• 0

IK ben 12 jaar en wil serieus gaan ondernemen.

Ik ben 12 jaar en wil serieus gaan ondernemen en de kindertijd heb ik wel gehad.

maar met wat kan ik nou succesvol worden?

wie weet ideetjes ? ik ben goed met computers en telefoons. maar ook goed in het praten met mensen en goed met dieren.

ik dacht zelf al aan een bezorgdienst voor oudere mensen of een honden uitlaat service

of installeren van computers (of computer software) of telefoons bij oudere mensen

zou iemand misschien contact met mij willen opnemen?

iemand die zelf al enige ervaring heeft en mij serieus neemt?

want ik ben een serieuze jongen van 12 en ik ben ook serieus bezig . ik ben al 2 jaar lang bezig met aandelen maar tegen de tijd dat ik daar serieuze winst mee maak is het al weer enige tijd later. en ik wil niet alleen ondernemen voor de winst maar ook voor het ondernemen zelf ik wil dan ook niet voor eeuwig een bedrijf hebben ik wil mijn bedrijf steeds goed maken of verbeteren en dan verkopen en weer iets nieuws starten.

 

Ik hoop op handige tips en op contact met een oudere ondernemer met wie ik over plannen kan praten en die mij kan adviseren.

 

M.V.G.

Jonge ondernemer uit Steenbergen NB (mijn naam komt later wel als er iemand serieus contact met mij opneemt)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de forums gelezen natuurlijk niet helemaal, maar ik heb er wat uit weten te vissen.

Bijvoorbeeld het stukje waarin iemand vraagt of ¼,50 niet veel is voor iemand die alleen ene pak melk wilt.

Mijn vraag daarop wat moet jij bij zoiets doen? Want het is logisch dat ze je dan niet gaan bellen als de service duurder is dan het product zelf.

Ook wil ik even laten weten dat ik net als de meeste niet alleen boodschappen doe.

Ik doe ook ik andere spullen (bijvoorbeeld.) speelgoed halen voor de kleinkinderen of kleren halen bij de zeeman.

M.v.g. Ik hoop op tips op vooral dat 1e stuk ( van dat de product goedkoper is dan de service)

Link naar reactie
  • 0

€ 50,- per dag, is ongeveer € 1000,- per maand voor jou. Daar kun je niet van leven.

Jouw werknemers zullen nog meer knorren: die verdienen slechts € 500,- per maand.

 

Daar gaan nog alle onkosten van af!

 

Ik snap wat je bedoeld, maar mag ik erop wijzen dat ik pas 12 ben en mijn werknemers niet veel ouder.

En in de loop van de jaren zal ik mijn dienst natuurlijk uitbreiden en uitbreiden en dan zullen de kosten ook steeds meer worden maar de winst ook. Of zeg ik nu iets heel vreemds?

want 1000 per maand is voor iemand van 12 een lekker bedrag hoor en als ik met de loop van de jaren het bedrijf kan uitbreiden door mijn 1000 per maand te investeren in het bedrijf..denk ik toch dat het wel wat kan worden. . Ik hoop op een reactie.

(natuurlijk trek ik de onkosten er wel van af)

 

 

Link naar reactie
  • 0

In mijn ervaring start een succesvolle ondernemer altijd vanuit een concreet idee, en niet vanuit "ik wil graag ondernemer worden". Ben Woldring had eerst een web site met telefoonvergelijkingen, en pas bij succes daarvan begon hij te denken over ondernemerschap. Dat is ook mijn ervaring. Ik had een mooie vaste baan, had toen een mooi idee, heb daar een jaar aan gewerkt terwijl ik in loondienst was, en kreeg toen het idee "hey, dit moet ik voor mezelf doen, in een eigen bedrijf". Het feit dat jij geen concreet idee hebt betekent volgens mij dat je gewoon naar school moet blijven gaan en hard moet studeren, tot dat je je eureka moment hebt.

 

Bovendien, een goede opleiding brengt je altijd verder in de maatschappij. Als je 12 bent en je hebt een buitengewoon IQ, dan kun je toch niet meer hebben dan halverwege gymnasium, of zo. Ik zou een fatsoenlijke opleiding afmaken, en pas daarna, of tijdens die opleiding, gaan ondernemen.

 

Ik las daarnet een stukje in Business Insider over wat je moet doen om bij Google te werken. Google vraagt niet om een diploma, Google vraagt om een diploma van een Ivy League universiteit. Dat wil zeggen, zonder een diploma van Harvard of Princeton kom je er bij Google niet in. Dat begrijp ik, ik selecteer ook altijd streng op opleiding. En waarom zou je als ondernemer voor jezelf lagere eisen stellen dan Google? Je wilt toch het beste bedrijf zijn?

 

Waarom zeg ik dit? Ik heb twee kinderen, en die heb ik behoorlijk aangestoken met het ondernemerschap virus. Ik weet zeker dat ze allebei op enig moment een mooi bedrijf zullen hebben. Maar uit eigen beweging maken ze eerst een goede opleiding af. Ook dat idee heb ik blijkbaar goed bij ze geplant :-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

In mijn ervaring start een succesvolle ondernemer altijd vanuit een concreet idee, en niet vanuit "ik wil graag ondernemer worden". Ben Woldring had eerst een web site met telefoonvergelijkingen, en pas bij succes daarvan begon hij te denken over ondernemerschap. Dat is ook mijn ervaring. Ik had een mooie vaste baan, had toen een mooi idee, heb daar een jaar aan gewerkt terwijl ik in loondienst was, en kreeg toen het idee "hey, dit moet ik voor mezelf doen, in een eigen bedrijf". Het feit dat jij geen concreet idee hebt betekent volgens mij dat je gewoon naar school moet blijven gaan en hard moet studeren, tot dat je je eureka moment hebt.

 

Bovendien, een goede opleiding brengt je altijd verder in de maatschappij. Als je 12 bent en je hebt een buitengewoon IQ, dan kun je toch niet meer hebben dan halverwege gymnasium, of zo. Ik zou een fatsoenlijke opleiding afmaken, en pas daarna, of tijdens die opleiding, gaan ondernemen.

 

Ik las daarnet een stukje in Business Insider over wat je moet doen om bij Google te werken. Google vraagt niet om een diploma, Google vraagt om een diploma van een Ivy League universiteit. Dat wil zeggen, zonder een diploma van Harvard of Princeton kom je er bij Google niet in. Dat begrijp ik, ik selecteer ook altijd streng op opleiding. En waarom zou je als ondernemer voor jezelf lagere eisen stellen dan Google? Je wilt toch het beste bedrijf zijn?

 

Waarom zeg ik dit? Ik heb twee kinderen, en die heb ik behoorlijk aangestoken met het ondernemerschap virus. Ik weet zeker dat ze allebei op enig moment een mooi bedrijf zullen hebben. Maar uit eigen beweging maken ze eerst een goede opleiding af. Ook dat idee heb ik blijkbaar goed bij ze geplant :-)

 

 

Dat zal best dat jij dat zo ervaart . maar elke ondernemer doet het op zijn of haar eigen manier.

en ik geloof erin dat als ik gewoon klein begin en door foute en vallen en op staan steeds meer ervaring op doe dat ik er dan ook wel redelijk kan komen.

Ik respecteer u reactie, maar ik vindt dat u dat niet zo maar kan zeggen dat doet iedereen op zijn eigen manier en wat ben woldring betreft die heeft het goed voor mekaar maar die had het niet zo gepland. en u ook niet volgens mij en nu komt het binnen van dat ik moet gaan plannen eerst een studie en dan gaan ondernemer dus nogmaals ik vindt dat iedereen het op zijn of haar eigen manier moet doen en ik heb er vertrouwen in dat ik dat ook kan doen als ik maar genoeg wil en blijf leren.

Gr . p.s ik wil helemaal niet bij google werken?? dus waarom je dat erin zet snap ik niet maarja...en trouwens was u een paar jaar geleden niet failliet gegaan? dus wie zegt dat u zon wonder bent in het ondernemen (met alle respect gezegd natuurlijk)

Link naar reactie
  • 1

MIJN IDEE.

Ik wil een bezorg service voor oudere mensen doen , zodat de oudere mensen gewoon thuis kunnen blijven zitten en ik ze kan helpen.

 

Het is mooi dat je groot denkt. Eerst maar eens beginnen.

Stap een centrum in met ouderen en vraag of zij boodschappen via jou willen laten halen.

Toen ik 12 was (en dat is even geleden) ben ik ook een boodschappenservice begonnen en vanwege school deed ik dat op zaterdag. Ik kwam er toen achter dat het nog bijzonder ingewikkeld was om klanten te krijgen.

Op de briefjes die ik in de plaatselijke supermarkt hing werd niet gereageerd.

Ik kwam erachter dat boodschappen doen voor veel ouderen de enige reden was om nog eens buiten de deur te komen. Daarnaast vertrouwen ze je niet zomaar met geld toe.

Ik kwam niet verder dan een paar klanten in mijn familiekring. Mijn boodschappendienst werd geen succes. Desalniettemin kwam ik er daardoor wel achter dat mijn ambitie ergens anders lag.

Dus begin en leer.

 

Link naar reactie
  • 0

Maar de vraag blijft dan: hoe maak je winst? Zeker als je mensen in dienst gaat nemen, krijg je te maken met gigantische kosten. Dan zou je minstens € 40,- voor je service moeten vragen. Zou de klant dat ervoor over hebben?

 

Nog even goed naar de titel kijken.

 

Niet doordraven. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij laten een aantal volwassen mensen zich nu opfokken door een 12-jarige wijsneus die een boodschappenservice gaat beginnen.

 

Even kort: een bijbaantje is geen onderneming die je tot in de puntjes hoeft te plannen. Meneer JR heeft een wijze vader die vast niet van plan is om zoonlief fulltime ondernemer te laten worden in de Blokkerboodschapenbezorging. Dus die school komt ook wel goed.

 

Verders heeft Meneer JR een kort lontje dat hij in de dagelijkse praktijk maar eens op echte klanten moet uitproberen. Wat mij betreft kan het topic nu wel eens dicht, tot er weer praktische vragen komen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 2

Even een opmerking 'on the side'.

 

Als ik je gedrag op twitter zie dan sla ik stijl achterover. Ik denk niet dat je veel klanten over zal houden met zulk online gedrag. Ik citeer even een willekeurige tweet van jou:

Opeens ik moet heel veel overgeven gvd kut zoii

Nu is dat voor een gemiddelde 12 jarige jongen misschien een prima acceptabele zin om openbaar op het internet neer te zetten, maar voor een serieuze ondernemer lijkt me dat niet iets wat je even wereldkundig zou willen maken. Zeker niet met zulke bewoordingen.

 

Nou hoef je ook weer niet te doen alsof je een serieuze oude en saaie meneer bent, maar ik hoop niet dat ik je hoef uit te leggen dat zulk gedrag geen positief effect op jouw (toekomstig) bedrijf zal hebben.

 

EDIT en je hebt een app die misbruik maakt van je twitter, want regelmatig tweet je dit:

Want to lose any weight? go here: http://spamspamspam best product for losing weight

Link naar reactie
  • 0

Leuk om te lezen dat je op je 12e al wilt ondernemen. Papa zal trots zijn ;) (althans, dat zou ik zijn als mijn kind zou ondernemen).

 

Waarmee je gaat starten maakt in principe niet eens zoveel uit. Je eerste stappen worden zelden een doorslaand succes. Ondernemen leer je door het te doen. Vallen, opstaan, weer vallen... maar vooral blijven opstaan en leren van je missers. Dat Christine een keer hard is uitgegleden doet niets aan haar kwaliteiten als ondernemer af. Integendeel zelfs. Van je blunders leer je het allermeest! Pas dus op met het oordelen zonder goede kennis van de feiten.

 

Mijn ervaring is dat het helpt wanneer je je passie volgt. Ik was er ook vroeg bij en achteraf kan je zeggen dat dit ondernemen was. Daar was ik toen helemaal niet mee bezig. Samen met vrienden organiseerden we feestjes. We waren lokaal als DJ bekend (begin 90's) en vonden het gewoon ontzettend gaaf om te doen. En dus regel je eens een zaaltje, huur je goede apparatuur, ga je flyeren en koop je de drank af. Het eerste feestje was een gierend succes en we werden steeds gevraagd wanneer het volgende feest zou zijn. Kortom: we moesten gaan leveren, hadden veel lol en hebben er ook nog heel leuk aan verdiend (en weer opgemaakt).

 

De clou is dat je vooral gewoon moet beginnen met iets dat je leuk vindt. Nu kan het nog gemakkelijk, aangezien je nog bij je ouders woont en geen enkele financiele verplichting hebt. Dat geeft een veilige basis om te starten. Wanneer je ouder bent en op jezelf woont, zal je inkomen moeten hebben om te kunnen leven. Dat geeft druk die belemmerend werkt. En naar mate je meer verplichtingen hebt, zal de druk toenemen en kan je je het onbevangen ondernemerschap niet meer veroorloven. Toen wij feesten gaven, hoefden we nergens over in te zitten. We maakten ons totaal geen zorgen en de financiele risico's waren beperkt. Nu is mijn situatie heel anders (nee ik woon niet meer bij mijn ouders ;D) en zou ik er vast anders mee omgaan.

 

Veel succes!! (en neem de tips van Wouter ter harte)

 

Link naar reactie
  • 0

Geweldig om te horen ;D

 

Ik denk dat de eerste stapjes voor jezelf al gezet zijn door Higherlevel (Lees: andere ondernemers) te vinden. Voordat ik een "nieuw" bedrijf start stel ik mezelf altijd de volgende vragen af:

 

* Wat mis ik, of wat zal iets makkelijk maken. Er zijn tal van voorbeelden te noemen, bijv thuisbezorgd die een oplossing vonden voor een probleem. Nu 10 jaar later een omzet van 100 miljoen.

 

* Probeer ook te kijken wat leeftijds genootjes willen, of wat missen jullie?

 

Wanneer je de eerste plannen hebt uitgedacht/uitgeschreven dan zie ik ze graag weer op HigherLevel.

 

Succes en ga er voor 8)

 

Gr,

 

Jeroen

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even een opmerking 'on the side'.

 

Als ik je gedrag op twitter zie dan sla ik stijl achterover. Ik denk niet dat je veel klanten over zal houden met zulk online gedrag. Ik citeer even een willekeurige tweet van jou:

Opeens ik moet heel veel overgeven gvd kut zoii

Nu is dat voor een gemiddelde 12 jarige jongen misschien een prima acceptabele zin om openbaar op het internet neer te zetten, maar voor een serieuze ondernemer lijkt me dat niet iets wat je even wereldkundig zou willen maken. Zeker niet met zulke bewoordingen.

 

Nou hoef je ook weer niet te doen alsof je een serieuze oude en saaie meneer bent, maar ik hoop niet dat ik je hoef uit te leggen dat zulk gedrag geen positief effect op jouw (toekomstig) bedrijf zal hebben.

 

EDIT en je hebt een app die misbruik maakt van je twitter, want regelmatig tweet je dit:

Want to lose any weight? go here: http://spamspamspam best product for losing weight

Aan die laatste zin kan ik niks doen . Die krijg ik binnen van andere en ongemerkt stuur ik die zelf ook ik weet niet hoe ik dat moet stoppen.

 

En bij die andere zinnen ik ben 12 jaar. ik trap af en toe wat lol met vrienden en ik heb beetje groffe praatjes, maar jullie snappen tog ook wel dat ik zo niet tegen oudere mensen praat? dat doet geen een kind van 12

Link naar reactie
  • 0

Ik raak een beetje gefrustreerd van dit forum.

Niemand schijnt me echt serieus te nemen ja sommigen.

Andere praten weer negatief.

Ik had deze forum van iemand gekregen als tip .

En denk is na misschien is het een beetje logisch dat je fel reageert als mensen alleen maar negatief praten.

Ik heb geen kort lontje voor de duidelijkheid helemaal niet.

Maar ik vindt ook dat je niet mag vergeten dat ik 12 ben en ik gewoon serieus genomen wil worden.

en wat twitter betreft kijk eens rond er zijn zo veel jongeren die zo praten op twitter.

Zelf ben ik trouwens ook van mening dat oudere mensen niet op twitter zitten (de mensen uit het bejaarden tehuis.)

En natuurlijk ik snap dat zulke praat niet het beste is en geloof mij dat verandert ook weer wel.

 

Maar ik wete nu ook waarom dat mensen mij het advies gaven om persoonlijk contact met ondernemers te nemen.

1 omdat het via de computer anders ligt (bijvoorbeeld de fel heid dat bedoel ik niet zo)

2 dan weet je zeker dat je serieus genomen wordt door dat mensen je kunnen zien.

 

Dus nogmaals ik ben teleurgesteld in dit forum.

Gr

p.s

ik weet dat ik zelf ook niet het beste gedrag heb getoond.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.