Nederland heeft de minste vrouwen in de top

Aanbevolen berichten

 

Het is aan zich niks nieuws natuurlijk, Nederland heeft ook relatief weinig vrouwen die fulltime werken en van de een volgt de ander.

 

Maar ik heb in het verleden aan een serie documentaires gewerkt (Women in Law in Georgia en -- nu in recensie fase -- Women in Law in the US) en een van de feiten in de VS die ons echt opviel is deze: Van vrouwen die nu in de leeftijd midden 30's tot midden 50's zitten, en voor de grote, traditioneel "Corporaat Structuur" gekozen hebben (in deze geval, vrouwen in de grote advocaten firma's) hakken massaal af. Ergens rond de leeftijd van 36 - 45 hebben ze het niveau "net onder de top" of "de top" bereikt, vaak is het thuis stabiel wat kids en gezin betreft, alles lijkt lekker te lopen, en dan kijken ze om zich heen en zeggen tegen zichzelf "Was het 'm dat? Da's helemaal niks. " en ze hakken bewust af. Ze gaan naar de MKB of ze beginnen voor zichzelf.

 

Ik zou het een midlife crisis noemen behalve dat ze over het algemeen helemaal gelukkig mee zijn.

 

Hiermee weet er niemand (die zich mee bemoeit) raad.

 

Als het zo zou zijn dat vrouwen in Nederland -- die opvallend gemiddeld hoger opgeleid zijn en toch parttime werken -- bewust een alternatief pad aan het betreden waren, dan was het mijn inziens alleen mooi meegenomen. Maar ik heb hierin geen inzicht.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.