Sjorsb1 Geplaatst: 15 februari 2012 Sjorsb1 12 1 Geplaatst: 15 februari 2012 Beste mensen, Ik zit met de volgende vraag: Sinds vorig jaar haal ik diverse auto's uit Polen om te verkopen. Het zijn allemaal margeauto's en ze komen nooit op mijn naam te staan. In Nederland verkoop ik deze auto's weer aan particulieren uit Frankrijk en Afrika. Voor elke auto maak ik netjes een inkoopverklaring. Nu is mijn vraag hoe ik dit aangeef betreft de BTW. Stel: Inkoop auto Polen 2500 Verkoop auto Frankrijk 3500 Winst 1000 Af te dragen: 19/119*100= 160 Doe ik dit goed en moet ik dit gewoon aangeven bij vraag 1a ? Stel: Inkoop auto Polen 1500 Verkoop auto Afrika 2500 Winst 1000 Moet ik hierover iets afdragen zo ja waar moet ik dit invullen? Zo nee moet ik het bedrag van 2500 dan bij vraag 3a invullen? Ik hoor graag van jullie Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 15 februari 2012 Joost Rietveld Moderator 21,7k 60 2035 Geplaatst: 15 februari 2012 dag Sjors Wie vervoert die auto's van Polen naar Frankrijk en in wiens opdracht gebeurt dat? Wanneer worden de auto's eigendom van de klant? Bij aanvang transport of bij aflevering bij de klant? Komen de auto's nog in NL of gaat het rechtstreeks naar je klant? groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
Sjorsb1
Sjorsb1
Beste mensen,
Ik zit met de volgende vraag:
Sinds vorig jaar haal ik diverse auto's uit Polen om te verkopen. Het zijn allemaal margeauto's en ze komen nooit op mijn naam te staan.
In Nederland verkoop ik deze auto's weer aan particulieren uit Frankrijk en Afrika.
Voor elke auto maak ik netjes een inkoopverklaring.
Nu is mijn vraag hoe ik dit aangeef betreft de BTW.
Stel:
Inkoop auto Polen 2500
Verkoop auto Frankrijk 3500
Winst 1000
Af te dragen: 19/119*100= 160
Doe ik dit goed en moet ik dit gewoon aangeven bij vraag 1a ?
Stel:
Inkoop auto Polen 1500
Verkoop auto Afrika 2500
Winst 1000
Moet ik hierover iets afdragen zo ja waar moet ik dit invullen?
Zo nee moet ik het bedrag van 2500 dan bij vraag 3a invullen?
Ik hoor graag van jullie
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag