• 0

Briefpapier

Ik ben bezig met het maken van briefpapier/visitekaartjes voor mezelf. De visitekaartjes zijn geen probleem, maar het briefpapier wel.

Wat vermelden jullie allemaal op je briefpapier? Misschien dat iemand wat voorbeelden van zijn/haar briefpapier wil plaatsen?

 

Alvast bedankt, nu snel Italië-Zweden kijken. :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is dat niet zóóó standaard? Het spijt me wel, maar StudentStart, stel je niet vrij voor de hand liggende vragen?

Het ligt misschien voor de hand, maar ik wil zekerheid. Daarnaast verschillen veel bedrijven qua briefpapier. De één heeft een aantal voorwaarden in het klein onderaan staan, de ander niet. De één vermeldt zijn IBAN/Swift code, de ander niet.

Daarnaast zou je met een topic als dit tips kunnen krijgen, altijd mooi meegenomen, toch?

Link naar reactie
  • 0

Waar open ik een bankrekening, wat zijn kosten, waar druk ik visitekaartjes, wat zet je op je briefpapier, in welke hoek plak je een postzegel: StudentStart je bestookt dit forum met wel heel erg basic vragen. Dat mag, maar liever niet zoveel tegelijk.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Dat mag, maar liever niet zoveel tegelijk.
Zoveel doe ik er ook niet tegelijk, toch? Mijn vorige topics zijn allemaal beantwoord. En die van die bankrekening was niet door mij geopend, maar door 'Ted van Diepen' btw.

Daarnaast leek mij het zinvol om het drukken van visitekaartjes eens onder de loep te nemen, of niet?

Het topic over die kosten was idd een beetje overbodig, daar heb je gelijk in.

Link naar reactie
  • 0

Als bedrijf straal je een eigen identiteit uit en daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Het briefpapier is een stukje herkenbaarheid, maar hoe je dat gaat invullen... dat mag je zelf bepalen.

 

Zoek gewoon eens wat brieven op, je krijgt ze dagelijks met de post! Bekijk die eens en trek dan je eigen conclusies wat voor jou bedrijf het beste is.

 

Niemand hier kan zeggen wat er wel op moet en niet op moet. Dat bepaal je namelijk helemaal zelf, tenzei je een kloon van een bestaand bedrijf gaat opzetten.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

 

In het pre-digitale tijdperk hadden veel bedrijven voorbladen en vervolgbladen en vast nog eens aparte notabladen. Maar nu kun je volstaan met een voorbedrukt 'algemeen' briefpapier waarbij je de juiste gegevens toevoegt voor het printen. En vaak heb je helemaal geen voorbedrukt papier nodig. Ik werk al tien jaar met verschillende digitale briefhoofden. Het is heus doodsimpel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

En vaak heb je helemaal geen voorbedrukt papier nodig. Ik werk al tien jaar met verschillende digitale briefhoofden. Het is heus doodsimpel.

 

Helemaal mee eens.. zelf doe ik weinig meer met papier, de voornaamste papierstroom zijn eigenlijk de facturen. Op het moment dat je al bij de factuur bent gaat full-color voorgedrukt briefpapier niets meer bijdragen aan je bedrijfsresultaten.

 

Offerte's en dat soort dingen maak ik het liefste in PDF, met de layout er ingebakken en verzonden per e-mail. De meeste (potentiele) klanten lijken hier ook een voorkeur voor te hebben, je kunt heel snel iets verzenden en als er nog wat aangepast moet worden kan dat ook bijna realtime.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat mag, maar liever niet zoveel tegelijk.
Zoveel doe ik er ook niet tegelijk, toch? Mijn vorige topics zijn allemaal beantwoord. En die van die bankrekening was niet door mij geopend, maar door 'Ted van Diepen' btw.

Daarnaast leek mij het zinvol om het drukken van visitekaartjes eens onder de loep te nemen, of niet?

Het topic over die kosten was idd een beetje overbodig, daar heb je gelijk in.

 

dat was ik inderdaad, misschien een subforum openen expres voor de starters? waar wij met onze "simpele" vragen kunnen komen??

Link naar reactie
  • 0

misschien een subforum openen expres voor de starters? waar wij met onze "simpele" vragen kunnen komen??

 

Dit is een forum voor starters en ook 'simpele' vragen zijn welkom. We proberen alleen om het geheel interessant te houden voor startende starters en gevorderden, dus als er teveel basisvragen tegelijk lopen raakt de balans een beetje zoek. Maar blijf gerust vragen! Alleen niet teveel tegelijk. Geef bv aan dat je vraag afdoende beantwoord is, dan sluiten we het onderwerp. Succes!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.