• 0

.nu domeinname laten meetellen?

Hallo,

 

Lang geleden dat ik dit forum heb bezocht. Bijna vergeten, maar zeker van plan weer vaker te raadplegen. Erg waardevol!

Meteen maar een vraag stellen waar ik al een tijdje mee worstel.

Ik heb begrepen dat de vindbaarheid in Google oa wordt beinvloed door het zoekwoord in relatie tot de domeinnaam. Om die reden heb ik enkele domeinnamen geregistreerd die relatie hebben tot wat ik doe (ik zal ze niet noemen, wil geen ongewenste reclame maken). Het zijn .nu domeinnamen.

In eerste instantie had ik deze gelinkt (redirect) naar mijn eigen website. Maar ze werden door Google niet geindexeerd (zoeken naar site:xyz.nu). Naar aanleiding van een tip van een kennis heb ik op mijn server voor elk van de domeinnamen een subdomein aangemaakt met daarop een landing page. Deze verwijst uiteindelijk (via een link) naar mijn normale website.

De domeinen verwijzen nu via een redirect naar de desbetreffende landing page.

Nog steeds (ook na enkele weken wachten) worden beide domeinnamen in Google niet geindexeerd.

 

Heeft iemand hier enig idee wat ik fout doe?

 

Thx,

Maurice.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Stel je hebt domein1.nl en domein2.nu. Beiden domeinen komen op dezelfde website uit. Google wil geen dubbele content in de zoekresultaten. Dus zal hij je 2de domein veel minder snel gaan gebruiken. Daarnaast is het verstandig om een 301 redirect te gebruiken. Dan weet Google ook waar hij aan toe is.

 

Voor Goolge is de inhoud van de website belangrijker dan het domein. Als je op bepaalde keywords gevonden wilt worden is het verstandiger om dit te verwerken in je teksten dan daarvoor een speciaal domein te laten verwijzen.

 

De zogenaamde landing pages welke naar een x seconden doorgestuurd worden vind Google overigens niet leuk. Het resultaat is dat je ook dan minder snel opgenomen zult worden in de zoekresultaten.

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

Dank voor de snelle reactie. Volgens mij heb ik met alle genoemde bezwaren rekening gehouden:

a. beide domeinen verwijzen naar een apart subdomein van mijn site, met ieder een eigen specifieke inhoud. Dus geen dubbele content.

b. Ik gebruik een 301 redirect (net getest via http://www.webconfs.com/redirect-check.php en hij is zoekmachinevriendelijk)

c. ik heb dus voor elk van de domeinen een aangepaste landingpage op een eigen subdomein. Inhoud is relevant.

d. de landingpages redirecten niet automatisch. Er is een link opgenomen (klik hier voor meer info over bedrijf xyz) waarop de bezoeker zelf zal moeten klikken.

 

En toch worden ze beiden niet door Google gevonden (wel aangemeld via webmaster tools).

Nog meer suggesties?

Thx.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de snelle reactie. Volgens mij heb ik met alle genoemde bezwaren rekening gehouden:

a. beide domeinen verwijzen naar een apart subdomein van mijn site, met ieder een eigen specifieke inhoud. Dus geen dubbele content.

b. Ik gebruik een 301 redirect (net getest via http://www.webconfs.com/redirect-check.php en hij is zoekmachinevriendelijk)

c. ik heb dus voor elk van de domeinen een aangepaste landingpage op een eigen subdomein. Inhoud is relevant.

d. de landingpages redirecten niet automatisch. Er is een link opgenomen (klik hier voor meer info over bedrijf xyz) waarop de bezoeker zelf zal moeten klikken.

 

En toch worden ze beiden niet door Google gevonden (wel aangemeld via webmaster tools).

Nog meer suggesties?

Thx.

Een domeinnaam met een 301-redirect wordt niet geïndexeerd door Google, omdat het de zoekmachine vertelt dat het verhuisd is naar een nieuwe locatie. De nieuwe locatie daarentegen wordt wel opgenomen.

Maar of Google nieuwe domeinnamen die opeens een 301-redirect krijgen vertrouwt, is een ander verhaal.

 

De oplossing zou het in gebruik nemen van een nieuwe domeinnaam op een normale manier. Dus een domeinnaam met daaronder een pagina en op die pagina tekst (een zelfgeschreven tekst over uw product/dienst met de nodige sterke zoektermen) en bovenaan de link naar hoofdsite.

 

En als u een domeinnaam in Google wilt krijgen moet u het ook eens proberen door de link op één van uw websites te plaatsen en wachten tot de Google bot eens langskomt. Google is nu eenmaal gek op backlinks.

Link naar reactie
  • 0

Maurice,

 

Ik heb je sitestructuur nog niet helemaal helder maar volgens mij zit het probleem in dit geval in de redirects. Jij laat naam1.nu en naam2.nu doorverwijzen naar je hoofdsite. Het betrof hier lege sites zonder enige PageRank, DomainRank en/of content die direct werden geredirect. Zoals de situatie was en volgens mij nu is, heeft Google ook geen enkele aanleiding om die nu-domeinen te indexeren: met een 301 stuur je bezoek meteen door.

 

Je wilt een meerwaarde bereiken door meerdere domeinen naar je hoofddomein te verwijzen. Deze constructie heeft alleen maar zin als de domeinen die je redirect zelf waarde hebben, in dit geval hebben ze geen enkele waarde. Je zult je nu-sites eerst moeten opbouwen met DomainRank en PageRank voordat je iets kunt doorsturen naar een andere site. Dit betekent investeren in die 2 nu-sites: content toevoegen en een SEO-plan uitvoeren. Pas als die sites waarde hebben, kun je middels een 301-redirect deze waarde doorsluizen naar je hoofdsite. Maar iets zegt me dat dit niet jouw plan was en dat je daar ook geen tijd voor en zin in hebt :-\

 

Zoals Devlinx het al zei: begin gewoon een goede site. Dat is echt de basis. Dit soort slecht uitgevoerde SEO trucs werken alleen maar in je nadeel.

 

Succes,

iOptimize

 

 

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Draai het verhaal ook eens om. Waarom zou Google iemand een leeg domein voorschotelen als resultaat in een zoektocht, want wat heeft een bezoeker nou aan een lege site?

 

Verder als toevoeging op wat Devlinx gezegd heeft; deze sites ("content") moet op je .nu domeinen komen. Daar ga je dus nieuwe, goede websites op neer zetten als je wilt dat Google meent dat die sites inderdaad voorzien in dat waar de bezoeker naar op zoek is.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor alle reacties.

Inderdaad, uiteindelijk is mijn doel om hoger te scoren in Google. Mijn hoofdsite scoort al best goed en ik betaal heel wat aan Adwords en dat werkt allemaal prima. Maar je moet altijd zoeken naar verbetering.

Dat Google een 'leeg' domein dat doorlinkt naar een pagina die ze al via een andere URL kennen niet opneemt, begrijp ik.

Daarom heb ik dus voor de twee .nu domeinen aparte pagina's aangemaakt met specifieke content die past bij de domeinnaam. Je zou deze pagina's dus gewoon als aparte sites kunnen zien. Ik heb echter geen hosting contract bij de partij waar ik de .nu domeinen heb geregistreerd (ik doe hosting voor mezelf en klanten bij Strato, maar die bieden geen .nu registratie). Vandaar de redirect naar een server waar ik wel pagina's kan hosten.

Echter: ik heb bij Strato ook diverse domeinnamen (voor diverse bedrijven) en die verwijzen allemaal via een redirect naar een plekje op de server (directory) waar dan de bijbehorende site staat. Geen probleem: ze worden allemaal geindexeerd. Bij de .nu domeinen gebeurt exact hetzelfde (maar vanaf een andere provider) en dan worden de pagina's niet geindexeerd. Dat begrijp ik dus niet....

 

Misschien toch maar even een concreet voorbeeld geven (als ik kan wijzigen zal ik deze binnenkort weer verwijderen):

softwareontwikkeling.nu

 

Groet,

Maurice.

 

Link naar reactie
  • 0

Maar als ik meerdere sites heb, wil ik de bijbehorende url naar een subdirectory op die server laten verwijzen. En dat kan op die manier niet. En om nou een apart hosting pakket per site te nemen is ook zonde.

En nogmaals: ik verwijs diverse domeinnamen via een redirect naar een sirectory op mijn server en dat werkt bij allen prima, behalve bij die 2 .nu domeinen.

Link naar reactie
  • 0

Maar als ik meerdere sites heb, wil ik de bijbehorende url naar een subdirectory op die server laten verwijzen. En dat kan op die manier niet. En om nou een apart hosting pakket per site te nemen is ook zonde.

En nogmaals: ik verwijs diverse domeinnamen via een redirect naar een sirectory op mijn server en dat werkt bij allen prima, behalve bij die 2 .nu domeinen.

Dan zit u bij de verkeerde webhoster. Een pakket mag meerdere domeinnamen bevatten, zolang de limieten van dataverkeer en webruimte niet overschreden worden.

 

Een gewone redirect gaat niets opleveren. Een keyword domain kan het best ingezet worden als een aparte site. Het hoeft absoluut geen mega site te worden, een lichte blogscript is voldoende. Dan 1x per week een tekst online zetten die de juiste zoektermen bevat.

En wilt u het nog beter doen, dan zorgt u ervoor dat de layout er netjes uitziet zodat anderen graag een linkruil aangaan met de website (in Google werken one way backlinks beter dan 2-way backlinks).

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het onderzoek nu ;) eerst eens richten op de partij die de .nu domeinen heeft geregistreerd. Staan jouw domeinen daar soms geparkeerd? Hanteren zij daar een soort van quarantaine waarbij (volgens hen) geparkeerde, inactieve domeinen niet

worden gespiderd en geïndexeerd? Misschien dat je daar in hun back office wat meer over te weten kunt komen?

 

Als het bij al je andere sites wel werkt, dan lijkt me de registar van de domeinen de enige variabele die het verschil maakt.

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

c. ik heb dus voor elk van de domeinen een aangepaste landingpage op een eigen subdomein. Inhoud is relevant.

 

Ik denk dat het verwijzen naar de subdomeinen het probleem is. Als je de content direct onder het .nu domein host zou het wel kunnen werken... google is zeker slim genoeg om te zien dat je redirect naar een subdomein en zal dat min of meer behandelen als een onderdeel van je hoofddomein.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.