• 0

productdifferentiatie in e-marketingadvies

Beste ondernemende leden,

 

Na een aantal maanden met volle interesse mee te hebben gelezen heb ik dan toch besloten mij aan te melden. In eerste instantie wil ik een hoop van jullie alvast bedanken voor de informatie die hier tot mijn beschikking wordt gesteld. Ik heb vooral veel tijd besteed tot nu toe aan het lezen van oude onderwerpen zodoende ben ik over een aantal van jullie al wat te weten te komen, vandaar dat ik me eerst zelf even ga voorstellen. Ik ben Dirk en ben van plan te gaan ondernemen, op dit moment ben ik nog in loondienst waardoor ik lekker de tijd kan nemen om mijn plan op te zetten. Mijn onderneming zal voornamelijk gericht zijn op het gebied van e-marketing. Sinds december vorig jaar ben ik bezig met mijn werkzaamheden en de processen die ik wil gaan uitvoeren binnen mijn bedrijf van A tot Z op papier te zetten. Ik praat dan niet alleen over wat S.E.O. werk of een adwords campagne maar ben van plan meerdere producten en diensten aan te bieden die voornamelijk moeten gaan leiden tot meer klanten [logisch] en een betere klantrelatie. Ik wil mij richten op zowel B2C als B2B.

 

Uiteraard ben ik er van op de hoogte dat er binnen deze markt een groot aantal piratenbedrijven zijn. Ik ben daarom nu al een tijd bezig en dat zal de komende tijd ook nog zeker zo blijven om alles op papier aan het zetten om te zorgen dat ik me kan onderscheiden van dergelijk bedrijven. Omdat er zoveel piratenbedrijven zijn ben ik van plan om een aantal producten zo concreet mogelijk aan te bieden. Dit wil ik doen door sommige producten/diensten aan te bieden in drie categorieen. 2 daarvan hangen een vast prijskaartje aan. De laatste daarvoor moet een offerte voor opgemaakt worden. Ik hoop hiermee zowel kleine als wat grotere bedrijven aan te trekken. Mijn vraag is dan hoe jullie persoonlijk het als klant zouden vinden om binnen de dienstverlenende sector vaste prijzen vermeld te zien worden voor marketing werk? Nog een vraag daarbij is hoe je het zou vinden wanneer er voor jou een offerte opgemaakt moet worden omdat het om een dermate grote klus gaat terwijl er op de website een aantal vaste prijzen vermeld staan voor losse diensten die slechts een schijn zijn van wat jezelf eigenlijk wil?

 

Uiteraard kijk ik uit naar reactie en/of kritiek op mijn plannen, vind het zelf persoonlijk leuk om te sparren. Daarnaast zal ik vanaf heden reacties met toegevoegde waarde op het forum achter te laten.

 

Met vriendelijke groet,

Dirk

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat zijn piraten en waarom?

 

Je vraagt naar productdifferentiatie. Wil jij losse diensten leveren die elk onderscheidend moeten zijn met die van concurrenten, of wil je je als ondernemer/adviseur/dienstverlener onderscheiden?

 

Met 'piraten' bedoel ik bedrijven die een service aanbieden die goedkoper is dan de daadwerkelijke marktprijs maar niet de kwaliteit kunnen bieden die 'echte' bedrijven wel kunnen bieden.

 

Een product wil ik dus aanbieden in drie varianten. In eerste instantie wil ik twee standaard pakketten aanbieden met werkzaamheden die doorgaans door iedere emarketeer worden uitgevoerd binnen de sector. Dit ga ik doen onder een vaste prijs om me toch enigszins onderscheidend te maken Daarnaast ben ik van plan om dezelfde werkzaamheden aan te bieden in een variant gericht op dienstverlening daar komt dan ook extra service en een hogere return on investment bij kijken. Ik wil dit bereiken door een andere weg in te slaan dan andere emarketeers. Mijn vraag is dan eigenlijk heeft het wel zin om die eerste twee pakketten dan aan te bieden?

 

De bedoeling is om juist te adverteren op het kwalitatief betere product dit omdat ik als starter waarschijnlijk niet bijzonder zal opvallen tussen de meeste emarketing bureau's met standaard S.E.O. werk

Link naar reactie
  • 0

 

Het verschil tussen een piraat en een privateer is zelden zichtbaar.

 

Verklaar u nader? Voor iemand die weet wat hij wil is het toch in mijn ogen mogelijk door het verkoop praatje heen te kijken en naar de essentie van een product te kijken.

 

Daarnaast ben ik het helemaal met u eens dat een portfolio van belang is. Op het moment ben ik nog in loondienst omdat ik me zelf ook zorgen maak over een vrijwel leeg portfolio heb ik via een bekende weten te regelen dat ik aankomende zomer een portfolio opdracht mag uitvoeren bij een innoverend bedrijf binnen de zorg wat een ontzettende groei doormaakt. Ik mag daar een 5 jaren plan schrijven, uiteraard niet tegen vergoeding [heb gelukkig wel mijn kosten er uit weten te onderhandelen]. In het voorjaar krijg ik de kans om op een aantal facetten binnen het bedrijf onderzoek te doen om daarna uiteraard mijn plan te mogen presenteren. Wanneer zij er gebruik van gaan maken is er een kleine vergoeding voor mij weggelegd maar dat is uiteraard niet waar het om draait. Hoop met deze vooraanstaande naam toch straks klanten over de streep te trekken.

 

Aangezien de zorg natuurlijk niet echt een markt is waarin veel bedrijven binnen mijn doelgroep opereren is dit wel een markt waar marketing booming is. Ik vraag me alleen af of er misschien andere manieren zijn om mijn portfolio te vullen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.