• 0

Domeinnamen en de Balans

Goedemiddag,

 

Het volgende:

In 2011 kochten wij voor ± 15.000 euro aan domeinnamen. Wordt dit bedrag gewoon weggeboekt in de kostensfeer, is dit voorraad of wordt het op een andere manier op de balans geactiveerd.

 

Eenzelfde bedrag gaven wij ook uit aan het inrichten en bouwen van webshops + ordersysteem. Wordt dit geactiveerd op de balans of gewoon in de kostensfeer weggeboekt.

 

Het bedrag vindt ik namelijk nogal groot om gewoon af te boeken in de kostensfeer.

 

Bij voorbaat dank voor Uw adviezen en antwoorden,

 

Maarten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemiddag,

 

Het volgende:

In 2011 kochten wij voor ± 15.000 euro aan domeinnamen. Wordt dit bedrag gewoon weggeboekt in de kostensfeer, is dit voorraad of wordt het op een andere manier op de balans geactiveerd.

 

 

Dat is vanzelfsprekend helemaal afhankelijk van het doel van de verwerving van de domeinnamen: verkoop, eigen gebruik. Hoeveel domeinnamen zijn er aangeschaft en met wel doel?

 

 

Eenzelfde bedrag gaven wij ook uit aan het inrichten en bouwen van webshops + ordersysteem. Wordt dit geactiveerd op de balans of gewoon in de kostensfeer weggeboekt.

 

 

Lijkt mij dat dit gewoon geactiveerd wordt als immateriële vaste activa en in vijf jaar wordt afgeschreven naar de restwaarde.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

In 2011 kochten wij voor ± 15.000 euro aan domeinnamen.

 

In deze situatie is er ook wel iets voor te zeggen om de domeinnamen als voorraad te beschouwen. Totdat deze verkocht worden of in eigen gebruik genomen worden.

 

Dingen die in het bedrijf aanwezig zijn met de bedoeling om doorverkocht te worden (omzet), zijn normaal gesproken voorraad.

 

Volgens mij worden bijvoorbeeld (CO2-)emissierechten in energiemaatschappijen ook als voorraad aangemerkt. Omdat zij daarin handelen.

Lijkt mij een beetje van hetzelfde laken en pak.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.