Ga naar inhoud
  • 0

Creditcardbetalingen in dienstverlening / detailhandel; gebeurd het veel?

Ik heb vandaag besloten om toch op mijn pinterminal creditcard betalingen te gaan accepteren, voor visa, mastercard en american express. Met name vanuit het oogpunt: aansluiten kost niets, alleen op het moment dat er een betaling mee plaatsvindt.

Maar vroeg me af; word er binnen de dienstverlening (aan consumenten) en binnen de detailhandel veel gebruik gemaakt en voor mensen die eerst geen creditcards accepteerden en toen wel; heb je een stijging gezien daarin?

En banken waarschuwen veel voor de zogeheten chargeback; dus dat een afnemer via de creditcardmaatschappij zijn geld terug komt vragen; gebeurd zoiets vaak? Hoe ga je met zoiets om?

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik zelf accepteer geen creditcard betalingen. Bij mij gaat 50% van de transacties via de pin en de andere helft op een ander manier. Sporadisch komt het voor dat iemand met CC wil betalen, maar als ik zeg dat dat niet kan snappen ze het wel en betaald men als nog via pin.

Vragen ze voor CC betalingen nog steeds een percentage van het bedrag? dat was voor mij toen de reden om het niet te doen

Link naar reactie
  • 0

...

En banken waarschuwen veel voor de zogeheten chargeback; dus dat een afnemer via de creditcardmaatschappij zijn geld terug komt vragen; gebeurd zoiets vaak? Hoe ga je met zoiets om?

Alvast bedankt.

Vroeger hoorde ik daar wel vaker over, tegenwoordig is het volgens mij stuk minder geworden. Sinds aantal jaren is pincode verplicht, en ook als je via internet met creditcard betaal moet je inloggen, alleen gegevens invullen is niet genoeg, dat maakt het 'n stuk lastiger denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Vragen ze voor CC betalingen nog steeds een percentage van het bedrag? dat was voor mij toen de reden om het niet te doen

Ja: Mastercard en Visa 2,95% en amercan express 3,5%. Echter zie ik dit eigenlijk als nihiel. Ik accepteer ook cadeaukaarten van derden, waar hogere commissie's op zitten.

een chargeback is altijd een risico ja.

Gebeurd niet heel vaak, maar als het gebeurd kost het je ook gelijk 50 euro.

En dat is ongeacht of de claim wel of niet terecht is bevonden.

Hoe kom je bij het bedrag van 50 euro? Naar mijn weten kost een chargeback 25 euro + de commissie die je reeds hebt afgedragen. En dan is de vervolgvraag; hoe ga jij ermee om om alsnog je factuur te innen?

Zelf heb ik nu eerst een apart artikel aangemaakt in mijn algemene voorwaarden die zich enkel alleen richt op creditcard betalingen en evt. chargebacks. Echter weet ik niet of dat juridisch gezien wel kan en mag?

Vroeger hoorde ik daar wel vaker over, tegenwoordig is het volgens mij stuk minder geworden. Sinds aantal jaren is pincode verplicht, en ook als je via internet met creditcard betaal moet je inloggen, alleen gegevens invullen is niet genoeg, dat maakt het 'n stuk lastiger denk ik.

Klopt. Toch adviseren de creditcardmaatschappijen om naast de pincode, vaak iemand nog te laten legitimeren zodat de naam op het legitimatiebewijs en de creditcard met elkaar overeenkomen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.