• 0

Geldbedrag ontvangen uit ondernemerswedstrijd

Onlangs hebben we met ons bedrijf een geldbedrag (500 euro) ontvangen na het winnen van een ondernemerswedstrijd.

 

Het geldbedrag is inmiddels gestort op de zakelijke rekening. Bij de transactie staat er ook 'n soort van factuurnummer bij. Mijn vraag, hoe moet ik dit vermelden in de boekhouding? Als een soort van kapitaal inbreng? Moet ik de 500 euro includeren in de omzet belasting (lijkt mij van niet)?

 

Alvast bedankt voor antwoord.

| IT-student | interesse in startups and e-commerce

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien kan de organisatie van de westrijd je meer vertellen hierover. Als het een soort van loterij was, waarbij je inleg hebt betaald, en je hebt die inleg als bedrijfskosten geboekt, dan ligt het voor de hand dat deze EU 500 ook bij de bedrijfswinst moet worden geteld.

Er bestaat ook een kans dat er bij een loterij kanspelbelasting is ingehouden. Probeer daar achter te komen, want deze kon weleens terug te vorderen zijn.

 

 

www.topboekhouder.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan de organisatie van de westrijd je meer vertellen hierover. Als het een soort van loterij was, waarbij je inleg hebt betaald, en je hebt die inleg als bedrijfskosten geboekt, dan ligt het voor de hand dat deze EU 500 ook bij de bedrijfswinst moet worden geteld.

Er bestaat ook een kans dat er bij een loterij kanspelbelasting is ingehouden. Probeer daar achter te komen, want deze kon weleens terug te vorderen zijn.

 

 

 

Bedankt er was geen sprake van een inleg of loterij. Het leek meer op een soort van subsidie. Een EU-organisatie in innovatieve projecten subsidiëerden de geldbedragen.

| IT-student | interesse in startups and e-commerce

Link naar reactie
  • 0

Kun je kort aangeven wat jij/jullie hebben mogen doen om deze prijs te verdienen?

 

Ondernemerswedstrijd tussen studenten voor een innovatief idee in de IT. Wij hebben een mobiele app ontwikkeld om mensen te helpen met slapen.

| IT-student | interesse in startups and e-commerce

Link naar reactie
  • 0

Kun je kort aangeven wat jij/jullie hebben mogen doen om deze prijs te verdienen?

 

Ondernemerswedstrijd tussen studenten voor een innovatief idee in de IT. Wij hebben een mobiele app ontwikkeld om mensen te helpen met slapen.

 

Ah, dat is een mooi tegenwicht voor mijn telefoon die naast mijn bed in de oplader zit en net als ik een uurtje slaap, met veel gebrom aangeeft dat 'ie helemaal is opgeladen. Jouw idee helpt me dan om weer in slaap te komen :-)

Link naar reactie
  • 0

Kun je kort aangeven wat jij/jullie hebben mogen doen om deze prijs te verdienen?

 

Ondernemerswedstrijd tussen studenten voor een innovatief idee in de IT. Wij hebben een mobiele app ontwikkeld om mensen te helpen met slapen.

 

Eens met wat Steven zegt, het zijn hoe dan ook opbrengsten in de onderneming. Ben echter nog niet over uit of er btw over afgedragen dient te worden. Hebben jullie de app overgedragen aan de organisator van de wedstrijd, of hebben jullie misschien op een andere manier een dienst verricht, rechten overgedragen of een belofte gedaan naar de organisator van de wedstrijd?

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Kun je kort aangeven wat jij/jullie hebben mogen doen om deze prijs te verdienen?

 

Ondernemerswedstrijd tussen studenten voor een innovatief idee in de IT. Wij hebben een mobiele app ontwikkeld om mensen te helpen met slapen.

 

Eens met wat Steven zegt, het zijn hoe dan ook opbrengsten in de onderneming. Ben echter nog niet over uit of er btw over afgedragen dient te worden. Hebben jullie de app overgedragen aan de organisator van de wedstrijd, of hebben jullie misschien op een andere manier een dienst verricht, rechten overgedragen of een belofte gedaan naar de organisator van de wedstrijd?

 

Nope geen van allen. Ze verwachten natuurlijk wel dat we er verder mee gaan en doorontwikkelen maar niet echt een belofte en het staat ook niet op papier vast of iets dergelijks.

| IT-student | interesse in startups and e-commerce

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.