• 0

Bijtelling: naar een klant, om daar naast zaken ook iets te kopen voor prive

Beste lezer,

 

Alvorens ik de navolgende rit ga maken, wil ik eerst zeker weten of dit wel mogelijk is en als zakelijk wordt gekenmerkt.

 

Ik heb een klant: nee, prospect. Daar ga ik langs in de avond, om te praten over een nieuwe site. Daar komt bij dat ik bij deze zelfde klant een product koop dat hij verkoopt, voor mijzelf in prive. Dit is vrij duur dus zal ik pinnen (staat dus op mijn afschrift prive).

 

Kan ik deze rit zakelijk boeken of is dat een "gemengd karakter" en dus al snel toch prive? Dit is naar mijn mening even iets anders dan "prive omgereden km" bijvoorbeeld.

 

Aanvullend: het is maar helemaal de vraag of er zaken gedaan gaan worden, dat wil zeggen, of ik ooit deze klant/prospect een factuur zal kunnen sturen.

 

Ik ben benieuwd naar jullie mening in deze, waarvoor alvast dank!

 

Jac

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je er voor zorgt dat over 5 jaar nog steeds duidelijk is wat je daar zakelijk hebt gedaan, is het geen probleem. Het is in dit soort gevallen altijd goed om te beseffen dat de mensen die het moeten beoordelen er niet bij waren, en dus alleen af kunnen gaan op jouw verklaring en de andere, bekende gegevens. Jouw verklaring komt niet overeen met je bankafschrift (waarvan het wel de vraag is of een controleur dat ooit op zal merken), dus zul je er bij voorkeur nog iets anders bij moeten hebben. Ik neem aan dat je de bespreking ook voorbereidt?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Dat je bij een klant/prospect toevallig een keer iets koopt wat geen zakelijke aanschaf is maakt de rit op zich nog niet meteen onzakelijk. Je moet er natuurlijk geen gewoonte van maken om prospectbezoeken te doen in combinatie met privé boodschappen, dan zouden er wel vraagtekens gezet kunnen worden bij de zakelijkheid van de ritten maar als dit incidenteel een keer gebeurt lijkt me dit geen probleem.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.