• 0

Online promoten van stenen winkels

Via via ben ik in contact gekomen met een winkeliersvereniging hier in de buurt. Feit is dat de lokale winkeliers (lid van de vereniging) een fikse teruggang zien in de verkoop in hun winkels. Naast allerlei redenen wordt uiteraard de 'webwinkel' genoemd.

 

Het grappige is dat deze winkeliersvereniging maar liefst twee sites heeft waarop de leden zich kunnen profileren. Maar beide sites nodigen mij niet uit om daar te gaan winkelen. Deze sites, en met hen de honderden andere winkelcentra sites, zijn opgezet rondom de winkelier en niet rondom de klant. Tenminste, dat beleef ik niet zo als ik die sites bezoek.

 

Dit kun je oplossen door te denken vanuit de klant en de winkels te presenteren vanuit branches ipv winkelnamen. Daarnaast moet de presentatie van de winkels zelf veel beter. Fotootje van de gevel en een opsomming van de keten info is niet wat mij doet besluiten om te gaan shoppen... Ik wil verleid worden! Zowel door het aanbod, maar ook door aanbiedingen, wellicht door exclusieve Internet-only aanbiedingen (shotcodes??)

Hieromeen een goede social media integratie met minimaal Facebook en Twitter.

 

En dan de grote valkuil: het up to date houden van zo'n winkelierssite... Iedere week/maand nieuwe aanbiedingen, dat wordt een uitdaging. De sites die ik vanavond bekeken heb, hadden of geen, of een enkele aanbieding...

Wellicht dat samenwerking met het plaatselijke sufferdje hierin kan helpen, want die krijgen wel die info steeds aangeboden?

 

Anno nu moet het toch mogelijk zijn om via internet en social media meer klanten in die winkels te krijgen? Verschil in prijs met webwinkels kan toch niet de enige reden zijn dat online wint van offline?

 

Concrete vraag: waarom werken online initiatieven voor offline sales niet? Of niet goed genoeg? (of heb ik niet goed genoeg gezocht?)

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb jaren geleden (6 misschien?) een proef gedaan met een soort winkelcentrumdatabase waarbij de gedachte was dat een winkelcentrum zich kon aanmelden en de leden-winkeliers vervolgens hun acties konden laten zien (bijvoorbeeld “deze week in de aanbieding”), of gewoon hun nieuwste assortiment of wat dan ook.

Dus in plaats van om foldertjes in de brievenbussen te proppen (of als aanvulling hierop, voor buiten de eigen vestigingsplaats).

 

Het ultieme doel zou dan zijn geweest om een landelijke dekking (of tenminste: goede spreiding verdeeld over allerlei plaatsen) te hebben zodat consumenten konden kijken wat bij hen in de buurt de lopende aanbiedingen waren in verschillende winkelcentra.

 

Dit kwam niet van de grond. Er waren wel enkele winkelcentra (ik geloof dat ik het bij enkele tientallen had aangeboden?) dit het op de agenda van hun vergaderingen gezet hebben toen, maar waarschijnlijk konden zij er hier niet over eens worden (of vonden zij het idee niets, dat kan ook).

Hoe dan ook: ik heb de stekker toen eruit getrokken. Maar nog steeds geloof ik dat het echt mogelijk zou moeten zijn om een database met aanbiedingen in winkelcentra te hebben.

 

Dit is misschien niet helemaal hetzelfde als deze topic, maar mijn conclusie was toen ook dat zo’n vereniging best tot de ‘lastige klanten’ kunnen behoren.

 

Link naar reactie
  • 1

Ik lees alle reacties met buitengewoon veel interesse! Top hoe er gereageerd wordt!

 

Ik heb net snel even gezocht maar kon het zo niet terugvinden, maar er was een tijd terug in Alkmaar een dag voor vrouwen waaraan verschillende winkels meededen. Zo begon je in het hotel waar je make-up, kleding en kleurenadvies kreeg, vervolgens kon je gaan shoppen in Alkmaar en langs de verschillende winkels die meededen met verschillende acties > bonnen werden uitgedeeld bij het hotel) smiddags was er weer een hightea en kon je weer verder shoppen. Een geheel verzorgde dag, en mijn inziens was het helemaal vol. Het lijkt mij dat zulke initiatieven 'gemakkelijk' online kunnen worden opgezet en ook online kunnen promoten (vanuit heel NL kwamen mensen naar Alkmaar)

 

Helaas kon ik zo snel niet meer vinden waar het vanuit ging en wat het uiteindelijke resultaat was. Maar heb die dag ook winkeliers gesproken die niet meededen aan die actie, en die vroegen zich af waar al die vrouwen toch vandaag kwamen met die roze tasjes. Ook zij hebben profijt gehad van die dag.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Ik bezoek de site van een winkelcentrum zelf alleen voor openingstijden en net als Iwan, of er bijv. koopzondag is. Maar dit is echt sporadisch. Af en toe bezoek ik ook Outlets en Winkelcentra in het buitenland en dan bekijk ik alleen de websites voor wat er te doen is, als er dan bijv. acties zijn is dat mooi meegenomen, maar dat is geen trigger voor mij persoonlijk om er dan naartoe te gaan (ik zou dan toch al sowieso gaan, dit hangt niet van de actie af, meer qua sfeer en mogelijkheden die de plek biedt).

 

@Peter_CVinfo:

Die lastigheid qua klanten zit hem denk ik ook in het feit dat je met verschillende mensen te maken hebt en meerdere meningen. Zet je die tegenover elkaar dan krijg je een soort tweestrijd i.p.v. een synergie. Ik heb gemerkt dat meerdere partijen al bezig zijn met "oplossingen" voor retail. Sommige winkeliers die ik had benaderd hadden ook al aangegeven dat ze benaderd waren door enkele andere bedrijven die oplossingen wilde bieden om meer klantbezoek te genereren. Kennelijk zien andere ondernemers er ook heil in, inclusief mijzelf, maar is executie en aansluiting vinden met ondernemers een lastig parket.

 

@René van Zandwijk:

De site waarover jij spreekt met virtuele rondleidingen etc zijn denk ik veel te moeilijk gezocht. Consumenten willen niet teveel poespas, ze zijn toch vaak op zoek naar "convenience" - "het gemak van...." (nader in te vullen > gratis parkeren > exclusieve merken > uniek aanbod etc). Een virtuele rondleiding is niet functioneel, het kan handig zijn als je er bent op een zuil, maar dan nog willen bezoekers zelf door de winkels heen om het met eigen ogen te zien.

 

Het is afhankelijk van de dienst/product. Sommige producten zijn zo uniek dat deze niet op het web vervangbaar zijn. Dan snap ik dat een zaak geen site heeft. Toch zijn de meeste producten ook op het internet te vinden en de consument houdt tegenwoordig van prijsvergelijken.

 

Ik denk persoonlijk dat een webshop hand in hand kan gaan met een fysieke winkel. Bij een winkel heb je toch meer gevoel, het ademt echt een sfeer die je met webshoppen niet hebt. Even een bakje koffie doen of slenteren door de stad kan online niet dezelfde bevrediging geven tijdens het kopen (lijkt mij). Daar valt volgens mij nog wel wat winst op te behalen, sfeer promoten...

@Henri

Het gebruik van QR-codes zal spoedig verdwijnen als ik het zo lees en ervaar. De code zelf geeft geen stimulerend gevoel mee wat je kan verwachten. Ik had een aantal tests ergens gelezen dat Beeldherkenning van een product meer kans van slagen heeft dan de QR-code. Google Goggles en Layar Vision maken gebruik van die techniek, waarbij de consument al ongeveer weet wat men kan verwachten. Een QR-code alleen kan van alles zijn, je ziet het pas als je de code hebt gescanned, in de andere gevallen is het onderwerp de herkenning voor de techniek.

 

@Jeannine vdLinden

Jouw uitleg van het koop/denkproces van consumenten, is dat jouw eigen visie of is dit een algemeen bepaalde (onderzochte) stelling? Was benieuwd hoe je hier aan kwam, want de handeling of denkwijze van de consument is wel de basis om de oplossing op te kunnen testen.

 

Link naar reactie
  • 0

 

@Jeannine vdLinden

Jouw uitleg van het koop/denkproces van consumenten, is dat jouw eigen visie of is dit een algemeen bepaalde (onderzochte) stelling? Was benieuwd hoe je hier aan kwam, want de handeling of denkwijze van de consument is wel de basis om de oplossing op te kunnen testen.

 

 

Vorige jaar kreeg ik over Google's ZMOT initiatief te horen, en ze hebben wel degelijk onderzoek gedaan. Hier een NL-talige artikel van Frankwatching van vandaag erover; je ziet daar de tekening van ZMOT.

 

Er zijn er ook meerdere whitepapers over het onderwerp. Het is een interessant model die ze bij Google neerzetten, maar ik denk niet dat het proces zo gesetteld is als ze het neerzetten.

 

Sindsdien ben ik hier in de beurt rond aan het neuzen en vragen stellen aan de winkeliers en ook de webshops met wie ik in contact kom, omdat ik benieuwd was in hoeverre de onderzoek in de VS aanslaat hier bij mij in de beurt. Mijn Google-fu is nu eenmaal niet zo goed in het Nederlands als in het Engels, want ik heb er niks met cijfers over Nederland gevonden, ook niet bij de CBS.

 

Het mobiel gebruik bij het winkelen is mijn inziens veel lager hier (en met hier bedoel ik dus hier, in Oosterhout en omgeving) dan Google aangeeft. Maar het effect van internet op het proces van besluitvorming lijkt me redelijk aan te slaan. De winkels met een specialiteit klagen steen en been dat mensen komen alleen te kijken, om dan vervolgens online te bestellen. Omdat de keuze groter is, omdat je hoef er niet voor te wachten, allerlei redenen geven ze maar uiteindelijk lijkt de pijnpunt te zijn, dat een gespecialiseerde winkel is nu gebruikt om een product te kunnen kijken. Niet zozeer om te kopen.

 

Deels op basis hiervan heb ik een vergunning detailhandel aangevraagd voor een gedeelte van mijn cowerk ruimte, en ben ook in discussie hierover met een van de webshops die hier gevestigd is.

 

Mijn ervaringen met de plaatselijk Zomercarnaval leiden mij richting de conclusie dat inderdaad het gezamenlijk promoten van iets wat de consument iets waard is, levert wel degelijk op. Niet dat wij de "Free RIder" probleem helemaal opgelost hebben, maar goed, die los je nooit helemaal op.

 

Ik denk ook dat stenen winkels kunnen zich beter richten op logistiek en service dan op automatisatie binnen de winkel zelf, want ik denk dat daar is er wel vraag naar.

 

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Leuk onderwerp! Volgens mij is het van alle tijden. Als zaken goed gaan dan is dat door het resultaat van hard en slim werken. Maar als het minder gaat ligt de schuld ergens elders. Eerst bij zaken waar geen invloed op kan worden uitgeoefend zoals het weer en de economie. En vervolgens krijgt de (nieuwe) concurrent de schuld De maatregelen die dan maar noodgedwongen worden genomen, zoals een slechte website, werken dan ook vaak zelfs averechts.

 

Eens met eerdere constatering dat een website van een winkelcentrum het meest wordt bezocht voor praktische informatie. Openingstijden, koopavonden, koopzondagen, braderieën en evenementen. Even gekeken naar ons winkelcentrum en die hebben dat niet goed voor elkaar. Je kan wel de openingstijden vinden maar voor de rest is het helemaal niets, zelfs de koopavonden en zondagen ontbreken (of zijn niet snel te vinden). Het zal gemiddeld wel niet veel beter zijn.

 

Dat het ook veel beter kan als je er specialisten aan laat werken zie je in winkelcentrum crimpenhof.

Begint met de nodige basisinformatie maar is heel uitnodigend om even door te klikken. Al is het weer jammer dat je nog steeds Sinterklaaskleurplaten ziet. Altijd up to date houden is essentieel.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat kan werken is als echt alle winkels en horeca bedrijven uit een dorp of stad meedoen aan een website.

Dat je lid kan worden van deze site, dan krijg je wekelijks een nieuwsbrief met bijvoorbeeld elke week een winkel die zich voor mag stellen, een kortingsbon voor iets of iemand. Misschien het parkeergeld terug als je bij restaurant ....... gaat eten na het shoppen. Dat je via die site alvast een tafel in een restaurant kan reserveren voor na het shoppen. Misschien de ruimte voor elke winkel, cafetaria, restaurant, cafe, vvv, enzovoort om een eigen pagina te kunnen beheren waar zij hun openingstijden en korte beschrijving van hun zaak kunnen zetten en een digitale folder. Misschien leuk om deze winkels in een soort plattegrond van het dorp weer te geven zodat de mensen precies weten waar deze zit, en dat je voor meer info op het icoontje van die zaak kan klikken (soort google maps)

 

En zeer belangrijk een beheerder van deze site die hem up to date houdt en bedrijven die hun bedrijfspagina niet regelmatig updaten (sinterklaas actie in februari bijvoorbeeld nog op de site) daarvan op de hoogte houden.

 

Om in het begin de site te promoten is het misschien slim om deze bij aangesloten winkeliers op de kassa bon te vermelden en te lokken met een actie (loterij of iets dergelijks)

 

Henri, ik denk alleen wel dat je het bij leuke uitnodigende winkelkernen moet uitproberen en niet in bijvoorbeeld 's-Gravendeel want hier zal zoiets niet gaan werken ben ik bang...

Link naar reactie
  • 0

Henri, ik denk alleen wel dat je het bij leuke uitnodigende winkelkernen moet uitproberen en niet in bijvoorbeeld 's-Gravendeel want hier zal zoiets niet gaan werken ben ik bang...

 

De leuke, uitnodigende winkelkernen zijn waarschijnlijk actief bezig. Het scheelt misschien als je het initiatief niet bij die winkeliers legt, maar een ander startpunt kiest waardoor je iets kan organiseren zonder al die middenstandersballast. Als de kar eenmaal rijdt, willen ze er allemaal opspringen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als de kar eenmaal rijdt, willen ze er allemaal opspringen.

 

Dit was dus ook een beetje mijn gedachte toen ik de eerder omschreven proef deed.

Het werkte toen niet (althans het leek toen niet te werken), maar dat kan ook wel aan mij of de timing gelegen hebben. In theorie moet het ‘aan kunnen slaan’ lijkt mij ook.

 

Link naar reactie
  • 0

Henri, ik denk alleen wel dat je het bij leuke uitnodigende winkelkernen moet uitproberen en niet in bijvoorbeeld 's-Gravendeel want hier zal zoiets niet gaan werken ben ik bang...

 

Het is niet 's-Gravendeel ;D Maar je bent wel warm!

 

Dank, de hoeveelheid informatie, meningen en onderzoeken is overweldigend!! Super!

Ik ben bezig alles zo goed en kwaad als het gaat te verwerken in een overzicht.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Leuk onderwerp! Volgens mij is het van alle tijden. Als zaken goed gaan dan is dat door het resultaat van hard en slim werken. Maar als het minder gaat ligt de schuld ergens elders. Eerst bij zaken waar geen invloed op kan worden uitgeoefend zoals het weer en de economie. En vervolgens krijgt de (nieuwe) concurrent de schuld De maatregelen die dan maar noodgedwongen worden genomen, zoals een slechte website, werken dan ook vaak zelfs averechts.

 

Dat ben ik met je eens. Ik merk zelf dat veel winkeliers niet heel erg vaak naar zichzelf kijken naar wat er verbeterd kan worden. Pas op het moment dat er wat aan de hand is wat niet of nauwelijks teruggedraaid kan worden dan gebeurd er pas wat, een soort kat in het nauw effect. Veel gehoorde uitspraken die ik voor mijn kiezen kreeg waren: "Het kost tijd", "Het kost geld". Wellicht komt dit ook mede door de drempel van technologie, of het stukje rust wat sommige ondernemers missen om de tijd voor zichzelf te nemen om overzicht te houden. Het enkel en alleen bezig zijn met je zaak kan ervoor zorgen dat je met oogkleppen naar je eigen situatie kijkt.

 

Vroegere kleine winkels, zoals de groenteboer, konden in een buurt succesvol zijn door hard te werken, vaak waren er 1 of 2 kleine groenteboeren in een kleine gemeente. Nu is diezelfde kleine winkel in een poel met meerdere aanbieders in diezelfde buurt. Tijden zijn veranderd en de winkelier moet zich aan de snelheid, manier van winkelen en markt/vraag werking aanpassen om nog net zo succesvol te zijn. (of om het iniedergeval bij te benen). Niet iedereen is daar klaar voor of weet wat hij/zij nu moet doen om hiermee om te gaan. De pogingen voor zichtbaarheids-initiatieven (sites, apps etc.) nemen echt explosief toe, veel ondernemers duiken in die markt waar nog veel te bereiken valt.

 

Echter valt het op dat de betreffende sites/apps er zijn, maar het gebruik ervan te wensen over laat. En of dit nu aan de functionaliteiten of animo ligt om het op te pikken is voor mij nog een raadsel, maar ik heb mijn eigen uitwerking terug naar de tekentafel gebracht om een aantal zaken te her overwegen. In mijn gesprekken met diverse gemeentes merkte ik dat zij zelf ook al bezig zijn geweest om winkelgebieden in een individueel eigen zichtbaarheidsinitiatief (apps/sites) te stoppen. Het lijkt wel alsof het bijna niet gepromoot wordt onder de bewoners of dat mensen er (nog) niet op zitten te wachten, want de gemeten cijfers die ik hoorde waren niet echt positief t.o.v. de tijd dat het al loopt.

 

Link naar reactie
  • 1

 

Dat ben ik met je eens. Ik merk zelf dat veel winkeliers niet heel erg vaak naar zichzelf kijken naar wat er verbeterd kan worden. Pas op het moment dat er wat aan de hand is wat niet of nauwelijks teruggedraaid kan worden dan gebeurd er pas wat, een soort kat in het nauw effect. Veel gehoorde uitspraken die ik voor mijn kiezen kreeg waren: "Het kost tijd", "Het kost geld". Wellicht komt dit ook mede door de drempel van technologie, of het stukje rust wat sommige ondernemers missen om de tijd voor zichzelf te nemen om overzicht te houden. Het enkel en alleen bezig zijn met je zaak kan ervoor zorgen dat je met oogkleppen naar je eigen situatie kijkt. t.

 

 

The future is already here -- it's just not very evenly distributed. -William Gibson

 

Ik denk zelf dat de pijnpunt een gebrek is aan visie. Het is ook moeilijk te overzien; de kleine winkelier is vaak niet alleen in concurrentie met de andere winkels in de plaats van vestiging maar met winkels van ver weg. De oude aanpak gaat inderdaad niet meer zo lekker maar voor een nieuwe aanpak is er nog geen bewijs. Dus is het voor de winkelier het kiezen tussen het bekende en het onbekende en ra ra welke ze ervoor kiezen?

 

Apps en sites en social media en steun van de gemeente gaan er nergens op slaan en blijven niet werken zolang er geen visie is. Het zijn gereedschap en geen doel aan zich, maar dat zou je als kleine winkelier of gemeente er weinig van merken. Waar houden wij ons mee bezig? Eerst weten wat je wil bouwen en voor wie en dan pas je gereedschap kiezen of maken lijkt mij een verstandig begin.

 

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Jeannine, daar sla je de spijker op de kop, een reus voor dat! Hetgeen wat mij wel bezighoudt ten op zichte van andere ondernemerstakken (zoals bijv. webdesigners / loodgieters etc) is hoe het komt dat er weinig tot geen visie is vanuit deze tak van ondernemers komt (uitzonderingen daargelaten).

 

Helemaal waar dat het gereedschap geen doel is. Dit is hetzelfde in het reclamevak, een computer is geen ideeën-generator, sommige mensen denken dat de computer een logo voor je bedenkt, maar het tegendeel is waar. De computer is de tool die je gebruikt om jouw input qua visie en idee te realiseren. Zonder de computer zou dit ook al met een pen papier moeten kunnen.

Link naar reactie
  • 0

Hetgeen wat mij wel bezighoudt ten op zichte van andere ondernemerstakken (zoals bijv. webdesigners / loodgieters etc) is hoe het komt dat er weinig tot geen visie is vanuit deze tak van ondernemers komt (uitzonderingen daargelaten).

 

 

Ik denk zelf dat van alle ondernemerstakken zijn winkels en horeca de meeste conceptueel plaatsgebonden. Ook de marktkoopman, die letterlijk onder de kerktoren zijn beroep uitoefent, verplaatst zich iedere week en heeft in ieder geval regelmatig contact met de (brood)nood om te innoveren.

 

Dit kan een voordeel zijn; winkeliers en mensen in de horeca hebben vaak een goede uitzicht op een plaats, wat er werkt en wat niet. De kloppende hart van een plaats kunnen ze polsnemen, anders redden ze het niet lang. Maar het voordeel kan ook een valkuil worden; het zijn in mijn ervaring mensen die conservatief zijn en die mensen van buiten niet snel vertrouwen.

 

De vonk moet dus van wat zij beschouwen als "de binnenkring" komen -- of ze moeten zo wanhopig worden dat ze alles in staat zijn om te proberen. Maar dat laatste is niet bepaald een sterke positie.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Het scheelt misschien als je het initiatief niet bij die winkeliers legt, maar een ander startpunt kiest waardoor je iets kan organiseren zonder al die middenstandersballast.

 

VVV? Steeds meer kantoren sluiten omdat ze overbodig zijn geworden door het gemak van opzoeken op internet. Waarom niet de activiteiten verplaatsen en in samenwerking met de locale horeca, winkels en bedrijven bijvoorbeeld het winkelgebied weer aantrekkelijker maken. Daarbij ook juist gebruik gaan maken van het internet.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Of begin een publiek-private partnership voor dorps-, wijk- of buurtbevordering. Citymarketing is al redelijk standaard.

 

Wat mij zelf opvalt dat er in elk dorp of stad redelijk wat citymarketing activiteiten plaats vinden - echter lijkt het erop dat de effectiviteit te wensen over laat. Of het voegt niet zoveel toe en kost geld, of de investering levert een nihil aan voordeel op. (Wat als een soort bewijslast voor de winkelier is van : "Zie je nou wel, ik kan het beter op mijn manier doen"). Het blijft een lastig vraagstuk, waar ik mij nu al een tijdje over aan het buigen ben, gezien ik mij kan voorstellen dat winkeliers het een beetje beu worden om "lastig te worden gevallen" met weer een aantal nieuwe zichtbaarheidsinitiatieven.

 

Of begin een publiek-private partnership voor dorps-, wijk- of buurtbevordering. Citymarketing is al redelijk standaard.

Hier bijvoorbeeld is er een centrummangement met hetzelfd doel (?) voorbeeldje uit eigen dorp, maar ook hier komt volgens mij niet heel veel uit. Er wordt nog te traditioneel gedacht. Wellicht moet ik eens een afspraak gaan inplannen ;)

 

Het traditionele is waar ik nu zelf ook mee zit... Winkeliers zijn een beetje in hun eigen manier van denken/routes geslopen, waarbij men moet wennen aan de tal van mogelijkheden die de technologie hun nu bied. Het consumentengedrag is heel erg veranderd en het lijkt erop dat de winkelier niet met die verandering is meegegaan of maar in een gedeelte hiervan. Om deze groep mensen te overtuigen is de grootste uitdaging.

 

Zou wel eens wat feedback willen horen van winkeliers zelf, hoe hun hier tegen aan kijken:

- Wat werkt voor hun wel? Wat niet?

- Wat missen ze nu?

- Hoe trekken ze op dit moment klanten naar hun winkel toe? Of hoe onderscheiden zij zich t.o.v. de rest?

Link naar reactie
  • 0

Het scheelt misschien als je het initiatief niet bij die winkeliers legt, maar een ander startpunt kiest waardoor je iets kan organiseren zonder al die middenstandersballast.

 

VVV? Steeds meer kantoren sluiten omdat ze overbodig zijn geworden door het gemak van opzoeken op internet. Waarom niet de activiteiten verplaatsen en in samenwerking met de locale horeca, winkels en bedrijven bijvoorbeeld het winkelgebied weer aantrekkelijker maken. Daarbij ook juist gebruik gaan maken van het internet.

Het dorp in kwestie heeft al een site die in opdracht, of in ieder geval, met geld, van de VVV gebouwd is. Die site is ook op sterven na dood. Er is getracht de bezoeker van het dorp die niet zo bekend is, een beetje wegwijs te maken. Maar ja, de winkeliers houden dan wel hun openingstijden bij, maar ik wordt niet enthousiast gemaakt om dat dorp te gaan bezoeken.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.