• 0

Onterechte klachten op klacht.nl

Beste mede ondernemers,

 

De laatste tijd loop ik tegen een probleem aan waar misschien meerdere ondernemers tegen aan lopen.

4 jaar geleden ben ik een webshop begonnen en na een paar jaartjes doorbijten en elk vrij uurtje in de zaak gestopt te hebben gaat het sinds vorig jaar, het derde jaar best goed.

Sinds het zo goed gaat heb ik gemerkt dat er soms een klacht over ons wordt geschreven door ontevreden klanten.

Meestal gaat dit over een pakket dat niet op tijd is afgeleverd door de pakketdienst wat soms terecht is maar altijd is opgelost.

Mocht het echt mis gaan bij een verzending doen we niet moeilijk en storten we het aankoopbedrag terug of we versturen een nieuw pakket indien dit nog op voorraad is.

Bij elke winkel of webshop gaat er wel eens iets mis maar we doen echt ons uiterste best doen om dit minimaal te houden.

gemiddeld gaat er 1 op de 800-1000 pakketten iets mis en dan is het vrijwel altijd een vertraagde levering wat een paar dagen langer duurt als normaal.

 

Er zijn verschillende websites waar de klant terecht kan voor een klacht maar de laatste tijd komen er veel klachten op www.klacht.nl.

Deze klachten zijn in een enkel geval volledig terecht maar de meeste zijn compleet verzonnen of zwaar overdreven.

Er staan bijvoorbeeld klachten over producten die wij nooit hebben verkocht en we zelf nog nooit van gehoord hebben.

 

We hebben contact opgenomen met klacht.nl en uitgelegd dat we graag met deze klanten in contact zouden komen en dat de (meeste) klachten onterecht zijn met een goede onderbouwing.

De reactie van klacht.nl is dat we dan maar lid moeten worden voor 100,- ex btw per maand en dan mogen reageren op de klacht.

 

In de afgelopen 4 jaar hebben we nog nooit een klacht niet opgelost maar staan nu wel hoog in de zoekmachines door een klachtensite welke al honderden misschien wel duizenden keren is gelezen.

 

Nu vraag ik me af of meerdere collega ondernemers hier last van hebben en hoe zouden jullie hier mee omgaan.

Het heeft veel tijd, geld en moeite gekost om iets op te bouwen maar dit is niet echt eerlijk ondernemen.

 

Lid worden heeft niet mijn voorkeur, we zijn al lid van een keurmerk waar we flink voor betalen en daarbij voelt het niet juist om zo´n bedrijf te belonen.

Een advocaat inschakelen is ook een mogelijkheid maar dat is misschien iets te rigoureus in dit stadium.

 

Mocht iemand dit traject al een keer hebben meegemaakt lezen ik en andere ondernemers het natuurlijk heel graag!

 

Groet,

 

Serge

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan namelijk ook een gratis account aanmaken om daarmee op klachten te reageren en dus op te lossen.

En met een gratis account kun je niet alleen reageren op de klacht, maar ook de gegevens van de klager zien.

 

Ik heb er nog niet mee te maken gehad, maar je kunt dus op de site van Klacht.nl weerwoord geven.

Anders is het, als een concurrent op allerlei fora onterechte klachten en verdachtmakingen gaat plaatsen.

Daar heb je geen verweer tegen.

Link naar reactie
  • 0

Beste mede ondernemers,

 

Ik moet jullie het volgende mededelen. Ook ik ben slachtoffer van klacht.nl

Er is een man die al 1,5 jaar met diverse reacties mij voor oplichter uitmaakt.

 

Sterker nog deze man geeft zelfs in zijn reacties aan dat hij niet eens een klant van mij is geweest

(hoe kan je dan zijn opgelicht??)

 

Klacht.nl vraagt niets en publiceert alles in mijn geval. Je kunt toch wel om een aangifte bewijs vragen voordat je iemand als oplichter op je website zet? nee hoor dat is bij klacht.nl geen enkel probleem als jij vind dat hij een oplichter is dan is dat zo en wat doet klacht.nl om het probleem op te lossen?

 

niets, juist ja niets, helemaal niets.

 

En wat doet klacht.nl als je brieven, e-mails en aangetekende brieven stuurt het maakt niets uit. Ik heb besloten dat de bodem bereikt is. Ik wil graag een procedure starten om deze Meneer A die hier achter zit aan te pakken.

 

Als er meer gedupeerde zijn? kunnen die zich melden samen staan we sterker!!

 

klachtoverklacht.nl@outlook.com

 

Hier kunt u uw verhaal naar toe sturen. Let op u dient:

 

1. Aangifte doen van smaad tegen de persoon die het online heeft gezet.

2. Tegen klacht.nl kunt u aangifte doen van smaadschrift.

 

Pas als dat gebeurd is kunt u aansluiten bij de procedure.

 

Dit soort mensen moet echt gestopt worden. Het is te gek voor woorden dat deze meneer A zomaar kan bepalen of je goede reputatie weg is. In mijn ogen is deze site strafbaar bezig en ik hoop dat er mede gedupeerden zijn die ook mee willen doen in deze procedure.

 

 

[naam van bijlage ingekort omdat het de layout van het forum vervormde - mod]

Tran_geeft_tot_3_keer_aan_dat_ik_een_oplichter_ben.thumb.jpg.bf8af32a8a3dbf28382e955297368cdf.jpg

Link naar reactie
  • 0

ik zou een eerlijk antwoord geven en zijn stelling ontkrachten. Want het gaat natuurlijk nergens om.

En dit is ook geen klacht.. Want hij kan blijkbaar ook niets aantonen met bijvoorbeeld een bestellingsid.. Of ander identiek nummer van zijn bestelling.

 

Hij waarschuwt mensen (wat op niets is gebaseerd) wat dus geen klacht is wat je kan oplossen en dus eigenlijk niet op die website thuis hoort is mijn mening.

Link naar reactie
  • 0

Who the hell is klacht.nl :P

 

maar voor slechts 249 euro per maand kan je voorkomen dat de klacht direct zichtbaar is. ;D

 

had nog nooit van ze gehoord, waar kan ik een klacht indienen tegen dit nutteloze bedrijf? ;D

 

En vanuit de cursus klantgericht handelen. "een klacht is een tip om het in het vervolg beter te doen"

Dus wel altijd op reageren. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

En vanuit de cursus klantgericht handelen. "een klacht is een tip om het in het vervolg beter te doen"

Dus wel altijd op reageren. ;)

 

 

 

Dat is alleen relevant als een klant daadwerkelijk iets bij je heeft afgenomen. Iemand die je product of dienst niet kent, kan ook niet oordelen op iets wat ze niet kennen en dus ook niet oordelen wat beter kan.

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Heeft u al meer info over de heer A kunnen vinden. Ik als persoon vindt het heel vervelend dat mijn privéadres en woonadres op www.klacht.nl vermeld staat. Reageren kan ik ook niet want ik ben geen bedrijf. Ik had wat verkocht via marktplaats. Echter de site www.klacht.nl geeft niet thuis als ik hun een mailtje stuur ze geven simpel weg geen antwoord op de mail. Leuk idee dat u in het jaar 2012 een rechtszaak wil aanspannen tegen deze heer A. We zitten nu al in jaar 2014 dit gaat hem niet worden dus.Zijn praktijken gaan gewoon door. Misschien beter om een beloning uit te geven voor de gouden tip waar de heer A te vinden is. Persoonlijk gesprek kan ook wonderen doen.

 

 

ik zou een eerlijk antwoord geven en zijn stelling ontkrachten. Want het gaat natuurlijk nergens om.

En dit is ook geen klacht.. Want hij kan blijkbaar ook niets aantonen met bijvoorbeeld een bestellingsid.. Of ander identiek nummer van zijn bestelling.

 

Hij waarschuwt mensen (wat op niets is gebaseerd) wat dus geen klacht is wat je kan oplossen en dus eigenlijk niet op die website thuis hoort is mijn mening.

Link naar reactie
  • 0
Reageren kan ik ook niet want ik ben geen bedrijf.

En, met alle respect, dit is een ondernemersforum.

 

Uitsluitend omdat de vraag en de eventuele antwoorden relevant zijn voor bedrijven en ondernemers blijft dit staan en blijft het topic open, maar verdere reacties van particulieren zullen uit dit topic worden verwijderd.

 

Inhoudelijk: de meest voor de hand liggende manier om een onterechte klacht op klacht.nl verwijderd te krijgen is een juridische procedure starten tegen de klager en klacht.nl

Jammer dat kennelijk(?) in 2 jaar tijd nog geen enkele ondernemer in dat topic die stap heeft gezet. Want dat zou in ieder geval veel bruikbare informatie en wellicht ook nuttige jurisprudentie opleveren.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Helaas gaan ook de grote bedrijven geen procedure starten tegen klacht.nl maar negeren ze gewoon de klachten op klacht.nl met eigenlijk dezelfde redenen die ook in dit topic genoemd worden.

Ik zou dat hele klacht.nl gewoon negeren. Meer aandacht voor zo'n site is meer omzet voor zo'n bedrijf.

Als je je laat chanteren door mee te gaan betalen maak je zo'n site alleen maar groter en dat trekt weer meer mensen aan waarmee de klacht weer groter gemaakt wordt.

Een rechtszaak lijkt me zo'n waardeloze besteding van je tijd, geld en energie.

Bovendien blijf je bezig want morgen komt er weer een andere review site opdagen.

 

Vertrouw op het gezond verstand van mensen. Wie neemt review sites nu echt serieus?

Nep klachten van trollen, concullega's maar ook fake positieve verhalen van ondernemers over hun eigen winkel zijn al zo oud als het Internet zelf.

 

 

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Ik snap het wel Peter, maar moet je je laten chanteren door zo'n site?

 

Het schijnt ook steeds vaker voor te komen dat mensen in een restaurant gaan zeuren om korting, "Anders gaan we iets op Iens schrijven". Ik weet wel wat ík zou doen met zo'n klant.

 

Het belangrijkste punt is of de klachten op klacht.nl fake zijn of niet. Alle grote review sites hebben hier systemen voor omdat hun reputatie op het spel staat. Om goed te kunnen oordelen zou ik dus eigenlijk moeten weten hoe klacht.nl de 'nepperds' er uit haalt.

 

 

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Ik snap het wel Peter, maar moet je je laten chanteren door zo'n site?

Absoluut niet, en dat zeg ik ook niet - ik zeg alleen dat er nog heel erg veel mensen zijn die kritiekloos alles dat ze op internet lezen voor waar aannemen, dus je moet dat effect wel in je besluitvorming meenemen.

 

En dan kan het inhouden dat je je inderdaad laat chanteren, maar als dat minder kost dan die negatieve berichten dan kan het helaas moeilijk zijn principieel te blijven.

Link naar reactie
  • 0

Trustpilot word door ons gedaagd - klacht.nl heeft zelf enkele verkoop pagina die klacht.nl niet accepteert als je een klacht indient ook de site overstapdeal is van klacht.nl.

Kan zijn dat hier iets interessants verteld wordt. Helaas is het Nederlands onleesbaar. En de naam van de afzender is ook niet echt goed gekozen.

 

mod-edit: verzoek aan persoon in kwestie gestuurd om naam aan te passen. FS

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.