• 0

Sponsoring sportclub d.m.v. shirt-reclame

Beste,

 

Heeft iemand hier ervaring met sponsoring van een lokale sportclub.

 

Ik heb een leuk gesprek gehad met de penningmeester van een sportvereniging, bedoeling is dan dat ik de shirts ga betalen voor een junioren team, bedrijfslogo en bedrijfsnaam wordt op de shirts gedrukt, er wordt een reclamebordje in het clubhuis, cq. kantine opgehangen en periodiek wordt in het clubblad de bedrijfsnaam genoemd. Kan daarin ook zelf nog wat schrijven, bv.een speciale actie.

 

Persoonlijk wil ik het graag doen, het is een lokale sportclub, lokaal dus mijn doelgebied, het kost geld.

Heeft iemand enige ervaring met de R.OI., de laatste vind ik erg moeilijk, doe je het niet, dan is het zeker dat je er geen klant door krijgt, doe je het wel, er hoeft maar 1 grote opdracht tussen te zitten en de investering is terugverdiend.

 

Mocht iemand er ervaring mee hebben, dan hoor ik het graag.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gewoon doen omdat je het leuk vindt en de club/het team een warm hart toe draagt. Zoals je al zegt sponsoring kost geld en de opbrengst is gewoon heel moeilijk te meten of je moet aan iedere nieuwe klant vragen hoe heeft u ons gevonden?

 

Ik heb in het verleden ook altijd via mijn winkel diverse clubs gesponsord en maakte daar wat geld voor vrij omdat ook simpelweg adverteren in het plaatselijke sufferdje niet duidelijk maakte wat daar nou de opbrengst van was.

 

Kortom het geld wat je beschikbaar hebt voor reclame spreiden en hopen dat het een beetje rendeert.

Link naar reactie
  • 0

Wij sponsoren een stuk of 5 initiatieven in Apeldoorn (sportclubs, wandel- en wielervereniging en onlangs nog een cursus positief coachen wat een aanrader is trouwens).

 

Uitgangspunt is bij ons dat we er niets aan terugverdienen en tot op heden is dat bij mijn weten ook nog niet gebeurd. Onze branche is alleen wel heel anders dan de jouwe, en wellicht dat in jouw geval de kans op succes groter is, helemaal in combinatie met reclame in clubblad, op website etc.

 

Verder is het gewoon leuk. Mooie grote foto van een stel koters met jouw shirt aan:

 

scheeresrugsponsor.jpg

Link naar reactie
  • 1

 

Goeie test voor je logo-kracht!

 

Volg het team een beetje. Zet desnoods hun vorderingen op een blog op je site (zijspoortje uiteraard) en tracteer ze op een etentje als ze iets bereiken. Zodat ze weten wie er op hun shirt staat. Maak de andere elftallen jaloers. Geef voordat je aan je ROI gaat denken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Goeie test voor je logo-kracht!

 

Volg het team een beetje. Zet desnoods hun vorderingen op een blog op je site (zijspoortje uiteraard) en tracteer ze op een etentje als ze iets bereiken. Zodat ze weten wie er op hun shirt staat. Maak de andere elftallen jaloers. Geef voordat je aan je ROI gaat denken.

 

Hier sluit ik mij naadloos bij aan. Simpel geld overmaken is natuurlijk leuk en dit zal de vereniging ook helemaal geweldig vinden. Maar het wordt pas echt leuk als je je betrokkenheid bij het team toont. Leef mee met successen en teleurstellingen. En dan niet met alleen maar officiële persberichten maar koop voor de mannen een rondje cola of bier (weet niet wat de leeftijd is) Zo creër je een positieve vibe en dat komt vroeg of laat altijd naar je toe :)

Link naar reactie
  • 0

Hierbij een foto van de club in de nieuwe shirts.

Leuke reacties vanaf de zijlijn van de ouders.

"Eindelijk kunnen die oude shirts de prullenbak in."

 

Ik werd vrijdag opgebeld door de penningmeester dat de shirts klaar waren en gisteren zijn ze voor het eerst gedragen.

 

Een leuk team, en een leuk uitje op zaterdag of zondag om naar de prestaties te kijken.

 

Geen spijt van gehad, enthousiaste en blije gezichten.

SL550033a.thumb.JPG.fc27200daac5c14da26654adf9e8fa7b.JPG

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 289 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.