Idee voor Lowerlevel

Aanbevolen berichten

Geregeld worden hier op Higherlevel posts verwijderd topics gesloten. Daar zijn zeker goede redenen voor, dus in zoverre kan ik het goed begrijpen. Echter als het uitdraait op een soort internetcensuur kleven er wel nadelen aan. Daarom lanceer ik het voorstel om als het hier niet op Higherlevel past, het op een nieuw soort forum Lowerlevel te zetten. Serieuze Higherlevelleden hoeven zich er niet meer aan te ergeren. En degenen die er toch nog op willen reageren kunnen er toch nog mee verder op een andere plaats. Zo worden er bij beide groepen frustraties voorkomen. Dat lijkt mij beter voor de sfeer.

 

Aanleiding is de net gesloten topic dat het meldpunt Overlast Oost-Europeanen van een bepaalde politicus slecht is voor de Nederlandse export daar naar toe. Daar wilde ik op reageren, maar dat kon niet meer. Dat vind ik erg jammer.

 

( Mijn reactie was:

Ik ben bevriend met veel Oost Europeanen, die gevlucht zijn vanwege verschrikkelijk racisme daar. Dat muren rondom zigeunerkampen gebouwd worden is nog de" lichtste" vorm. In Rusland worden Kaukasiers en alle mensen met een donker uiterlijk regelmatig aangevallen. Etnische Hongaren worden in Roemenie nog altijd als tweede rangsburgers beschouwd. Etnische minderheden moeten bepaalde wijken mijden uit lijfsbehoud. Politie die niet optreedt tegen racistisch geweld. En Oost Europese en ook Russische politici die ongestraft de meest verschrikkelijke dingen over minderheden mogen rondbazuinen. Daar zijn ALLE Nederlandse politici nog heilig bij.

Laat mij niet lachen dat Oost Europese regeringsleiders ons de les willen lezen over racisme.

Hierbij wil ik wel aan toevoegen dat de Europese Unie actief probeert wat te doen aan deze discriminatie van minderheden in Oost Europa samen met de regeringen daar.)

 

De voornaamste reden dat ik deze reactie hier toch plaats, is dat Higherlevel- leden en andere zakenmensen, die op zakenreis gaan, toch gewaarschuwd zijn voor dit soort excessen, die ook op andere plaatsen in de wereld helaas voorkomen.

Je wilt niet op grond van jouw uiterlijk worden aangezien voor een lid van een ethnische groep in een onrustig land.)

 

Link naar reactie

Idee is op zich goed aangezien degenen die het niet willen er geen last van hoeven te hebben. Alleen, higherlevel is best professioneel. Ik denk dat ook 'lowerlevel' gemoderate zou moeten worden om de professionaliteit te waarborgen, en kan me voorstellen dat de moderators daar geen zin in hebben. Je weet nooit hoe fel discussies kunnen uitlopen en zou zonde zijn als het forum daardoor keer in kwaad daglicht zou komen, vandaar dat het toch gemoderate zou moeten worden.

Link naar reactie

Het mooie van Higherlevel is, vind ik, dat het een vrij arrogant forum is.Daardoor is het een forum met een hoog niveau aan kennis en informatie.

 

Er zijn al andere forums waar het beleid een stuk losser is, bijvoorbeeld het KVK Hallo forum. Nadeel is dat je dan enorm veel ruis hebt van ondernemers die vooral hun eigen onderneming willen presenteren in plaats van kennis te willen delen.

 

Terzijde:

De reden om de complete reactie die je had willen plaatsen op een reeds gesloten topic toch hier te plaatsen volg ik niet helemaal. Dat leidt alleen maar af van je vraag of er animo is voor een "LowerLevel".

Link naar reactie
Daarom lanceer ik het voorstel om als het hier niet op Higherlevel past, het op een nieuw soort forum Lowerlevel te zetten. Serieuze Higherlevelleden hoeven zich er niet meer aan te ergeren

 

Goed idee, maar ik zou nog een flinke stap verder willen gaan: we lanceren een geheel nieuw land naast Nederland, Hogerland, en daar is alles wat niet past in Nederland welkom. Ook is alles wat in Nederland verboden wel toegestaan.

Serieuze Nederlanders hoever zich er niet meer aan te ergeren.

Link naar reactie

Het mooie van Higherlevel is, vind ik, dat het een vrij arrogant forum is.

 

Arrogant? Klinkt niet zo vriendelijk.

Ik vind HL juist een uitermate prettig forum, waar over het algemeen respectvol, genuanceerd en betrokken op elkaar gereageerd wordt.

Dit niveau wordt volgens mij ook bereikt door de zorgvuldigheid en flexibiliteit van de moderatoren (waarvoor mijn complimenten!).

Een Lowerlevel lanceren, als een soort afvalbak van HL, kan alleen maar slagen als moderatoren van HL-kaliber de tent gaan runnen. En er genoeg belangstelling voor is, natuurlijk.

 

 

 

Link naar reactie

Helaas. lowerlevel.nl is al bezet. misschien .org proberen? Veel succes met het opzetten :)

 

Ik spreek alleen even namens mezelf: HL is voor en door ondernemers. Er is een onderdeel offtopic. Daar kan een en ander in geplaatst worden. Maar het is vooral een forum waar ondernemers elkaar helpen met inhoud(elijke reacties). Daar is mijns inziens geen plaats voor lowerlevel. Dat soort zaken kunnen prima op fok.nl, hallo.nl of andere fora.

 

Choices, choices. You make a choice fòr something, you usually make a choice against something else by making that choice.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Arrogant vind ik een prima beschrijving. Het is wat mij betreft gewoon een club met een deurbeleid. Je kan een hele fundamentele discussie houden over sportschoenen, maar als de ervaring is dat problemen vaak veroorzaakt worden door klanten op gympies, komen die luitjes er niet meer in. Dat vinden zij waarschijnlijk onterecht en arrogant, maar terwijl ze buiten discussiëren over de terechtheid van die selectie, gaat binnen het feest vrolijk verder.

 

Dus een Lowerlevel oprichten? Vooral doen! Maar niet gekoppeld aan dit platform. Bouw je eigen verkeersstroom op en leid die zelf in goede banen. Als er een ander level bijkomt, is dat eerder NextLevel of UpperLevel. Geen LowerLevel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

voor lowerlevel berichten bestaat er al zoiets als tbforum en sitedeals.

Higerlevel is juist zo een fijn forum door de hoge kwaliteit van de berichten en scherpe moderatie.

 

Lowerlevel berichten zullen ook enkel maar een heleboel gezeur en onzin opleveren met hoop ruzie enz. (zie ook eerder genoemde fora). Juist door de lagere eisen aan zo een forum

Dat zou een gigantische extra belasting voor de moderatoren opleveren waar die waarschijnlijk niet op zitten te wachten.

Link naar reactie
als het uitdraait op een soort internetcensuur kleven er wel nadelen aan.

Elk voordeel heeft z'n nadeel. Topics worden gesloten om de focus van het forum te bewaken, en daarmee de professionaliteit en leesbaarheid.

In dit geval is het topic gesloten na overleg met en overweldigende instemming van reagerende HL-leden.

Het komt voor dat niet iedereen zijn of haar "zegje" heeft kunnen doen in een topic dat gesloten is. Pech, jammer, volgende keer eerder reageren denk ik dan.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Lowerlevel, Upperlevel, en wat voor level dan ook iedereen is vrij om een forum te beginnen. Ik denk alleen niet dat dit vanuit H.L. geïnitieerd moet worden. en al helemaal niet geïntegreerd.

 

H.L. is een fantastisch forum waar iedere (startende) ondernemer mee uit de voeten kan. En ik denk dat de actieve leden niet op een uitbreiding zitten te wachten. (zie ook de discussie over stichtingen en verenigingen)

 

Denk dat dan veel mensen afhaken omdat er gewoon veel te veel topics bij komen en je hebt nu eenmaal niet allemaal de hele dag de tijd om mee te lezen en te antwoorden.

 

 

 

 

Link naar reactie

Het Lowerlevel forum was maar een ideetje van mij voor het scheiden van niet-zakelijke discussies van de zakelijke informatie op het Higherlevel forum. Als de meerderheid van de Higherlevel leden geen behoefte aan zo'n nevenforum heeft, komt het er gewoon niet. Daar heb ik echt geen problemen mee. Ik begon deze discussie ook meer om een eventuele behoefte te peilen, want Higherlevel is er voor alle leden. Dus alle leden hebben evenveel recht van spreken. @ Peter, ik zou Higherlevel niet als mijn of jouw huis, of wiens huis dan ook, willen zien maar het liefst als een digitale ontmoetingsplek voor alle startende ondernemers. Zo als het nu gaat, steekt Higherlevel met kop en schouders uit boven de andere fora, maar nieuwe ideeen zijn altijd het bespreken waard.

 

Paul

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.