• 0

25 manieren om je online invloed te vergroten.

Internet: de technologie die we niet meer kunnen wegdenken uit onze dagelijkse bezigheden. Iedereen gebruikt het! We spenderen met zijn allen uren aan surfen, Twitteren, Facebooken etc.

 

Met dit gegeven in je achterhoofd, weet je ook dat de kans groot is dat jouw doelgroep ook op het internet te vinden is en dat het internet dus bij uitstek het middel is om te benutten om jouw doelgroep te bereiken.

 

Als jij je business wilt laten groeien, dan zijn het internet en de social media dé middelen om in te zetten. Dus wordt het hoog tijd om je online invloed te vergroten.

Maar hoe doe je dat effectief, zonder dat je dagen verspilt met eindeloos gesurf, irritant getweet en comments die niets toevoegen?

 

Om je op weg te helpen, heb ik hier 25 tips om maximale invloed te creëren met minimale inspanning:

 

[*]Stop met praten over je producten en diensten.

Mensen vinden producten en diensten niet belangrijk, ze vinden zichzelf veel belangrijker. Zet je klanten en hun problemen dan ook in de spotlights.

[*]Deel kennis waar anderen behoefte aan hebben.

Als mensen vragen stellen en je weet het antwoord, deel het. Je wordt dan al snel als De Expert gezien.

[*]Wij delen veel informatie die de meeste bedrijven voor zichzelf houden.

[*] Door het goede en het slechte te delen, ontwikkel je geloofwaardigheid en vertrouwen.

[*]Wees consistent! Daarmee laat je zien dat je gecommitteerd bent.

Je wekt vertrouwen op wanneer je boodschap en communicatie consistent zijn.

[*]Handel altijd met integriteit en oprechtheid.

Dat is eenvoudiger dan je op een bepaalde manier voor te doen of op ‘de juiste manier’ te handelen.

[*]Heb een heldere visie.

Niemand is bereid je te volgen als het niet duidelijk is waar je naar toe gaat.

[*]Maak online contact met mensen, en ontmoet deze mensen vervolgens in het echt, offline.

[*]Ontwikkel content dat ergens voor staat, dat het verschil maakt.

[*]Mensen worden aangetrokken door je verhaal, of niet.

Zorg dus dat je verhaal de moeite waard is.

[*]Zorg dat je content in lijn is met wie jij bent.

Wees niet bang om een mening te hebben.

[*]Focus is belangrijk.

Het is moeilijk om en expert te worden in allerlei gebieden, dus zorg ervoor dat jij bekend wordt in jouw vakgebied.

[*]Maak (video)content over jouw expertise, en distribueer het over het internet.

[*]Maak een pagina over jouw business aan op Facebook.

Maak een welkomstpagina met een cadeau voor het ‘liken’ van jouw pagina en plaats altijd goede content.

[*]Maak mensen om je heen succesvoller dan je zelf bent.

[*]Praat over de dingen waar je verstand van hebt.

De reden waarom het Business Bootcamp blog werkt, is omdat ik weet waar ik over praat.

[*]Wees niet bang om in de kijker te staan bij andere mensen.

[*]Zorg dat je iets goeds te vertellen hebt.

[*]Herhaal je tweets.

Je hoeft niet altijd origineel te zijn, maar zorg er wel voor dat je elke keer iets van waarde biedt.

[*]Vind een specifieke niche en beheers deze niche.

[*]Word actief in de communities van anderen.

Kom uit je eigen hoofd en begeef je in de ruimte van anderen.

[*]Veel mensen zijn bang om te praten.

Als je voor hen spreekt zullen ze naar je luisteren.

[*]Vind uit welke sociale netwerken je klanten gebruiken en zorg dat je er voor ze bent wanneer ze je nodig hebben.

[*]Zelfexpressie is het nieuwe entertainment.

Zet mensen aan het praten. Ik had een zeer succesvolle respons op de simpele vraag “waar ben je dankbaar voor? “

[*]Geef zoveel mogelijk.

We staren ons vaak blind op wat we willen krijgen. Terwijl het zo is dat hoe meer je geeft, hoe meer je ontvangt.

[*]Interview, citeer en associeer je met experts.

[*]Zorg dat je feedback krijgt.

Hoe zien zij jou? Zorg dat anderen kijken naar wat je doet en hebt. Wat vinden zij dat je kunt verbeteren?

 

Zo, bij deze… 25 van de krachtigste tips om je invloed online te vergroten.

Uiteraard zijn deze tips stuk voor stuk geschikt als tweets… Want wat heb je tenslotte aan wijsheid als je het niet gebruikt en deelt?

 

En nu is het aan jou… Wat is jouw favoriete tip en waarom? Hoe kun je deze tip met ingang van vandaag implementeren in je business? Heb je nog andere tips die we allemaal zouden moeten weten?

Plaats jouw antwoord in het commentaarveld hieronder – dat is meteen een goede stap om jouw invloed online te vergroten…

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik zit nu met smart te wachten op nieuwe leden die opeens in grote getalen positief op de column of beter gezegd het overgeschreven stukje gaan reageren.
Ik vermoed dat je daar wel een punt hebt. Die werkwijze lijkt wel deel uit te maken van de propositie.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • -2

Hallo allemaal,

 

Ik wil graag ophelderen dat de tips in mijn column hierboven, niet door mij zijn bedacht. Er zijn inderdaad zeer veel tips online en veel van deze tips zijn hetzelfde.

De 25 tips die ik met jullie deel, vind ik het krachtigst, omdat deze eenvoudig zijn te implementeren. Daarnaast deel ik ze, omdat ik denk dat deze jou kunnen helpen om je online invloed te vergroten.

 

Alle genoemde tips passen wij ook zelf toe en kan ik dus vanuit eigen ervaring deze ook aanbevelen.

 

Dus misschien heb jij andere tips om hier te delen, waar jij ervaring mee hebt en waar anderen van kunnen leren. Of dat je een tip hierboven ziet staan, waarbij je denkt dat je die eenvoudig in je eigen business kunt implementeren en hoe je dat dan zou gaan aanpakken.

 

Op jouw succes,

Nisandeh

Link naar reactie
  • 0

Heeft hij nou een bord voor zijn kop of zie ik iets over het hoofd?

Het is geen "hij", het is een team die middels social media als HL het product Nisandeh bekend wilt maken. Het team zal geïnstrueerd zijn om niet op kritische berichten te reageren, maar alleen positieve dingen uit te lichten en proberen om de discussie maar gewoon gaande te houden. Immers, meer discussie is meer Nisandeh in beeld.
Link naar reactie
  • -1

Hallo,

 

Ik vind het goede tips en ik denk inderdaad dat deze erg gemakkelijk zijn om zelf te gebruiken.

 

Er zijn zoveel ondernemers die alleen maar over zichzelf of hun eigen producten praten, maar feitelijk vinden ze geen aansluiting bij de echte wensen en behoeften van hun doelgroep. Als ze alleen al eens in contact zouden treden met hun doelgroep, dan krijgen ze een ton aan informatie, wat ze kunnen gebruiken om de communicatie en hun aanbod beter af te stemmen.

Dat maakt uiteindelijk het verschil tussen een goede ondernemer en één die het niet zal redden.

 

Dus bedankt voor het delen van deze tips.

 

Groet!

 

Link naar reactie
  • 2

Haha, ze zijn wel erg voorspelbaar.

Maar gelukkig is de toon die ze hebben zo glad, slijm en betweterig dat ik aanneem dat weinige hier serieus een seminar door gaan bezoeken.

Inderdaad ;) Denk dat ze het niveau van ons hier op HL grondig onderschatten daar bij peptalk HQ.

Sorry Wouter, maar ik reageer gewoon op de berichten die oplichten in het forum overzicht en daarmee ook dit onderwerp.

Maar natuurlijk. Pas de tips van de column waar je zo positief over bent eens toe: Vul je profiel in zodat wij zien wie je bent.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.