• 0

Klant wil niet betalen ondanks contract

Goedendag,

 

Wij hebben een prestatiecontract afgesloten met een klant dat deze na x reacties een website afneemt.

 

In dit contract is duidelijk opgenomen wat een goede reactie is. Hieraan is nu voldaan.

 

Echter kort nadat we starten was het verzoek om een extra veld op te nemen. Hiermee hebben we ingestemd

. Dit was eerst opgenomen door ons echter later aangepast naar een iets breder geheel. Wel in lijn met de opdrachtbevestiging.

 

Er is ongeveer vier maanden overheen gegaan en alle leads zijn geconsumeerd.

 

De nota verstuurd en deze wil men niet voldoen omdat de reacties tegenvielen in hun perceptie.

 

Grootste verweer is nu dat ze om dat veld hadden gevraagd.

 

 

Wat kan ik hier mee?

 

 

Is dit advocatenvoer of kan ik mij beroepen op de oorspronkelijk gemaakte afspraak?

Toen was er een prijs afgesproken en een totale manier van werken. Terwijl hier pas later

aanvullingen op kwamen zonder aanpassing van het contract.

 

 

Al vast bedankt. :)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als aan de opdracht bevestiging is voldaan, sta je in je recht. Bovendien had het bedrijf eerder kenbaar kunnen maken dat de reacties niet voldoen. Echter begrijp ik niet helemaal wat het probleem is met de aanpassing van het extra veld. Als dit op hun verzoek kort na de start is aangepast, voldoen de inkomende leads toch gewoon?

Link naar reactie
  • 0
Het veld was redelijk specifiek en dit heb ik later afgevlakt naar een iets algemenere setting. Echter in lijn met de opdrachtbevestiging.

 

Ik ben helaas geen jurist en heb geen kennis van de specifieke opdracht omschrijving en wat er daadwerkelijk is uitgevoerd, maar als je het mij vraagt lijkt het erop dat je in je recht staat. Al zou ik in dit soort situaties niet gelijk de confrontatie op zoeken. Ik raad je daarom aan om eens met de opdrachtgever om de tafel te gaan zitten en naar een oplossing te zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer te begrijpen wat je zegt.

 

Je hebt een website voor een klant gebouwd waarop reacties binnen kunnen komen. In de overeenkomst heb je afgesproken wat een "goede reactie" is en dat je na een bepaald aantal van die goede reacties de website aan de klant overdraagt en hiervoor betaald krijgt.

 

Nu is er een extra veld afgesproken en dat veld speelt een bepaalde rol in de definitie van een "goede reactie", waardoor jij nu vindt dat het afgesproken aantal goede reacties is bereikt en je klant vindt dat niet.

 

Klopt dit een beetje?

 

Heb je alleen onlangs het eindresultaat van jouw telling aan de klant bevestigd, of heb je in de afgelopen maanden ook contact gehad over de "tussenstand"? En zo ja, heeft de klant daar op gereageerd?

Link naar reactie
  • 0

@ John

 

Bedankt voor je reactie.

 

Het verzoek van de klant was om een veld toe te voegen.

de criteria van een goede reactie zijn hierbij niet herzien. Dat is zo zoals in het contract was afgesproken gebleven.

 

Er is tussentijds contact geweest. Dat was halverwege het aantal afgesproken reacties.

Er was geen volledige tevredenheid. Vooral omdat een groot aantal reacties ook niet voldeden aan de criteria.

Op basis hiervan is de site aangepast en zijn we verder gegaan waarna dit ook sterk verbeterde.

 

Alle reacties zijn geconsumeerd en nu valt men terug op dit punt om in mijn ogen onder de nota uit te komen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het verzoek van de klant was om een veld toe te voegen.

de criteria van een goede reactie zijn hierbij niet herzien. Dat is zo zoals in het contract was afgesproken gebleven.

Wat ik dan niet snap is waarom dat verhaal over dat extra veld hier relevant is.

 

 

Alle reacties zijn geconsumeerd en nu valt men terug op dit punt om in mijn ogen onder de nota uit te komen.

Wat bedoel je met "geconsumeerd"? En op welk punt valt men nu terug?

 

Over hoeveel "goede reacties" zijn jullie het wél eens en hoever zit dat nog af van het afgesproken aantal? Is het niet gewoon een kwestie van nog een maand afwachten en dan is het afgesproken aantal bereikt en volgt de betaling alsnog?

Link naar reactie
  • 0

Wat ik uit dit verhaal begrijp is dat bezoekers van een website een aanvraag kunnen indienen middels een formulier met statische velden, dat direct (of indirect) bij de klant (het bedrijf dat niet wenst te betalen) uitkomt. Aangezien de velden van het formulier vooraf zijn gedefinieerd in de overeenkomst, kan daar geen onduidelijkheid over bestaan of het een "goede reactie" betreft of niet . Maar omdat het formulier naderhand (nota bene op verzoek van de klant zelf) is aangepast, willen zij onder de overeenkomst uitkomen.

 

De vraag van Dutchyking is nu volgens mijn of deze tussentijdse wijziging in het formulier consequenties heeft voor de vastgelegde afspraken, zodat de klant onder de overeenkomst uit kan komen.

 

Of zie ik dit helemaal verkeerd?

Link naar reactie
  • 0

@ jordy

 

Klopt!

 

In contract is bepaald : Goede reactie is voorwaard x en y en z. En betaling volgt bij aantal X.

 

Overeenkomst getekend.

Hierna wil afnemer een extra veld.

Deze plaats ik en stem ik mee in. (echter niet dat dit ook de voorwaarde van een goede reactie wijzigt)

Echter om meer mogelijkheden voor de klant te realiseren is ditveld verandert en verruimt door mij.

 

De klant wil ondanks dat contractuele punten volledig zijn nagekomen niet betalen en verschuilt zich

achter de wens van dat extra veld.

En dat ik dit dus verruimt had vier maanden en een x-tal leads geleden.

 

@john

Met geconsumeerd bedoel ik dat ze de reacties hebben nagebelt om hun diensten aan te bieden.

Hier is helaas niets uit voortgekomen. En nu bestempelen hun de reacties als niet goed mede doordat

hun dus de wens hadden van het extra veld.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ jordy

 

Klopt!

 

In contract is bepaald : Goede reactie is voorwaard x en y en z. En betaling volgt bij aantal X.

 

Overeenkomst getekend.

Hierna wil afnemer een extra veld.

Deze plaats ik en stem ik mee in. (echter niet dat dit ook de voorwaarde van een goede reactie wijzigt)

Echter om meer mogelijkheden voor de klant te realiseren is ditveld verandert en verruimt door mij.

 

De klant wil ondanks dat contractuele punten volledig zijn nagekomen niet betalen en verschuilt zich

achter de wens van dat extra veld.

Welke ik dus verruimt had vier maanden en een xx-tal reacties geleden.

 

@john

Met geconsumeerd bedoel ik dat ze de reacties hebben nagebelt om hun diensten aan te bieden.

Hier is helaas niets uit voortgekomen. En nu bestempelen hun de reacties als niet goed mede doordat

hun dus de wens hadden van het extra veld.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je een factuur gestuurd? (met als tekst; "conform onze overeenkomst nr d.d. bereken wij U...)

Zo ja is deze factuur betwist?

 

Indien niet binnen een redelijke termijn wordt betwist/gereclameerd gewoon voor laten komen. En indien de factuur wel betwist wordt ook voor laten komen.

 

Het heeft meestal weinig zin te gaan discussiëren, en het contract heb je gemaakt om dat te voorkomen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.