• 0

hoe verpakken, vacuüm of krimpfolie of...

ik verstuur de laatste tijd veel orders met condooms via brievenbus zendingen.

Orders bestaan soms uit slechts 12 condooms, soms 24, soms 60 en soms 100 of 150 stuks.

 

Soms bestaan de orders uit allemaal dezelfde condooms en soms uit 6 verschillende soorten condooms.

 

Nu stoppen we de comdooms per x hoeveelheid in een gripzakje (netjes in stapeltjes van 5 strips van 4 stuks of van 2) en doen we x aantal gripzakjes in een bubbel enveloppe.

 

Dit heeft echter een aantal nadelen:

 

* het is veel werk om steeds die hoeveelheden in die gripzakjes op keurige stapeltjes.

* de gripzakjes zijn relatief duur

* de stapeltjes blijven niet netjes liggen

* bubbel enveloppen zijn relatief duur en zwaar

 

doordat de stapeltjes niet netjes blijven liggen en PostNL nu niet bepaald netjes omgaat met post wil het nog wel eens gebeuren dat we het keurig aanleveren als zending die door brievenbus past maar dat verschillende stapeltjes van condooms tussen elkaar komen en het dus dikker wordt en we dus weer van die briefjes van postNL krijgen dat we moeten bijbetalen (soms is volgens postbode gewicht plots hoger geworden en soms is het volgens hun plots een pakket).

 

Ik wil nu eigenlijk het volgende doen:

 

* normale enveloppen gebruiken (deze zijn dunner waardoor ik meer tegelijk kan verzenden) en zijn lichter (waardoor ik 10 tot 30 cent per zending aan portokosten kan besparen)

* maar ook de stappeltjes van condooms anders verpakken.

 

Zelf heb ik aan de volgende oplossingen gedacht:

 

* elastiekjes om de verschillende stapeltjes - nadeel is dat het veel werk kost en nog steeds niet perfect werkt

 

 

* vacuüm zuigen van stapeltjes van een x aantal condooms - ik heb echter geen idee of dat niet erg veel tijd in beslag neemt en of ik dan met zakjes of met rollen zou moeten gaan werken

 

 

* krimpfolie - dus stapeltjes met condooms in en zakje/ander folie en dan door warmte laten krimpen - nog geen idee of dit gevolgen heeft voor product aangezien ik tempratuur enz. niet weet van zo een apparaat

 

* nog een andere oplossing?

 

Het probleem is dat ik soms 1 order heb die verzonden moet worden maar soms ook 25, 50 of zelfs 300 of meer.

 

Wie heeft er ervaring met dit soort zaken en kan me adviseren hoe ik hier de juiste manier van verpakken en verzenden voor vind zodat het dus:

 

A. goed en veilig verpakt zit

B. Goed in de verpakking blijft zitten onder verschuiven en opproppen

C. zo min mogelijk werk kost om te verpakken

D. Zo goedkoop mogelijk is kwa matterialen

 

Hopelijk heeft iemand goede tips hiervoor.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

* vacuüm zuigen van stapeltjes van een x aantal condooms - ik heb echter geen idee of dat niet erg veel tijd in beslag neemt en of ik dan met zakjes of met rollen zou moeten gaan werken

 

Ik denk dat dit een hele goede oplossing is alleen dat je even moet kijken hoe je dit 'productietechnisch' goed geïnstalleerd krijgt in je magazijn. Dan bedoel ik vooral, neem even de tijd om te experimenteren met de opstellingen van het sealapparaat. Ondanks dat het vacumeren en sealen even tijd kost denk ik dat het boven bepaalde aantallen sneller is dan gripzakjes.

 

* krimpfolie - dus stapeltjes met condooms in en zakje/ander folie en dan door warmte laten krimpen - nog geen idee of dit gevolgen heeft voor product aangezien ik temperatuur enz. niet weet van zo een apparaat

 

Nadeel van krimpfoilie is dat het vrij heet word, 200 graden is geen uitzondering.

Vooral als er ook kunststof in de verpakking zelf zit heb je kans dat die samensmelt met de krimpfolie.

En zoals je zelf al zegt, of het product tegen 200 graden kan? lijkt mij een behoorlijk risico.

Tenzij je broer in kinderwagens doet natuurlijk.

 

 

 

* nog een andere oplossing?

 

Ik dacht heel even aan de losse verpakkingen sprayen met lijm die na x minuten droog is en geen zichtbare sporen achterlaat.

Dan heb je een paar minuten om producten in een vorm te stapelen en vervolgens in de verpakking te plaatsen.

 

 

Het probleem is dat ik soms 1 order heb die verzonden moet worden maar soms ook 25, 50 of zelfs 300 of meer.

 

Ik kan me voorstellen dat je voor verschillende verpakkingseenheden tot verschillende verpakkingskeuzes komt.

Al mey al denk ik dat vacumeren geen verkeerde oplossing is en dat je boven bepaalde aantallen het misschien gewoon als pakketje moet verzenden.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou denken eens te experimenteren met buisfolie. Je hebt van die machines ervoor, maar als je het handmatig doet:

 

Je hebt je buisfolie, maak met de zijkant van je strijkijzer (en crepepapier) 2 lasnaden minder dan een centimeter naast elkaar, snij met een stanleymes de buisfolie met de lasnaden van de rest van de rol af. Nu heb je een zakje van jouw gekozen lengte.

 

Stop je producten erin, zet een bijzonder zwakke stofzuiger met een erg kleine mond op de zak en zuig de lucht eruit, sluit de zak af met weer 2 lasnaden met de zijkant van je strijkijzer.

 

@Nico: Thanks.

Link naar reactie
  • 0

Is een serie (golf)kartonnen enveloppes met vouwlijnen (variabele dikte) een optie? Deze beschermen je product en deze kun je op een werktafel 'opzetten' om gevuld en bestickerd te worden.

 

Groet,

 

Highio

 

[Mod edit: foto van kartonnen enveloppe verwijderd ivm copyrightclaim eigenaar ]

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

even een paar foto's om duidelijk te maken hoe producten en problemen eruitzien.

 

los stapeltje met 5 x 4 condooms

a.jpg

 

3 stapeltjes van 5 x4 condooms in een gripzakje. Hier is al te zien dat al begint te schuiven.

b.jpg

 

gripzakje zoals dat in de enveloppe geschoven moet worden. Past maar net

c.jpg

 

stapeltjes kunnen ook niet los in de enveloppe omdat het dan niet in de enveloppe gekregen kan worden.

De hoekjes en kartels van het product blijven dan steeds overal achter haken.

 

ik heb nu 3 verschillende orders.

In de eerste order moeten 3 stapeltjes van 5 x 4 stuks.

In de tweede order moeten 5 stapeltjes van 5 x 4 stuks.

In de derde order moeten 7 stapeltjes van 5 x 4 stuks + 10 losse

 

 

Nico.... ik zat even te kijken naar vacuum apparaat maar zit ook nogal een verschil in. je hebt de kleine compacte die je makkelijk ergens op een tafel neerzet maar ook de complete kasten. Zowel kwa grote als prijs erg veel verschil. moet ik me dus echt eens in gaan verdiepen wat nodig is en hoeveel tijd het verwerken dan kost.

 

Highio... vermoed dat die enveloppen nog duurder zijn als bubbel enveloppen. En verder vermoed ik dezelfde problemen als bij bubbel enveloppen.

Link naar reactie
  • 0

Zijn de stapeltjes niet eenvoudig aan elkaar te zetten met een stukje tape? Denk dat er zelfs wel apparaten voor zijn, als het vaak moet gebeuren. Mogelijk kan je zo zelf vellen ervan maken ten grote van de envelop.

Als ze zo alsnog moeilijk in de envelop te krijgen zijn kan je mogelijk een soort trechter ervoor maken, of ze invouwen in een vel papier.

 

En kunnen condooms niet in een normale envelop van een wat dikkere kwaliteit papier/dun karton. Lijkt me dat ze wel wat kunnen hebben, zijn ze ten slotte ook voor gemaakt. :P

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nico.... ik zat even te kijken naar vacuum apparaat maar zit ook nogal een verschil in. je hebt de kleine compacte die je makkelijk ergens op een tafel neerzet maar ook de complete kasten. Zowel kwa grote als prijs erg veel verschil. moet ik me dus echt eens in gaan verdiepen wat nodig is en hoeveel tijd het verwerken dan kost.

 

De kleine tafelmodellen trekken vaccuum door de lucht uit de zak te zuigen. Om dit goed te laten werken heb je folie nodig met ribbels. De 'kasten' gaan helemaal vacuum en werken met gladde folie. De geribbelde folie is duurder. Ik gok dat die 'kasten' ook sneller werken. De kasten kunnen ook beter vacumeren maar dat is voor jouw toepassing niet interessant.

 

kleine apparaat zakken 100 voor 11 euro en prof. zakken 100 voor 2,50.

 

edit:linkje aangepast.

Link naar reactie
  • 0

http://www.symbio6.nl/brievenbus-afmetingen.php

 

Ik zou steeds 2 of 3 stapeltjes maken, ze comprimeren met je hand of schuimrubber of zo, dichtlassen, en de volgende 2 of 3 stapels erin doen. Zodat je uiteindelijk een zakje krijgt met 2/3/4 compartimenten voor je grootste order. Misschien een stuk karton gebruiken zodat je gemaakte zak niet dubbelklapt.

 

En een wat grotere normale envelop gebruiken.

 

Ik ben er niet van overtuigd dat een machine sneller werkt dan het handmatig te doen, flexibel genoeg is, en of je de kosten er snel uit haalt met minder dan ... orders per dag.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Zijn de stapeltjes niet eenvoudig aan elkaar te zetten met een stukje tape?

dat was ik net ook al aan het testen ja.

En ja dat werkte wel. Hierdoor schuiven ze minder snel over elkaar heen. Maar moeten dus nog wel steeds met 3 stapeltjes in een zakje om het goed in de enveloppe te krijgen.

 

Morgen zo en zo eens een zooi verschillende soorten enveloppen halen om te testen wat makelijk en snel verpakt en toch nog goed beschermd en zo dun en licht mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Nico.... ik zat even te kijken naar vacuum apparaat maar zit ook nogal een verschil in. je hebt de kleine compacte die je makkelijk ergens op een tafel neerzet maar ook de complete kasten. Zowel kwa grote als prijs erg veel verschil. moet ik me dus echt eens in gaan verdiepen wat nodig is en hoeveel tijd het verwerken dan kost.

 

De kleine tafelmodellen trekken vaccuum door de lucht uit de zak te zuigen. Om dit goed te laten werken heb je folie nodig met ribbels. De 'kasten' gaan helemaal vacuum en werken met gladde folie. De geribbelde folie is duurder. Ik gok dat die 'kasten' ook sneller werken. De kasten kunnen ook beter vacumeren maar dat is voor jouw toepassing niet interessant.

 

kleine apparaat zakken 100 voor 11 euro en prof. zakken 100 voor 2,50.

 

beide links zijn hetzelfde?

 

Ik kwam overigens een apparaat tegen zoals http://www.marmelot.com/marmelot/solis-vacuum-apparaat-maxima-p-1617.html?language=nl

 

en dan zakjes met micro structuur

Link naar reactie
  • 0

http://www.symbio6.nl/brievenbus-afmetingen.php

 

Ik zou steeds 2 of 3 stapeltjes maken, ze comprimeren met je hand of schuimrubber of zo, dichtlassen, en de volgende 2 of 3 stapels erin doen. Zodat je uiteindelijk een zakje krijgt met 2/3/4 compartimenten voor je grootste order. Misschien een stuk karton gebruiken zodat je gemaakte zak niet dubbelklapt.

 

En een wat grotere normale envelop gebruiken.

 

Ik ben er niet van overtuigd dat een machine sneller werkt dan het handmatig te doen, flexibel genoeg is, en of je de kosten er snel uit haalt met minder dan ... orders per dag.

 

 

 

 

een gewonen enveloppe ben ik dus naar aan het kijken. daardoor zou ik in plaats van stapeltjes van 5 x 4 stuks waarschijnlijk ook stapeltjes van 6 x 4 stuks of zelfs 7 x 4 stuks kunnen maken waardoor er dus meer in een kleinere enveloppe past.

 

wat je bedoeld met "ze comprimeren met je hand of schuimrubber of zo, dichtlassen," is me even niet helemaal duidelijk.

 

Link naar reactie
  • 0

wat je bedoeld met "ze comprimeren met je hand of schuimrubber of zo, dichtlassen," is me even niet helemaal duidelijk.

 

ipv vacuum zuigen, proberen met de hand of schuimrubber de lucht eruit te drukken, en dan middels de eerder beschreven methode dichtlassen (1 lasnaad is voldoende). Waarschijnlijk redelijk nutteloos. Wel een nuttig idee in mijn post is de zakjes in meerdere compartimenten te verdelen. Dan is er minder ruimte voor de zakjes om te bewegen. Maar dat kun je ook bereiken met elastiekjes of tape, bijvoorbeeld.

Link naar reactie
  • 0

wat je bedoeld met "ze comprimeren met je hand of schuimrubber of zo, dichtlassen," is me even niet helemaal duidelijk.

 

ipv vacuum zuigen, proberen met de hand of schuimrubber de lucht eruit te drukken, en dan middels de eerder beschreven methode dichtlassen (1 lasnaad is voldoende). Waarschijnlijk redelijk nutteloos. Wel een nuttig idee in mijn post is de zakjes in meerdere compartimenten te verdelen. Dan is er minder ruimte voor de zakjes om te bewegen. Maar dat kun je ook bereiken met elastiekjes of tape, bijvoorbeeld.

 

de lucht er handmatig uitdrukken heeft geen effect (doen we nu al zoveel mogelijk) maar bied geen stevigheid.

dat van meerdere compartimenten zou nog wel kunnen werken.

als ik inderdaad in zakjes doe zoals nu zit en tussen de verschillende stapeltjes een seal maak zou dat mogelijk kunnen werken. hoeft het mogelijk nog niet eens vacuum te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Waarom niet een verpakkingsfirma geraadpleegd? Er is tegenwoordig zoveel fantastisch verpakkingsmateriaal.

Gr.

 

omdat ik pas vanaf vrijdag aan het nadenken ben over nieuwe manieren hiervoor. en liever antwoorden hoor van mensen die mogelijk ervaring mee hebben dan van een firma die bij voorkeur zo duur mogelijke apparatuur verkoopt.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou voorzichtig zijn met gewone enveloppen. Kan zijn dat er inmiddels wat is veranderd bij PostNL maar vroeger werden zendingen met bubbelenveloppen anders uitgesorteerd dan gewone enveloppen. Door iets diks mee te sturen in gewone envelop maak je kans dat de envelop tijdens het uitsorteren stuk gaat en dus niet geleverd wordt.

Het probleem van 'past door het geschuif niet door de brievenbus' heb ik helaas ook vaak. Artikelen vast tapen op papier tegen het schuiven is vervelend voor de klant. Als oplossing heb ik pakketjes op 'brievenbus formaat' gekocht bij https://www.doosopmaat.nl/ maar dat is niet de goedkoopste oplossing.

Je kan ook eens naar http://www.brievenbusdoosje.nl/brievenbusdoosjes kijken, er zijn enveloppen die voor mij onhandig zijn (breekbare artikelen) maar waar de condooms wel makkelijk mee verstuurd kunnen worden.

Ik zou niet teveel op prijs letten aangezien het inpakken ook lekker snel moet gaan, zonde van de tijd extra tijd kwijt te zijn aan inpakken om paar dubbeltjes te kunnen besparen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou voorzichtig zijn met gewone enveloppen. Kan zijn dat er inmiddels wat is veranderd bij PostNL maar vroeger werden zendingen met bubbelenveloppen anders uitgesorteerd dan gewone enveloppen. Door iets diks mee te sturen in gewone envelop maak je kans dat de envelop tijdens het uitsorteren stuk gaat en dus niet geleverd wordt.

Het probleem van 'past door het geschuif niet door de brievenbus' heb ik helaas ook vaak. Artikelen vast tapen op papier tegen het schuiven is vervelend voor de klant. Als oplossing heb ik pakketjes op 'brievenbus formaat' gekocht bij https://www.doosopmaat.nl/ maar dat is niet de goedkoopste oplossing.

Je kan ook eens naar http://www.brievenbusdoosje.nl/brievenbusdoosjes kijken, er zijn enveloppen die voor mij onhandig zijn (breekbare artikelen) maar waar de condooms wel makkelijk mee verstuurd kunnen worden.

Ik zou niet teveel op prijs letten aangezien het inpakken ook lekker snel moet gaan, zonde van de tijd extra tijd kwijt te zijn aan inpakken om paar dubbeltjes te kunnen besparen.

 

een bubbel enveloppe formaat D/1 kost me nu 12 cent. Een brievebus doosje kost al snel 50 cent per stuk.

daarbij is een brievenbus doosje snel alweer een stuk zwaarder dan enveloppe waardoor je ook nog weer eens 30 tot 50 cent duurder uit bent met verzendkosten.

Dat komt dus snel al op minimaal 68 cent extra kosten (of dus 68 cent minder winst) op een order.

 

afstappen van bubbel enveloppe naar een normale enveloppe zou me juist een besparing van ongeveer 36 cent per order opleveren. Mist het inderdaad wel goed aankomt (dus niet sneller beschadigd) en niet meer tijd kwa verpakken kost.

 

 

Link naar reactie
  • 0

beide links zijn hetzelfde?

 

Ik kwam overigens een apparaat tegen zoals http://www.marmelot.com/marmelot/solis-vacuum-apparaat-maxima-p-1617.html?language=nl

 

en dan zakjes met micro structuur

 

Heb het linkje aangepast. Die Solis is een 'hobby' variant met ribbel- / structuurzakjes of folie. Zakken zijn, op de site die je linkt, twee keer zo duur als de gladde (6,50 voor 50 stuks vs 6,95 voor 100 stuks 20x30cm)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.