• 0

Schade aan bedrijven door PVV

Het PVV-meldpunt voor klachten over Oost-Europeanen doet afbreuk aan het imago van de Nederlandse ondernemingen in Polen.

 

Zie artikel in De Volkskrant.

 

-------------

 

Er zijn ook meerdere nieuws berichten aanwezig waarin staat dat de Polen Nederland willen boycotten vanwege Wilders. Polen kopen alles wat los en vast zit op in Nederland.(export) Nederlandse economie is laatste kwartaal 2011 gekrompen met 0.7%. Ik hoop niet dat door Wilders en Co de economie nog verder zal afzwakken.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

TIjdje niet online geweest dus even wat reacties op diverse berichten

 

 

En waarom heb je die ingeschakeld? Omdat ze zo aardig zijn of omdat ze een paar euro goedkoper zijn?

 

Kom eens langs in Apeldoorn, laat ik je de inkoopfacturen zien. Prijsverschil met NL-ers is er niet en wil ik ook niet.

Als eerder aangehaald in dit topic zit het hem meer in laag ziekteverzuim, geen gezeur als er overgewerkt moet worden, geen gedoe als er in België of Luxemburg gemonteerd moet worden, vrijwel altijd op tijd.

Ik schakel niet alleen maar polen in, maar als het project tijdkritisch is, complex of bij een belangrijke klant dan zijn het toch vaak de polen met een Nederlandse voorman/hoofdmonteur.

 

Helaas door schade en schande wijs geworden. Ik geef hierbij alleen mijn eigen ervaringen die niet algemeen geldend zijn voor iedere pool of iedere nl-er.

 

'Conservatieven en racisten hebben een lager IQ' :D

Heeft helemaal niets met dit topic te maken mijns inziens en is net zo generaliserend als de stelling dat alle polen overlast veroorzaken.

 

Ze zijn misschien veel goedkoper als de Nederlandse mensen maar ze hebben ook niet alle verplichtingen en kosten die wij wel hebben.

 

Kosten niet inderdaad. Verplichtingen wel.

 

Nee als we samen 1 Europa moeten zijn dan moeten ook alle eisen, verplichtingen en voorzieningen overal gelijk zijn. Het belastingstelsel moet overal ongeveer gelijk zijn. Het CAO moet overal ongeveer gelijk zijn, de prijzen voor brandstof, de prijs van een brood enzovoort. enzovoort.

 

Eens.

 

De Grieken willen helemaal niet gered worden (ja geld is welkom als er maar niks voor gedaan hoeft te worden) en steken liever het hele land in de fik als dat ze orde op zaken stellen.

 

Stel dat de NL regering er een zootje van maakt en de salarissen 30% kort, 15000 man op straat gooit en nog meer draconische maatregelen. Dan zou je dat hier ook hebben. Ook hier is de EU veel verder weg dan de eigen portemonnee.

Kijk maar naar Nedcar, de protesten in het speciaal onderwijs die gekort worden, de bezuinigingen op cultuur, nul-lijn ambtenaren.

En dan gaat het nog maar om relatief kleine ingrepen.

Je kunt de griekse inwoners niet kwalijk nemen dat ze ertegen in verzet komen.

 

Algemeen:

 

De enige oplossing in mijn ogen is streven naar een gelijk Europa qua politiek, economie, belastingen en koopkracht.

Niet alleen om de problemen met polen, roemenen etc. op te lossen maar ook om op langere termijn politiek en economisch überhaupt nog wat te kunnen betekenen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ simireizen,

 

Ik ben het met je eens dat je deze mensen moet behandelen zoals de andere mensen om ons heen, ook ben ik het met je eens dat je gewoon lekker met je eigen werk verder moet gaan.

 

Maar toch denk ik dat als jij 30% minder omzet gaat draaien door een concurerrende (buitenlandse) reisorganisatie die prijzen hanteer die veel lager zijn dan de prijs die jij moet hanteren, een bedrijf waarvan jij weet dat zij niet alle regels en verplichtingen die er zijn nakomen en dat zij bijvoorbeeld hun klanten met 20 jaar oude ongekeurde bussen en chauffeurs zonder de juiste papieren naar vakantie bestemmingen brengen waar vakantiehuisjes staan die alle wetten en eisen van veiligheid en hygiene negeren. Dan denk ik dat jij ook ga klagen.

 

Dit is nu eenmaal wel in veel branches aan de hand. Een schilder bedrijf, een tuinman, een stucadoor, een stratenmaker, een schoonmaker, een timmerman, een websitebouwer, een kapper, een pedicure, een garagebedrijf enzovoort heeft op dit moment nu eenmaal veel last van de vele zwart werkende Nederlanders en de buitenlandse bedrijven die voor tarieven werken waar een Nederlands bedrijf absoluut niet van kan blijven bestaan.

 

Daarom is het in mijn ogen wel heel nuttig dat er bijvoorbeeld voor de belastingdienst een soort anonieme tip lijn bestaat om dit soort praktijken te laten onderzoeken. Helaas is het in deze maatschappij steeds vaker nodig om dit anoniem te kunnen doen...

 

De speciale klaaglijn voor Oost Europeanen is naar mijn idee wel complete onzin.. Als ze dingen doen die niet door de beugel kunnen kunnen we ook gewoon de politie bellen. (jaja we vergeten weleens dat ze meer doen dan alleen lasergunnen :P)

Link naar reactie
  • 0

Als je gebruik kunt maken van de 'goedkope' oosteuropeaan dan ben je natuurlijk blij met ze. Maar als je je baan er door kwijt gespeeld bent omdat je werkgever voor jouw 2 goedkope oostblokkers heeft dan word het natuurlijk een ander verhaal.

 

Ik zit in de transport en bij ons is het schering en inslag, het werken met goedkopere krachten. In de beginne waren het alleen maar Polen en een handvol Tjechen/Slovaken. Tegenwoordig kunnen ze van niet ver genoeg komen.

 

Vele Nederlandse transportondernemingen zijn er groot mee geworden en er zit ongetwijfeld veel Nederlands geld in het voormalig Oostblok.

 

Van A naar B rijden kan eigenlijk iedereen wel, dus waarom 3500 euro betalen aan een Hollander als het ook een Oosteuropeaan kan zijn die het voor 1200 euro doet? Zelfs met tweeën op de bok zijn ze nog goedkoper uit en in het beste geval nog net zo snel. Echter blijkt het in de praktijk niet allemaal zo lekker te lopen als ze allemaal verwachten. Er worden beduidend meer schades gereden, de mentaliteit is ver beneden die van de Hollanders en door communicatieproblemen gaat er veel fout.

 

Maar tja, als bedrijf A z'n prijzen kan drukken door goedkope krachten dan moet bedrijf B dit ook doen anders is hij uitgereden. Uiteindelijk is er weinig weg meer terug en kan het gewoon niet meer uit om nog ervaren Nederlandse beroepschauffeurs te laten rijden.

 

Het kan dan wel marktwerking zijn, de markt word er echt niet beter van. Zou men op kwaliteit concurreren dan ging zeker 90% van de oosteuropeaanse chauffeurs met een enkeltje retour. Je houd je hart soms vast als je ziet wat die gasten uitspoken. En dan zullen we het nog maar niet hebben over de onbeschofterigheid van die beroepsgroep. Zelfs mijn vriendin zegt dat deze gasten het laagste van het laagste zijn. Ook in hun thuisland.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kosten niet inderdaad. Verplichtingen wel.

 

Op papier hebben ze die verplichtingen misschien wel maar het wordt op de werkvloer echt nog niet helemaal zo uitgevoerd als hier in Nederland.. Zo ben ik een jaar of 4 geleden in Polen bij een bedrijf geweest om een product wat bij mijn toenmalige werkgever nog vervaardigd werd toe te gaan lichten zodat zij dat in Polen konden gaan produceren. Ze stonden daar gewoon in een regenjas buiten onder een golfplaten afdakje op half weg gerotte stelconplaten RVS producten te beitsen. Deze beits is een zeer aggressieve stof die voor een groot gedeelte uit zwavelzuur, salpeterzuur en zoutzuur bestaat. Dit loopt al jaren gewoon een sloot in. Dit is gewoon een bedrijf waar ongeveer 30 mensen werken en vele Nederlandse bedrijven hun producten laten maken. Pas geleden een oud collega gesproken die er geweest was en het is niets veranderd. Dit zou echt niet zo lang in Nederland kunnen gebeuren.

Link naar reactie
  • 0
Dit loopt al jaren gewoon een sloot in. Dit is gewoon een bedrijf waar ongeveer 30 mensen werken en vele Nederlandse bedrijven hun producten laten maken. Pas geleden een oud collega gesproken die er geweest was en het is niets veranderd. Dit zou echt niet zo lang in Nederland kunnen gebeuren.

 

En zo gaat het bijna overal. De echt grote jongens zoals Unilever doen het redelijk volgens de westerse normen, maar de voormalige staatsbedrijven lopen wat dat betreft nog tientallen jaren achter. Hetzelfde met de mentaliteit. Brave mensen hoor, maar het interesseert ze allemaal niet zo erg veel.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp de ophef niet, maar wat ik vooral niet begrijp is dat we met al die ophef precies doen waar het Wilders om gaat: aandacht en exposure! En niemand die dat in de gaten lijkt te hebben.

 

Laten we wel wezen. Al stuur ik 440.000 klachten over Poolse arbeiders die aan de slag zijn in mijn nieuwbouwwijk: wat dan nog? Wat wil die site daarmee doen? Sanctioneren? Protesteren? Hun recht op arbeid intrekken? Propaganderen? Weer uren debat in de Kamer over onzin? Ja, precies de laatste twee!

 

Want door alle ophef zegt Wilders nu: "kijk, het werkt. Ik heb gelijk, Polen zijn lastig, ik heb al 44.000 klachten!" En door alle aandacht in de media (en dus ook hier) zal het aantal bezoekers van zijn site alleen maar toenemen. Je denkt toch niet dat de mensen die klagen op zijn site ook maar een seconde wakker liggen van de politieke opinie in de EU?!!

 

Daarmee stampt hij naar Minister Kamp en kunnen we op politiek24 weer fijn toezien hoe de Kamer haar tijd verkwist aan debat. Tijd die wij als burgers betalen.

 

Wilders is uitgekookt en weet haarfijn de lijntjes zo uit te zetten dat hij zijn doel bereikt: exposure. Media-aandacht, gevolgd door ja-knikkers, met als uitkomst dat hij met een 'valide' verhaal (want gesteund door veel burgers) de Tweede Kamer weer kan lastigvallen met tijdverspilling.

 

Ohja, de SP verdient een royal kick in the tomatoes! Hypocrieten.

 

Topic op slot? Want de titel dekt de lading allang niet meer en het topic is kolen op het vuur van de PVV.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp de ophef niet, maar wat ik vooral niet begrijp is dat we met al die ophef precies doen waar het Wilders om gaat: aandacht en exposure! En niemand die dat in de gaten lijkt te hebben.

precies! hij doet regelmatig van die uitspraken en iedereen duikt erbovenop en maakt van elke scheet van Geert een donderslag... en dan heeft hij zonder moeite zijn doel weer bereikt!

(staat ook in mijn motto: "alles wat je aandacht geeft groeit")

 

Topic op slot? Want de titel dekt de lading allang niet meer en het topic is kolen op het vuur van de PVV.

mee eens. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Vind het wel een onzindiscussie geworden. De Polen komen niet om hier de markt te verzieken maar om te werken. Triest genoeg omdat ze daar geen WW kennen. En het mag namelijk. Ze dragen een flinke steen bij aan onze economie. Vaak onder zeer moeilijke werk en woonomstandigheden. Terwijl de Nederlandse werkzoekende op de bank ligt en de telefoon pakt om te klagen dat er geluidsoverlast is in een pand waar een Nederlander slapend rijk wordt omdat er 20 Polen verblijven.

 

En hoe zou Ik het vinden als een Pool volgende week met soortgelijke producten op de markt kwam en al mijn klanten over stappen? Niet leuk natuurlijk. Ik zal dan wat anders moeten doen net als de ITer wiens werk naar India ging en de fabrieksarbeider wiens werkt naar China ging en de kruidenier die de Supermarkt zag komen.

 

Klagen helpt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.