• 0

Pin huren voor een weekendbeurs?

Hallo allemaal,

 

Binnenkort sta ik op een bourgondische living fair, met natuurlijk het doel iets te verdienen.

 

Hoe kan ik het beste de betaling doen? Het gaat om bedragen tussen €30 en €100,-.

Ik neem aan dat niet iedereen dit op zak heeft en als ze het al hebben zullen ze niet al het geld dat ze bij hebben meteen uitgeven.

 

Nou had ik al zitten denken aan een voorschot contant en dan de rest via de webshop, maar dit is misschien te omslachtig, waardoor er misschien minder verkocht zal worden. Daarnaast heeft de klant dan de mogelijkheid om de aankoop nog een keer te overdenken en te gaan vergelijken op internet.

 

Toen heb ik zitten denken aan een mobiele pinautomaat. Is dit overbodig of juist een perfecte oplossing?

 

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

 

Ik hoor het graag,

 

Mvg Harm

Gek van koken, verstand van koksmessen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vorig jaar ben ik betrokken geweest bij een event organisatie.

Omdat we tijdens het event zelf geen zin hadden om met contant geld rond te lopen hebben we toen een pin apparaat bij Sepay gehuurd en dat is ons uitstekend bevallen. Je hebt geen contant geld meer en krijgt net als bij een kassa gewoon een uitdraai van de gepinde bedragen.

 

Hoewel wij toen geen enkele probleem hadden (midden in Den Haag) moet je wel even letten is de bereikbaarheid van het gebruikte netwerk op de locatie. Er zijn in Nederland nog altijd gebieden waar bepaalde providers slechte ontvangst hebben, dat kun je met een pin automaat natuurlijk niet hebben.

Weten ze bij Sepay vast meer over.

 

Pinapparaat wordt in doos aan je verzonden. Het instellen en activeren is simpel evenals het gebruik.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mij afvraag; ben je van plan éénmalig op een beurs te gaan staan, of ga je het vaker doen? En als je het vaker gaat doen, hoe vaak. Wellicht kan dan zoiets als een Rabo Pinbox van de Rabobank (bij vaker beurzen) wel uitkomst bieden en mogelijk voordeliger.

 

Edit:

Maar wellicht, omdat je schrijft: je bang bent terug te komen op hen aankoop, kun je wellicht wel iets doen als een beursaanbieding; een aanbieding die alleen van kracht is wanneer ze de betreffende producten op de beurs kopen. Daarnaast kun je je huidige klantenbestand daar ook nog eens op attenderen, waardoor je mogelijk extra omzet maakt.

Link naar reactie
  • 0

Wij staan een paar keer per jaar op beurzen en binnen Nederland huren wij een mobiele PIN-automaat bij Easypin. Zij hebben twee huur mogelijkheden, eentje met vaste transactiekosten en een andere mogelijkheid waar je 5% over je pin omzet betaald en geen transactiekosten hebt (wel de normale huurkosten).

 

Als ik het goed heb gelezen heb je een webshop, denk dan ook aan flyers van je webshop o.i.d. om op de beurs uit te delen en aan klanten mee te geven. Op die manier kunnen ze je na de beurs ook nog vinden.

 

Veel plezier en succes op de beurs.

 

Space & Cartoon Safari: webwinkel in bijzonder speelgoed als action figures, collectibles, designer toys.

http://www.spacecartoonsafari.eu

http://www.scstoys.eu

Link naar reactie
  • 0

Zojuist even op de site van sepay en rent a pin gekeken. Wat mij opviel is dat er wel verschil is in kosten per dag en kosten per transactie. Waar heeft dit mee te maken of is dit verschil in prijs gewoon toe te rekenen aan de vrije markt!

www.uniekekussens.nl - Sierkussens en meer!

Link naar reactie
  • 0

goede vraag! op Sepay.nl kun je een pinautomaat huren voor een bedrag tussen Eur. 12 en Eur. 35 (per dag/weekend). Daarnaast moet je een borgsom betalen van Eur. 500. Ook wordt per transactie Eur. 0.18 in rekening gebracht. En hier bovenop betaal je eenmalig verzendkosten a Eur. 37,50

 

Begroot voor jezelf het aantal transacties dat je denk te zullen halen op de beurs, en probeer in te schatten of de kosten opwegen tegen het afbreuk-risico van kopers die niet besluiten te kopen omdat ze niet kunnen pinnen.

 

 

 

 

Rulkens Financieel Management >> Rutger Rulkens >> ondernemersadviseur

06-418 86 137

Link naar reactie
  • 0

goede vraag! op Sepay.nl kun je een pinautomaat huren voor een bedrag tussen Eur. 12 en Eur. 35 (per dag/weekend). Daarnaast moet je een borgsom betalen van Eur. 500. Ook wordt per transactie Eur. 0.18 in rekening gebracht. En hier bovenop betaal je eenmalig verzendkosten a Eur. 37,50

 

Begroot voor jezelf het aantal transacties dat je denk te zullen halen op de beurs, en probeer in te schatten of de kosten opwegen tegen het afbreuk-risico van kopers die niet besluiten te kopen omdat ze niet kunnen pinnen.

 

 

 

 

 

Als er dan toch een som gemaakt gaat worden... bereken het veiligeheidsrisico van contant geld, wissel fouten en de kosten van afstorten

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Wij hebben altijd goede ervaring met SPAMTIP.NL De kosten bedragen €11,95 per dag. Onlangs op een beurs bleek een pinautomaat problemen te hebben met verbinding maken, na contact op te hebben genomen werd er kosteloos een vervangende pinautomaat verzonden, binnen 2 uur. Goede service dus!

 

Klinkt als Groupon achtig ;) Mis alleen de link...

Link naar reactie
  • 0
Klinkt als Groupon achtig Mis alleen de link...

 

Zou zo maar kunnen, maar aan de andere kant moet het mogelijk zijn dat mensen hun ervaringen kunnen delen. Ben benieuwd hoe we dat moeten gaan bepalen. wanneer is het een goed bedoelde tip en wanneer wordt iets spam of bewust reclame?

   

Link naar reactie
  • 0

Klinkt als Groupon achtig Mis alleen de link...

 

Zou zo maar kunnen, maar aan de andere kant moet het mogelijk zijn dat mensen hun ervaringen kunnen delen. Ben benieuwd hoe we dat moeten gaan bepalen. wanneer is het een goed bedoelde tip en wanneer wordt iets spam of bewust reclame?

   

Lijkt me vrij duidelijk. Als iemand zich registreert en als eerste een post met een "ervaring" en website maakt zonder ergens anders te reageren lijkt mij dat een hoog spam gehalte.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

had niet gezien dat het zijn eerste bericht was maar dan nog kan je niet altijd van kwade trouw uitgaan. Ooit ben ik na registratie ook met wat onhandige reacties binnengekomen. En als de mod's alle berichten moeten gaan napluizen komen ze aan hun eigen toko niet meer toe.

Link naar reactie
  • 1

Beste Henke Bras,

 

Dank voor de pintip. Goed om te lezen dat je goede ervaringen hebt met je eigen bedrijf en dat je eigen bedrijf zelfs in staat is een defect pinapparaat (ook van het eigen bedrijf) te vervangen voor een ander, zonder dat daarbij kosten van het eigen bedrijf aan het eigen bedrijf in rekening worden gebracht. Dat is nog eens interne service!

 

wanneer is het een goed bedoelde tip en wanneer wordt iets spam of bewust reclame?

Als je je eigen bedrijf loopt te pluggen is het zelfpromotie. Doe je dat zoals Henke onder valse voorwendselen, dan is het oplichting. Innmiddels weten we uit de Groupon-casus dat daar een boete van € 450.000,- op kan komen te staan. Niet meer doen dus,

 

Lijkt me vrij duidelijk. Als iemand zich registreert en als eerste een post met een "ervaring" en website maakt zonder ergens anders te reageren lijkt mij dat een hoog spam gehalte.
Het is meestal aanleiding voor 1 of meerdere modsmeldingen van oplettende leden. Vervolgens onderzoeken we dit soort enthousiaste fipo´s. Meestal is sprake van spam, maar niet altijd. En zonder duidelijk bewijs beschuldigen wij niemand.

 

En als de mod's alle berichten moeten gaan napluizen komen ze aan hun eigen toko niet meer toe.

klopt, dat doen we dus ook niet. in dit geval kregen we een modsmelding (waarvoor dank), en bleek de spammer wel heel erg opzichtig te werk te gaan: het onweerlegbare definitieve bewijs van spammen werd erg snel gevonden.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Het huren van een pinautomaat kan heel handig zijn, zeker voor zulke impulsbeurzen.

 

Bekijk het zo, als je 3 of 4 klanten extra klanten hebt ( mensen die anders zouden doorlopen, slechte betalers, zeggen dat ze online wel bij je zouden kopen etc) dan heb je de Pinautomaat er snel uit. Over de transactiekosten zou ik ook niet al te moeilijk doen. Een contante betaling (als je het netjes zou afstorten etc) kost ook geld en je geeft een stuk service aan de klant. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Er zijn best een aantal partijen waar je voor een dag, week of maand etc een pinautomaat kunt huren. De kosten liggen niet ver uit elkaar als je alles bij elkaar op telt. Sommige rekenen opstartkosten en rekenen verzendagen mee als huurdagen andere hebben wat ruimere periodes. Let ook op de borg, komt voor dat je €1000,- borg moet betalen. Toch onhandig als je nog moet beginnen met verkopen.

Denk graag mee met ondernemers, hoor dagelijks tientallen verhalen en oplossingen die ook voor andere interessant kunnen zijn. Als pinautomatenleverancier ( www.pindirect.nl) komen we iedere dag weer met enthousiaste ondernemers in aanraking

Link naar reactie
  • 1

Hallo allen,

 

Ondertussen is de beurs allang geweest. Ik heb voordat ik een pin gehuurd heb gebeld met het restaurant op de locatie.

Zij hadden blijkbaar in het verleden ook gewerkt met gehuurde automaten. Via hen heb ik bij flexipin een automaat gehuurd.

 

Het werkt allemaal prima, alleen de borg is even slikken, vaak rond €1000,-.

 

Uiteindelijk is het een verstandige keus geweest. De automaat is meerdere malen gebruikt voor bedragen die je normaliter niet op zak hebt.

 

Zeker een aanrader dus,

 

Mvg

 

Harm van Rooij

Gek van koken, verstand van koksmessen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.