• 0

Tips voor marketing en bekendheid van mijn webshop?

Hallo,

 

Ik ben nu druk bezig met het onderzoeken en waarmaken van mijn toekomstige webshop.

Het wordt een fashion webshop met vrouwen kleding. Ik wil dit graag professioneel aanpakken dus zoek alles tot aan de puntjes uit. Ik heb een inversteerder dus qua kosten zit het goed en ik laat dus ook de webshop profesioneel maken.

Ook heb ik een concept wat mij anders maakt als alle andere fashion webshops.

 

Wel heb ik over een aantal onderwerpen nog een groot vraagteken of dit mij wel gaat lukken,

Dat zijn;

 

- De marketing en bekendheid van mijn webshop, (google adwords is extreem duur hoorde ik) en alleen social-media werkt niet lijkt mij. Iemand tips???

- Ik heb een aantal merken die ik wil verkopen die je niet in een groothandel inkoopt. Is het normaal om dit bedrijf gewoon een mail te sturen voor een afspraak of hoe werkt dit?

 

Alvast bedankt voor de mensen die de moeite doen om mij met deze vragen te helpen!!

 

Groet, Lisa

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je gebruik moet maken van cross-media gebruik. Je geeft al aan dat je een vernieuwend concept is. Als deze écht vernieuwend is, heb je nieuwswaarde. Dus met deze nieuwswaarde ga je nieuws maken.

 

Ik heb hier een tijdje geleden een column over geschreven hier op Higherlevel.

 

Tweede wat je inderdaad correct aangeeft; alleen social media is het niet. Je zou toch echt meerdere kanalen moeten gebruiken. Maar daarvoor is het belangrijk te weten wat je doelgroep is. Je hebt al aangegeven; vrouwen... Maar vrouwen kunnen soms wel 108 jaar oud worden. En er zit een verschil tussen een vrouw van 20 in vergelijking tot een vrouw van 100. Dus definieer beter je doelgroep of maak verschillende doelgroepen waar je verschillende acties op uit zet. Wellicht zo gebouwd dat ze op verschillende pagina's in je webwinkel uit komen. Dus de lila rokjes, dat daar ouders van kinderen van 6 op uit komen, en niet de jongvolwassenen van 25.

 

Je kan acties uit zetten in social media, "Like ons, en maak kans op 50 euro shoptegoed", simpel en afhankelijk van wat je ermee kunt doen, wellicht doeltreffend. Afhankelijk dus van je marketing plan. Prijs en Promotie, zijn twee P's waar je daarin moet kortsluiten of ze bij elkaar passen.

 

Verder zou je Groupbuying sites kunnen benaderen; echter is het belangrijk; je moet hierop wél een flinke marge hebben, en van de totaal verkochte vouchers, komt hooguit 5% een tweede keer langs. Maar daarentegen helpt je om even je kickoff te houden.

 

Voor webshops bestaat er ook een offline marketingkanaal; Reminderz waar je voor een relatief laag bedrag in een magazine een advertentie plaatst. Deze boekjes krijg jij ook, zodat de adverteerders het zelf weer verspreiden. Het is een idee om dat te overwegen.

Link naar reactie
  • 0

Helemaal met Romana eens... Wat meer inzicht in de doelgroep zal ons helpen met een gerichter advies te komen.

 

Even aanvullend: ik zou zeker niet out-of-the-blind een email sturen, maar de telefoon pakken en een afspraak maken. Vervolgens deze afspraak gebruiken om je unieke concept te pitchen; wellicht maak je ze zo enthousiast dat ze bereid zijn om mee te investeren in je mediacampagne.

Link naar reactie
  • 0

Beste Lisa,

 

Ik ben ook wel benieuwd naar je specifieke kenmerken van je doelgroep. "Alle vrouwen" is namelijk veel te breed en kun je nooit bereiken. Als jij een niche zoekt en je daarop focust, dan kun je veel gerichter je marketing inzetten.

Ga het specifieker maken met demografische gegevens, zoals leeftijd, inkomen, gezinsituatie, etc. Maar je kunt ook bedenken wat de interesse is van die vrouw die bij jou kleding gaat kopen, welke bladen leest ze of tv programma's kijkt ze.

 

Welke middelen je in kunt zetten?

Dat hangt dus ook samen met je doelgroep. Zoek juist naar die plekken waar jouw doelgroep zich bevindt. En social media kun je juist heel goed inzetten om ze in richtingen te sturen waarin jij ze wilt laten gaan.

 

Ik zou je toekomstige partners, de merken waarbij je wilt inkopen, persoonlijk benaderen. Ook bij hun zal je vast een verhaal moeten vertellen waarom jij de beste webshop bent voor hun merken.

 

Heel veel succes met het bouwen van je webshop!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou een soort wedstrijd uitschrijven. Waarbij vrouwen uit je webwinkel een kleding set moeten gaan samenstellen. Van bijvoorbeeld maximaal 5 artikelen. En dat ze die kunnen insturen en die set gratis kunnen winnen.

[*]Zo heb je een originele wedstrijd.

[*]Mensen zullen er vast over gaan spreken.

[*]Veel vrouwen die ik je webwinkel rond kijken om een set samen te stellen. En dus ook goed zien wat je allemaal verkoopt.

[*]En van diegene die niet winnen zal een gedeelte alsnog de set die ze hadden samengesteld zelf kopen.

 

[*]Voorwaarden is wel dat je redelijk groot assortiment moet hebben.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heel erg bedankt allemaal voor de reacties!! Ik heb al een paar dingen gelezen die mij goed kunnen helpen!

Ook inderdaad het spelen op social media met like us en win dit klinkt leuk!

 

Mijn doelgroep is de jonge fashionable vrouw van 18 tot en met 35 ongeveerd die van echte mode houden en er wat specialer uitzien ipv van de casuel kleding..

 

En is telefonisch een afspraak maken beter? Maar vaak staan er geen telefoonnummers.. Ik zou bijvoorbeeld graag het merk supertrash in willen kopen maar de enige oplossing die ik hier vind is mailen naar de info mail want meer staat hier niet (bij de meeste merken)

 

Nogmaals bedankt voor de tips en moeite!

Link naar reactie
  • 1

Sinds vier maanden ben ik ook bezig met het opzetten van mijn eigen webshop, ook in kleding. Voor deze shop importeer ik kleding uit Amerika van een aantal relatief onbekende merken, maar ook van twee zeer bekende merken in mijn niche markt.

De merken zijn te vergelijken met 'SuperTrash' in jouw markt.

 

Op het moment dat ik begon met het werven van merken was ik in de veronderstelling dat een simpel mailtje of een aanmelding voor een wholesale account genoeg was om het betreffende merk te mogen verkopen in mijn shop. Dit was uiteraard niet waar. Vooral niet omdat mijn shop nog niet online stond en ik dus nog niets kon laten zien.

 

Na door meerdere merken te zijn afgewezen moest ik met een plan komen.. Ik bedacht het volgende:

Ik maak een persoonlijke video en leg daarin zelf uit wat mijn toekomst visie, bedrijfs filosofie en doelstellingen zijn. Dit heb ik gedaan en mee gestuurd in een nieuwe mail..

Het resultaat was positief!

Binnen een week kreeg ik goedkeuring en een login code voor de wholesale account pagina.

 

Het zelfde probeerde ik bij het tweede grote merk en dit werkte even goed. Ook goedkeuring.

 

 

Ik hoop dat je hier wat mee kan, wellicht werkt het ook voor jou!

 

Note: Ik maak de naam van mijn webshop en de betreffende merken niet bekend.

 

 

...doet veel met Internet marketing en muziek. Dubstep Tutorials

Link naar reactie
  • 0

Kijk hier heb ik wat aan!

Bedankt voot je reactie, maar nee ik dacht zelf ook dat het helaas niet zo makkelijk ging! En wat je zegt blijkt het ook.. En de rede van hun dat ze het niet woude doen is dat je nog niks had? En een afspraak maken voor persoonlijke uitleg mogt ook niet? Dat was ik van plan.. Maar anders is idd een filmpje ook interessant, koop je het echt bij het merk zelf of via een groothandel??

Dankjewel en bedankt voor je moeite!!

Link naar reactie
  • 0

Kijk hier heb ik wat aan!

Bedankt voot je reactie, maar nee ik dacht zelf ook dat het helaas niet zo makkelijk ging! En wat je zegt blijkt het ook.. En de rede van hun dat ze het niet woude doen is dat je nog niks had? En een afspraak maken voor persoonlijke uitleg mogt ook niet? Dat was ik van plan.. Maar anders is idd een filmpje ook interessant, koop je het echt bij het merk zelf of via een groothandel??

Dankjewel en bedankt voor je moeite!!

 

In mijn geval is een persoonlijke afspraak lastig, gezien het feit dat ik alles uit Amerika importeer. Vandaar dat ik ook met het idee van de persoonlijke video ben gekomen.

Ik koop alles bij de merken zelf in. Reden hiervoor is dat een groothandel er altijd een marge op zet die ik zelf dan niet meer kan vragen.

 

...doet veel met Internet marketing en muziek. Dubstep Tutorials

Link naar reactie
  • 0

Ja heb je gelijk het wordt uiteindelijk wat duurder dan maar ik ben bang voor dat de minimale afnamen te duur wordt als je via het eigen merk inkoopt.. Aangezien ik net begin wil ik niet bij 5 merken voor 1500 euro meteen gaan inkopen omdat dat het minimale bedrag is.. Had jij hier last van??

Link naar reactie
  • 0

Ja heb je gelijk het wordt uiteindelijk wat duurder dan maar ik ben bang voor dat de minimale afnamen te duur wordt als je via het eigen merk inkoopt.. Aangezien ik net begin wil ik niet bij 5 merken voor 1500 euro meteen gaan inkopen omdat dat het minimale bedrag is.. Had jij hier last van??

 

Het ene merk eist inderdaad dat je voor een minimaal bedrag in moet kopen en het andere merk doet dat niet. In mijn geval doen ze dat allemaal niet. Dit betekend dus dat ik voor bewijzen van spreken 1 shirtje al een bestelling kan doen.

Dit zou je voordat je een wholesale account aanvraagt even per mail moeten afstemmen met het desbetreffende merk.

Stuur ze een mail met de vraag hoe ze te werk gaan. Dan weet je direct waar je aan toe bent, en of je eventueel toch met een groothandel in zee moet gaan.

...doet veel met Internet marketing en muziek. Dubstep Tutorials

Link naar reactie
  • 0

Als je het echt serieus wilt aanpakken wil ik je adviseren je te verdiepen in SEO. Verdiep je in je doelgroep, richt je website hier op in, ga aan de slag met relevante zoekwoorden en scoor gratis in zoekmachines(lees:google) Als ondersteuning van de website kun je Social Media inzetten als ondersteunend verkoop. Zet je producten ook op Google Merchant centre.

Bovenstaande is van toepassing indien je regionaal zaken wilt doen, maar ook nationaal. Nogmaals: verdiep je in de materie en dan zal het duidelijk worden

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.