• 0

financieel plan voor discotheek

Geachte mensen,

 

Mijn vraag is of iemand mij wegwijs kan maken in ALLE kosten voor een discotheek. De discotheek zal rond de 1200 man kunnen huisvesten.

Graag een voorbeeld financieel plan met alle kosten en omzet schetsen hierin. Daarbij rekening houdend met alle posten waar je op moet letten. Zelf heb ik voor de discotheek aan inventaris kosten en pacht kosten zelf op een rij gezet maar ben benieuwd wat er allemaal bij komt kijken.

 

Hopend hiermee voldoende informatie te hebben gegeven en uitkijkend naar uw reactie.

 

mvg Sander

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ik wil niet dat iemand mijn schoolwerk doet. Daarnaast is het alleen maar verstandig als je iemand je laat adviseren/helpen als jij er zelf nog geen kennis van hebt. Zo voorkom je dat je zelf onnodige fouten maakt.

 

Dus nogmaals benieuwd naar reacties,

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Sander,

 

Er zijn bureaus die dit voor je doen, kosten +/- 5000. Dit geeft al aan dat dit best specialistisch werk is. Als je het over een discotheek hebt betekent dit veel bieromzet. Tenminste dat was in het verleden het geval. Als dat zo is dan heb je een medestander bij de bierleveranciers. Ik heb zelf veel gehad aan de ondersteuning van Inbev.

 

Wat ik mij wel afvraag of dit nog wel reëel is. Maar het is jouw plan dus dit vooroordeel zal je in je plan denk ik, gelijk moeten ontkrachten.

 

In mijn omgeving zijn alle disco's failliet gegaan Vraag me wel af waar de jeugd nu dan wel uithangt. Misschien is het nu weer de tijd hiervoor.

Succes met je plan

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is of iemand mij wegwijs kan maken in ALLE kosten voor een discotheek. De discotheek zal rond de 1200 man kunnen huisvesten.

Het is onmogelijk om zomaar 'ff' wat omzetschetsen en kostenschetsen te produceren zonder allerhande achterliggende informatie. Zoals aangegeven dient er gedegen onderzoek plaats te vinden (door specialisten) omtrent te verwachten omzetten. Hierbij speelt de (markt)omgeving natuurlijk een grote rol.

 

Ik denk dat de W&V rekening er ongeveer als volgt uit zal zien:

 

Omzet

 

Kostprijs omzet:

- Inkoop dranken en voedsel;

- Inhuur muziekanten/DJ-s, muziekrechten etc.;

- Inkoop hulpmaterialen (glazen, rietjes etc.)

 

Personeelskosten

- Loonkosten;

- Werkkleding

 

Afschrijvingen:

- Gebouw;

- Inventaris;

- Vervoermiddelen;

- Pand (optioneel).

 

Huisvestingskosten:

- Huur;

- G/w/e;

- Onderhoudskosten;

- Aanschaffingen kleine spullen;

- (Gemeentelijke) belastingen;

- Schoonmaakkosten;

- Verzekeringen inventaris en pand;

 

Kantoorkosten:

- Telefoonkosten;

- Contributies en abonnementen.

 

Verkoopkosten:

- Reclame

 

Autokosten (optioneel):

- Brandstof;

- Onderhoud;

- MRB.

 

Algemene kosten:

- Beveiligingskosten;

- Accountantskosten;

 

Financiële baten/lasten:

- Rente r/c bank;

- Rente leningen;

- Bankkosten.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.