• 0

Curator verdwenen

Een vriend van mij heeft een faillisement lopen en er is al een tijdje een curator aangesteld.

Naar idee liep daar alles prima en er waren betalingsregeling afgesloten.

Gister een brief van de belastingdienst. Er is niet betaald en ineens zijn alle schulden opeisbaar geworden.

Binnen 14 dagen betalen anders word er beslag gelegd op alle spullen

 

Wat blijkt. Curator verdwenen en een ruim bedrag meegenomen, maar niets betaald aan de schuldeisers.

Iemand ervaring mee, en wetende wat te doen?

 

Misschien een verkeerde gedachte, maar als er een curator is aangesteld t.b.v een faillisement is er toch eigenlijk al beslag geweest. Of kunnen ze zomaar nogmaals de boel leeghalen terwijl er al een faillisement is uitgesproken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het wereldje van de curatoren is alles behalve pluis. Maar wat ik wel gek vind is dat je aangeeft dat de curator er van door is. Het is absoluut niet ongebruikelijk dat de curator tijdens het faillissement 2 weken niet bereikbaar is omdat hij op wintersport is of iets dergelijks. Voor het geld hoeft hij er niet vandoor te gaan. Dat krijgt hij toch wel.

 

Gaat het hier eigenlijk om een eenmanszaak of een rechtspersoon?

 

Overigens is het uiterst verstandig een advocaat in de arm te nemen voor de afronding van het faillissement. En absoluut geen dealtjes sluiten met de curator zonder dat je eigen advocaat hierin betrokken is!

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

In principe probeert de curator de boel kwa betalingen in ieder geval te organiseren. Er is waarschijnlijk in deze een betalingsregeling getroffen m.b.t. tot een aantal aanslagen waarin maandelijks of in ieder geval voor een bepaalde datum een afgesproken bedrag betaald moest worden. Dit is in deze dus blijkbaar niet gebeurt en naar aanleiding daarvan heeft de Belastingdienst waarschijnlijk besloten de regeling in te trekken en het geld alsnog direct op te eisen. Ik raad u aan zoiezo een telefoontje te plegen naar je contactpunt bij de Belastingtelefoon, opzich zijn alle gegevens van de curator bij de belastingdienst bekend. Daarnaast zou ik eventueel in overleg met een advocaat aangifte doen.

Link naar reactie
  • 0

Wat blijkt. Curator verdwenen en een ruim bedrag meegenomen, maar niets betaald aan de schuldeisers.

Iemand ervaring mee, en wetende wat te doen?

 

Indien de curator veel geld heeft meegenomen en hem is gesmeerd dan is er sprake van oplichting en moet je aangifte doen bij de politie. Maar zoals Daniel zegt, indien een curator voor jou onbereikbaar is dan is hij op vakantie of is hij druk met andere zaken. De curator krijgt altijd als eerste z'n uurtjes uitbetaald, daarna komen de andere schuldeisers.

Link naar reactie
  • 2

Zover ik weet is er een betalingsregeling getroffen om in dit geval de belastingdienst te betalen. Daar is dacht ik een contract voor getekend, maar dat moet ik dan even navragen. Uiteindelijk blijkt niets betaald te zijn.

 

Ik vermoed ook dat er zaken door elkaar gehaald worden en dat de persoon niet failliet is maar dat er schuldsanering geprobeerd wordt.

 

En mogelijk dat er een louche schuldhulpverlener ingeschakeld is waar geld aan betaald is en en waar die persoon mee vandoor is.

 

Als iemand failliet is worden er volgens mij geen betalingsregelingen meer getroffen. Belastingdienst moet dan namelijk ook gewoon wachten op een eventuele uitkering door de curator (weliswaar staan ze vooraan). Mara betalinsgregeling en dat als die niet nagekomen wordt de bank weer bij de failliete persoon aanklopt en beslag dreigt te leggen spreekt een faillissement in elkgeval tegen.

 

Ik vermoed dus dat die persoon bezig is met een vrijwillig schuldhulp traject en opgelicht is door louche commercieel schuldhulp bedrijf.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.