarna zouden we dus nog uit kunnen breiden waardoor de totale investering op 40.000 komt. Ik zou bijvoorbeeld graag een kruidentempel er bij maken.

Ik huur nu de wellness & beautysalon ook op basis van een omzetpercentage. Gezien de energiekosten van de sauna is dat natuurlijk een heel ander verhaal. De investeringen die ik zou doen blijven mijn eigendom en worden overgenomen als ik er mee stop, dat komt contractueel vast te liggen.

 

Edith

Link naar reactie
  • 0

Hallo Edith,

 

Misschien lees ik het verkeerd maar u heeft het over een huur van 50.000 euro per jaar, en er wordt op dit moment een totale omzet van 50.000 euro per jaar gedraaid door het park.

 

Deze huur staat dan toch niet in verhouding met de omzet die je kan gaan draaien?? Dan moet u de huidige bezoekers aantallen toch ongeveer gaan verdubbelen??

 

Als ik het nu verkeerd zie hoor ik het graag..

Link naar reactie
  • 0

Ik las het inderdaad ook zo, er moet 50.000 euro huur betaald worden, terwijl de totale jaaromzet ook 50.000 euro is dit staat dan toch niet eerlijk in verhouding?

 

Ik vraag mij ook af hoe snel je je inverstering van 40.000 euro hiermee snel terug gaat verdienen. Ik ben benieuwd naar je visie.

 

Fijne dag nog.

 

Gr.

Casper

De Partywinkel: ieder feest begint HIER.

 

Bij Partywinkel.nl kunt u terecht voor ballonnen, vlaggen, leeftijdsfeesten, themafeesten (Hawaiifeest), kinderfeesten, geboortefeesten, Abraham & Sarahfeesten, Huwelijksfeesten en alle andere feesten.

 

PartyWinkel.nl steunt KIKA.

Link naar reactie
  • 0

Sorry dat ik het niet eerder heb laten weten maar dit project is voor mij al van de baan. Ik heb alles goed op de rij gezet en heb besloten er niet in te stappen. Financieel een te groot risico en niet haalbaar in deze tijd.

Bedankt voor jullie reacties.

Edith

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.