• 0

Wat vinden jullie van mijn vernieuwde rondvaart website?

Omschrijving van je concept:

Na 3 jaar vond ik het wel eens tijd worden voor een nieuwe website.

 

Ik heb een professionele club aan het werk gezet en zie hier: www.rondvaartzwolle.nl

 

Mijn doelgroep:

 

-groepen die gewoon een uurtje willen varen

-vrijgezellen ed die willen bbqen en feesten

-bedrijven die willen bbqen en borrelen

-beetje maatwerk met iets meer budget.

 

Graag hoor ik jullie mening :)

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

xx

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

xx

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

xx

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

xx

 

 

www.rondvaartzwolle.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Slider gaat een beetje heel erg snel, krijg niet eens de kans om de tekst te lezen. Verder ziet er netjes uit op eerste oog. 8)

 

Edit: na een keer F5 was de timing van de slider wel goed.

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 1

Hoi Mark,

 

Gefeliciteerd met je nieuwe website, het ziet er zo op het oog wel goed uit. Maar toch denk ik dat er nog wel wat te verbeteren valt. Kijk maar eens wat je mijn commentaar kunt.

 

De url-structuur van je website kan veel beter. Dit is niet alleen een pre voor zoekmachines, ook zoekers en bezoekers lezen liever 'http://www.rondvaartzwolle.nl/rondvaart-zwolse-grachten' dan het onduidelijke 'http://www.rondvaartzwolle.nl/?key=grachtentocht&menu=arr_menu&gotomenu=' Dit is een vrij eenvoudige technische aanpassing.

 

De breadcrumbs op de site werken niet correct. Ze tonen niet de subcategorie waarin ik me bevind. Je mag je ook afvragen of breadcrumbs noodzakelijk zijn op een zo kleine website.

 

Persoonlijk vind ik de uitlijning en vormgeving van je hoofdnavigatie wat uit balans. Esthetisch aspect, kan ook door de browser worden veroorzaakt.

 

Ik vraag me wel serieus af hoe je tot het hoofdmenu bent gekomen. Home spreekt voor zich. Arrangementen ook nog maar dan gaat het mis. Rondvaart Zwolle is een vergaarbak van allerlei pagina's geworden. In plaats van het woord Contact te gebruiken heb je gekozen voor Contactformulier. Regel 1 bij formulieren luidt: noem het nooit een formulier want niemand wil formulieren invullen. De Algemene Voorwaarden maken de hoofdnavigatie af... Waarom? Dit boeit mensen toch niet?!

 

Probeer je hoofdnavigatie zo in te richten dat mensen er hun belangrijkste taken in terug vinden. Bijvoorbeeld:

Home - Rondvaarten in Zwolle - Arrangementen & prijzen - Over ons - Contact

 

Hierbij laat je bij Rondvaarten in Zwolle de tochten zien die jullie standaard aanbieden. In plaats van grote lappen tekst zou ik hier kiezen voor minder tekst en meer kaartjes, foto's en wellicht video. Tip: niemand leest zo'n muur van tekst...

Bij Arrangementen & prijzen kun je vertellen wat een en ander kost en wat de mogelijkheden zijn.

Over ons is dan bestemd voor bedrijfsinformatie, jullie vloot, informatie over partners, etc.

 

Ik vind dat er niet voldoende aandacht is geschonken aan de structuur van je website. Zoals het nu is, is het chaotisch en roept het meer vragen op dan er worden beantwoord.

 

Tot slot vind ik de standaard lettergrootte niet erg fijn. Zeker de subnavigatie is moeilijk te lezen. Puntje usability in mijn optiek.

 

Vat het niet verkeerd op maar ik vind het eindresultaat eerlijk gezegd niet getuigen van professioneel vakmanschap. Als jij er goed geld voor hebt betaald dan hadden zij bovenstaande punten ook moeten signaleren en er actie op moeten ondernemen. Dat hoef je niet te weten te komen op een forum voor ondernemers...

 

Gr,

iOptimize

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Een soort van P.S.

 

Wat wil je bereiken met deze site? Je wilt mensen op die boten krijgen, toch? Waarom wordt ik dan nergens aangespoord om contact met jullie te zoeken, te reserveren, etc. Probeer op iedere pagina een zogenaamde Call to Action te plaatsen, een grote duidelijke button die mij er toe verleid om "iets" te doen op je site. Verleid mij om van bezoeker klant te worden...

 

Groet,

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Een soort van P.S.

 

Wat wil je bereiken met deze site? Je wilt mensen op die boten krijgen, toch? Waarom wordt ik dan nergens aangespoord om contact met jullie te zoeken, te reserveren, etc. Probeer op iedere pagina een zogenaamde Call to Action te plaatsen, een grote duidelijke button die mij er toe verleid om "iets" te doen op je site. Verleid mij om van bezoeker klant te worden...

 

Groet,

iOptimize

 

Precies, dat was eigenlijk ook wat ik bedoelde. Was wat to the point, maar je word inderdaad niet aangespoord om iets te gaan doen. Dat is wel heel belangrijk om je bezoekers tot klanten om te toveren.

Link naar reactie
  • 1

Eerste aanblik , het ziet er wel leuk uit

 

Kijk ik wat beter dan zie ik chaos

 

Menu structuur boven in, puinhoop

Als je oranje gebruikt in je menu moet je zorgen dat die kleur ook op andere plaatsen terug komt

Verder is het menu een gatenkaas en snap ik niet waarom algemene voorwaarden daar staat, dat ook nog eens 2 regelig is

 

Contactformulier is gewoon contact, check ook even de foutmeldingen van het formulier na want die heeft jouw developer er ook niet goed in staan. Zorg ook dat als er meerdere velden verkeerd zijn je als gebruiker niet meerdere waarschuwing weg moet klikken.

Verzend is verplicht duh

 

Vlaggetje, weg ermee, alleen als je meertalig bent doe je dat, nu leidt het alleen maar af

 

De ur’s is al gezegd, wat een rommeltje brrr

 

Zoekveld, ik zou het nog groter lelijker en opvallender maken NOT

 

Verder snap ik niet waarom hier geen pull down menu zit onder arrangementen

Met een beetje klikken snap ik niks meer van de structuur, die breadcrumps moeten dat compenseren maar chaos verhelp je niet met breadcrumps.

Ik zou voor een dergelijke site sowieso nooit breadcrumps gebruiken omdat het een redelijke eenvoudige site is als het gaat om navigatie

 

Die wisselende afbeeldingen zijn leuk gedaan maar zoals al gezegd, het draait net iets te snel, leidt dus ook weer af

 

Indeling van de rest van de pagina, bagger

 

Die blokken is leuk maar laat het dan lijnen met dat twitter feed ding (die overigens spuuglelijk is door dat het knip en plakwerk lijkt)

Zelfde geldt voort dat facebook gedoe, verkeerde plek en opnieuw niet lijnend met de rest van de site, same look and feel ontbreekt

 

Partners onderaan graag uitvullen naar de breedte van de site, dit is lelijk en lijkt net of er rechtsonder iets ontbreekt

 

Klik ik door op rondvaart zwolle vanaf home dan is daar ineens een lelijk oranje balk

Gebruik ook hier een (andere) brede afbeelding met mensen en geen lege schuiten dat leeft veel meer.

Menu links hoort gewoon als pull down onder het hoofd menu

 

En last but not least, het is al gezegd, de call to action

Zorg dat mensen begrijpen dat je kunt reserveren

maak voor mijn part nog een (humoristische) faq pagina met de 10 meest voorkomende vragen zoals, wat als het regent, afijn, die ken je zelf natuurlijk ook wel.

Overigens kun je er bewust voor kiezen om mensen te laten bellen door sommige dingen wat onduidelijk te maken.

Afhankelijk van jou en of het soort handel kun je soms beter telefonisch afspraken maken, of dat voor jou ook geldt weet je zelf waarschijnlijk het beste.

 

En vooral, met een bootje varen is een beleving, het is een feest laat dat zien (middels ook leuke video)

Hoeft nite per se van een boot vol met mensen te zijn maar je kunt ook iets reportage achtigs doen waarbij je mensen meeneemt langs kleine stukjes van routes die jullie bevaren, vertel niet alles, maak het spannend.

Zorg dat mensen willen weten wat er op bepaalde locaties gebeurt, teasers.

 

Kortom, kan een mooie site worden maar dan moet je echt wel even wat zaken aanpakken.

De basis is goed, nu de puntjes op de i.

Link naar reactie
  • 0

Onder "Over ons" lees ik "Doorgaans geldt: hoe groter de groep, hoe lager de prijs per persoon." Maar bij je diverse arrangementen en op je pagina met tarieven kan ik geen enkele vermelding van een prijs per persoon ontdekken die afhankelijk is van de groepsgrootte.

 

Loop je teksten nog even na. Op de homepage bijvoorbeeld staat bij de bbq boot "verzorgt" i.p.v. "verzorgd" en zie ik in de tekst bij 'De derde helft' de (opmaak?) codes R20; en R21; staan.

 

Link naar reactie
  • 0
Ik heb een professionele club aan het werk gezet...

 

en

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: xx

 

Hoe luidde de briefing? En doelstellingen? En waar vinden we de oude versie?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Ziet er goed uit, ik weet niet of het al vermeld is maar bij de subgroepen arrangementen en over ons vind ik de lettertype erg klein. En ik denk dat de kosten per persoon etc, ook anders moet het valt een beetje in het niets. Verder is het verhaal over de bezienswaardigheden wel erg lang, en is de opmaak niet optimaal ( het lijkt nu een verhaal )

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Die validatie valt nog wel mee; flink aantal keer zelfde meldingen die op zich niet zo dramatisch zijn. Sowieso ziet de site er in de paar browsers die ik getest heb aardig hetzelfde uit. Maar toen ik dit zag:

contact

 

En op een andere pagina dit:

Boek nu

 

Moest ik wel hard lachen :D

 

Onder het kopje 'wat voor feedback hoop je te krijgen' schrijf je 'xx'. Geen idee wat je verwacht dus hier houdt mijn typen op ;)

Link naar reactie
  • 0

Even geheel off-topic.

 

Een kleine tip: Schilder de autobanden aan de zijkanten van de boot in verschillende frisse kleuren, staat frisser en valt goed op.

 

Hoi Rene, Bedankt voor al je tips, ik ga er mee aan het werk! Wat betreft de banden, er staan rode geraniums in tijdens het seizoen ;)

www.rondvaartzwolle.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Willem, dat heb ik er naar aanleiding van de bovenstaande tips zelf even opgezet. Is natuurlijk niet heel profi zo, of mis ik de clue?

 

Nee, je mist niet de clue. Profi en font elementen, comic font en geneste span-elementen alleen om styles toe te voegen gaan niet samen. Maar als je het zelf hebt toegevoegd zegt dat niets over de bouwer van de site natuurlijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.