Tien jaar !??!!

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Alleerst welkom. Leuk, enorm leuk om jullie hier te ontmoeten. De off line bijeenkomsten staan altijd in het teken van elkaar face-to-face leren kennen. Een stapje verder met elkaar kennismaken dan on line.

 

Met deze keer hebben we wel een feestelijk teintje.

Higherlevel.nl bestaat 10 jaar !

 

Ik houd niet zo van speechen. Ik spring van de hak op de tak en heb ik ineens een master degree in stotteren. En komt er een onsamenhangend verhaal uit.

 

Maar er wordt wel een praatje van mij verwacht vandaag, dus heb ik mij voor deze keer voorbereid en ga ik een verhaaltje voorlezen ;-)

 

Ondanks dat ik een druktemaker ben en altijd wel druk pratend aanwezig ben, sta ik liever niet in hét middelpunt van de belangstelling.

Extrovert, doch bescheiden. Ik vermoed dat ik die vibes ook als stempel op HL heb gelegd.

Immers, ik heb het ooit bedacht, maar het zijn de deelnemers in ons forum die HL maken voor wat het is. Een FANTASTISCH forum !

 

Tien jaar Higherlevel.nl met inmiddels ruim 40.000 geregistreerde leden en afgelopen jaar hebben we 3,5 miljoen bezoekers ontvangen.

 

Wauw…. Pfffffffffff..... Ik persoonlijk had bij de opstart van Higherlevel nooit verwacht dat we dit zouden bereiken. Immers, het concept is ontstaan vanuit mijn persoonlijke sitiuatie, waarin ik zelf als ondernemer tijdens het ondernemerschap er achter kwam dat ondernemers – plat gezegd - klote geholpen worden in Nederland. Tijdens mijn faillissement werd dat nog duidelijker en de hulp nog belabberde. En dat, terwijl ondernemers de drijfsveer zijn van economisch Nederland !

Hoe krijgen instanties, die ten dienste staan van de ondernemers het voor elkaar je niet genoeg, slecht of zelfs verkeerd te adviseren? Business coaches, die zelf nooit ondernemer zijn geweest en geen idee hadden wat ondernemer zijn betekent. Vaak stond ik met meer vragen buiten, dan dat ik binnen een antwoord kreeg.

 

Ik werd er moedeloos van en bedacht..... het concept....

 

Mijn basisgedachten was dat degenen die de ondernemers het beste kunnen helpen, dat dat de ondernemers zelf zijn. Dát zijn de ervaringsdeskundigen in het veld. Zij hebben het al meegemaakt en degenen die het nog niet hebben meegemaakt, maken met de vragen die ze stellen en met de antwoorden die ze krijgen ook andere ondernemers wijzer!

Immers, de vraag van vandaag is de informatie van morgen.

 

Zo…. Mijn basis gelegd ! Maar hoe bereik je de meeste ondernemers. Welk middel zou ik daar voor gebruiken. Jawel…. internet.

 

Klaar…. Concept klaar, technisch middel klaar en een ondernemersforum gecreëerd. De naam was toen… in 2001… Inspiratiecafé. Leuk bedacht, goede naam, maar dat liep voor geen meter !

De filosfie klopte wel, maar als je technisch blond bent (zoals ik), dan krijg je een on-line middel, dat draait op techniek echt niet voor elkaar.

Gelukkig kwam ik eind 2001 Dennis Hettema tegen. Ook ex-ondernemer op dat moment, en die begreep mijn gedachten naadloos. Hij wist mijn concept om te zetten naar een digitaal platform. Inspiratiecafé uit de internetlucht gehaald en Higherlevel.nl was geboren.

Ons allereerste bericht werd geplaatst 13 februari 2002. Tien jaar geleden ! Inmiddels zitten we op bijna vier honderd duizend berichten. Een bak aan informatie !

 

Helaas kan Dennis vandaag niet aanwezig zijn, omdat zijn vrouw een dezer dagen van hun derde kind zal bevallen.

 

Dennis en ik........ We waren puppies in de digitale wereld. Community marketing ? Nooit van gehoord. Dat kon je toen nergens leren. En Social Media was tien jaar geleden beslist geen common sense.

Maar we deden het ! Nog voor Hyves, Facebook, LinkedIn en Twitter was Higherlevel.nl al gevestigde orde. Zonder Dennis was dit mij nooit gelukt.

 

En zónder deelnemers geen succesvol forum. Dat beseften Dennis en ik ons toen ook. Dus hadden we vanaf het eerste bericht al 20 geregistreerde leden. Dat waren Dennis en ik. We hadden er vreselijk veel lol om. Zo sychofreen als het maar zijn kan - aanwezig op ons eigen forum. Onder diverse nicknames zaten we naast elkaar aan één buro met zijn twee van alles op Higherlevel.nl met elkaar uit te wisselen. Van onzinnige prietpraat tot zinnige ondernemersissues. Immers, zonder inhoud en zonder leden geen publiek. Dus waren we in het begin ons eigen publiek. Maar… het “echte” publiek kwam.... Ze registreerden zich en deden actief mee ! Na 3 maanden waren we in de on line ondernemers wereld een feit en kwamen er steeds meer “echte” geregistreerden leden bij.

 

We tellen er op dit moment ruim 40.000 leden en inmiddels ontvangen we wekelijks meer dan 70.000 bezoeken en worden er gemiddeld per week 1500 berichten geplaatst.

Die dynamiek, de positieve vibes.... we hebben het met zijn allen gecreëerd !!!

 

Tijdens mijn ondernemerschap was mijn motto .... live is a struggle with a smile. Inmiddels ben ik geen ondernemer meer, maar dit zelfde motto geldt nu voor HL.

 

Ik werd toegejuicht, maar ook uitgejouwnd. Energievolle ervaringen, maar ook nare dingen ervaren in HL.nl

En.... Verdriet. Ik zou er een boek over kunnen schrijven.

 

Bij de aller verdrietigste momenten van HL wil ik beslist even stilstaan.

Ik wil een speciale proost uitbrengen. Twee belangrijke mannen die een impact op HL.nl hebben gehad, maar helaas niet meer in ons midden zijn. Kees de Kruijff en Fred Wiersma. Met beide had ik naast HL.nl ook een persoonlijke band, en door hen overlijden heeft dit benadrukt hoe bijzonder mensen in en voor HL zijn, maar ook voor mij persoonlijk zijn geworden.

 

Proost Kees - Proost Fred in mijn hart zijn jullie bij mij !

 

Een tweede motto - ontstaan door HL, is.... Mixing work with pleasure....

 

Door de jaren heen is HL.nl mijn passie geworden.

 

Tsja... mixing work with pleasure.... Ik kan nog dagelijk lachen om HL, dagelijks haal ik er energie uit en maakt het mijn hart gelukkig als ik zie hoe men onwelwillend elkaar adviseert en ondersteunt. Ik heb dit middel ooit bedacht, maar we doen het met zijn allen !

 

Want… Zoals gezegd…. Zonder leden, zonder jullie allemaal zou Higherlevel.nl nóóit zijn wat het nu is. Daarom dank, dank aan iedereen die aanwezig is in Higherlevel.nl en daarmee het forum tot een uniek middel maakt.

 

Met zijn allen… Jawel ! Maar toch zijn er speciale personen in ons forum die extra waardering verdienen. Voordat ik die naar voren roep wil ik nog wel even mijn dank uitspreken aan de overheid.

Tijdens mijn ondernemerschap beslist niet mijn vriend. Maar ik wil ze toch wel wat credits geven. Zij financieren ons huis al tien jaar. En dat is beslist een dankjwel waard.

 

De overheid financiert, maar jullie, de ondernemers in Higherlevel.nl, jullie zorgen voor het succes en een aantal mannen in ons forum in het bijzonder !

 

Ik wil naar voren roepen :

 

Steven Kroesbergen – Steven staat ons bij voor de juridische ondersteuning, als bedrijven overfanatiek aan webcare doen en wij sommaties van advocaten krijgen om berichten van het forum te verwijderen. Ondersteunt Steven ons met zijn juridische expertise.

Dank Steven !

 

Nog wat bijzondere mensen ?

Jawel… Vooral een speciaal dankjewel, extra aandacht en groots applaus voor de moderatoren. Door de jaren heen zijn zij de kracht, de motor van Higherlevel en dé belangrijkstre actoren in ons forum. Zij zorgen er niet alleen voor dat iedereen zich aan de regels houdt, maar zijn ook de meedenkers voor het reilen en zeilen van Higherlevel !

 

Helaas konden niet alle moderatoren van de afgelopen tien jaar vandaag aanwezig zijn en niet allen zijn nog actief aan het modereren. Maar ze blijven voor mij door de HL-jaren heen hun bijzondere waarde behouden.

Degenen die er nu zijn wil ik graag nu naar voren roepen !

In willekeurige volgorde: Ronald Kleverlaan - Joost Rietveld - Norbert Bakker - Ewout Wolff - Peter Bonjernoor - Ben Merghart - Frans Sijtsma - Ferry Roggeband - Martin Dupuis - Nico Schouten - Rubben van den Oord - Marco van den Maagdenberg en last bu not least : Jeroen Bakker, die naast zijn inhoudelijk toegevoegde waarde er voor zorgt dat ons forum technisch goed draait.

 

Dank….. allen.

 

Slot : aan tafel ! We maken zo direct gebruikt van een sitting diner. Leek mij wel zo sjiek voor een keer i.p.v. een lopend buffet. Ik adviseer tussen de gerecht door te rouleren en van tafel te wisselen. Uiteraard is dat geen must, want na het diner is daar ook nog gelegenheid voor.

 

Maak er een leuke avond van !

 

:-K :-K :-K

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ik geloof dat ik een aanzet voor een mooi boek zie ergens :)

 

Dat er twee zwarte pagina's in zitten is ergens wel een heel grote domper... ergens kun je verwachten dat zoiets gaat gebeuren, maar het is een kant die je niet wilt zien soms - goed dat dat ook in het verhaal zat. Misschien moeten we maar op zn minst hopen dat we de volgende tien jaar zonder kunnen doen!

Link naar reactie

Mooie speech Mik! Ik vind het onwijs jammer dat ik er niet bij kan zijn maar zoals gezegd, zodra nummer 3 er uit is kom ik langs :)

 

Dank voor je onwijze inzet, zonder jouw was ondernemend Nederland absoluut een gigantisch stuk armer geweest!

 

Dikke zoenen (ook van al mijn schizo-alter-persoonlijkheden!) :-K

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Van de site van AgentschapNL

 

10e verjaardag ondernemersplatform

 

Het ondernemersplatform Higherlevel.nl is tien jaar geleden op 10 februari opgericht in opdracht van het toenmalige ministerie van Economische Zaken. De afgelopen tien jaar is dit platform uitgegegroeid tot een dynamische omgeving waar meer dan 40.000 leden enthousiast kennis delen en elkaar en andere ondernemers adviseren.

 

“Toen de term ‘social media’ nog uitgevonden moest worden, was het forum al gestart”, aldus Mikky Vrolijk van ‘Antwoord voor bedrijven’ (Agentschap NL). Zij startte op 10 februari 2002 met Dennis Hettema Higherlevel.nl. Beide voormalig ondernemers wisten uit ervaring dat ondernemers behoefte hebben aan het delen van kennis, het helpen van elkaar en aan het in contact komen met elkaar. Vrolijk: “Digitaal werd steeds meer mogelijk en de tijd was rijp. Maar dat we nu zo veel leden zouden hebben en meer dan 3,5 miljoen keer per jaar worden bezocht, had ik toen niet durven dromen.”

Publiek-private samenwerking

 

Het forum is een publiek-private samenwerking, waarbij de doelgroep (ondernemers en de netwerken/instanties die ondernemerschap stimuleren) de content geheel zelf genereren. Op het forum wisselen deelnemers kennis uit en discussieren over thema’s die ondernemers raken, zoals innovatie, internationaal ondernemen, bedrijfsstrategie, financiering en marketing. De vragen die ondernemers op het forum stellen zijn breder dan het overheidsdomein. Voor de hele ondernemerscyclus, van goed idee tot marktsucces, wordt ondersteuning geboden. Hiermee vormt Higherlevel.nl een krachtige aanvulling op de dienstverlening van overheidswebsites, zoals bijvoorbeeld de directe samenwerkingspartner Antwoordvoorbedrijven.nl, de overheidswebsite over subsidies, vergunningen en regels.

Uniek in Europa

 

Uit een extern onderzoek in 2011 bleek dat Higherlevel.nl onderscheidend vermogen heeft in Nederland en uniek is in Europa. Deelname aan het forum creëert een economische meerwaarde voor Nederlandse ondernemers. Zowel inhoudelijk (meer kennis), als feitelijk (meer omzet). In datzelfde jaar won Agentschap NL mede dankzij Higherlevel.nl de Europese TAFTIE-prijs op het gebied van Nieuwe media.

Agentschap NL

 

De hosting van Higherlevel.nl wordt gefinancierd door de overheid en maakt onderdeel uit van de afdeling KlantContact van Agentschap NL. Naast forummanager Mikky Vrolijk coördineren vrijwilligers het forum. Dit zijn moderatoren met expertise in het ondernemersveld. Zij zorgen ervoor dat de kwaliteit van het forum gewaarborgd blijft. In 2011 trok het forum ruim 3,5 miljoen bezoeken en werden er per week ca. 2000 berichten geplaatst. In totaal telt Higherlevel momenteel 41.940 geregistreerde leden. Per maand komen daar circa 500 nieuwe leden bij.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.