• 0

Problemen met importeur

Goedendag ,

 

Wij hebben sinds jaar en dag problemen met een Nederlandse importeur.

Deze wil niet dat zijn producten via internet worden verkocht .tenzij tegen een bruto prijs .

 

Dit is een probleem met het verlenen met garantie. want dit ondersteund hij niet

dit hebben wij zelf onder vangen en doen dit dan in eigenhuis

 

Wij kopen nu in via een groothandel en dan via importeur in Duitsland of Frankrijk.

(en met deze importeurs hebben wij een zeer goede band.)

 

De afgelopen jaren hebben we

Van de Nederlandse importeur al diverse berichten van advocaten gehad dat we hun foto's niet mogen gebruiken en Ook van verder ging dit niet

 

Nu hebben we upload gedaan via Youtube en materiaal in Duits en Engels en dan ons logo er aan toegevoegd.

voor en na de movie

Vandaag kregen wij een telefoontje van de directeur (importeur Nederland) dat deze eraf moet.

 

Wat zijn de regels hierin.

Uiteraard hebben wij een vraag neergelegd bij importeur Duitsland en Frankrijk.

Maar zijn toch benieuwd naar een onafhankelijk kijk op de zaak .

 

Met vriendelijke groet

Marco19

 

Wij hebben geen contact met de Nederlandse importeur als we producten kopen moet dit via groothandels.

ook op de beurs worden wij niet te woord gestaan . - Zijn we het stoutste jongetje van de klas -

 

movie youtube

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

DANK voor je bericht

 

Deze mail is ontvangen in 2010 en dus toen hadden ze (dus de importeur) kennis van de Website s-b.nl

deze is sinds toen niet aangepast qua fotomateriaal.

Dit omdat ze onze beiden websites noemen in de gezonden mail

 

 

mijn vraag is dan ook Waarom zullen ze nu pas komen met een advocaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom zullen ze nu pas komen met een advocaat.

 

Oh, ik wist niet dat je er een lange en kostbare principiële zaak van wilde maken.

 

Als je liever de korte weg kiest, kijk dan eens op Domjur naar zaken tussen merkhouders en wederverkopers die het merk gebruiken in domeinnamen. Dan zie je dat je merk-naam.nl waarschijnlijk moet afstaan, maar merknaam-expert.nl kan houden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zojuist een fantastische gesprek met een advocaat gehad.

 

1,5 uur lang deze alles uitgelegd en een tegen brief gemaakt .

Waar de een 1400 voor rekend is de ander bereid om begrip te tonen en weer woord te geven.

en het verhaal van onze kant in te schatten

De naam is mogelijk verdwenen maar er zijn andere reacties bedacht met naam .

Die meer zeggen dan de naam die ik nu heb en ik dacht dat die echt niet zouden mogen.

 

 

groeten en bedankt voor reactie

Tevens heb ik hem gewezen op higher level , want ik had dankzij u /jullie veel inzicht gekregen en regels hierover.

En nogmaals bedankt .

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

En kreeg ik deze reactie

""Het is een stap in de goede richting dat u direct na de sommatiebrief de filmpjes van Youtube heeft verwijderd en de website op zwart heeft gezet. Echter, nu mijn cliënten u in het verleden al eerder hebben moeten sommeren vanwege inbreuk op hun rechten, is deze stap niet voldoende. De domeinnaam dient te worden overgedragen. Bovendien hebben zij belang bij een stok achter de deur, ook voor de toekomst. In dit kader verzoek ik u per omgaande bijgesloten vaststellingsovereenkomst te paraferen en te ondertekenen en deze dan per post en e-mail aan mij te retourneren."

 

Hierna domeinnaam overgegeven.'S-b.nl

Naar dit is niet genoeg .logo's moeten eraf ,gaat gebeuren ,foto materialen eraf gaat gebeuren,

Eigen foto's gemaakt , maar hoe kan ik legaal duidelijk maken dat het wel het merk is

 

Ik hoor graag.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat kan ik doen

ik krijg mails van mogelijke klanten zie onder

 

Goedemorgen,

 

Ik wil graag weten of de sanibroyeur toiletten die u verkoopt wel de orginele af fabriek zijn. SB zegt namelijk zelf over u dat u geen outletvergunning heeft en dat ze in geval van garantie geen ondersteuning bieden.

Indien het de echte is, hoe zit het dan bij u met de garantie?

 

Ik hoor graag van u

 

Met vriendelijke groet,

Fam X

 

 

[namen aangepast - mod]

Link naar reactie
  • 0

Zojuist een fantastische gesprek met een advocaat gehad.

 

Krijg je nou hulp of niet?

 

Je hebt de domeinnaam waarop merkrecht van toepassing is overgedragen. Je hebt beeld waarop wellicht auteursrecht van toepassing is verwijderd. En dat is genoeg. Je mag de merknaam noemen, je mag het logo tonen mits je niet de suggestie wekt onderdeel te zijn van de merk- danwel auhorized dealer-organisatie. Stel dat gewoon keihard terug. Het merkrecht is uitgeput. En uiteraard mag je ook verwijzen naar hun eigen Youtube-filmpjes. Sterker nog: die mag je embedden! Daar hebben ze via Youtube toestemming voor gegeven...

 

En verzamel meer bewijs dat ze laster verspreiden!!!!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt erop dat de Nederlandse importeur bezig is met een lastercampagne tegen jou.

Garantie is sowieso jouw probleem dus dat argument kun je ontkrachten door de klant erop te wijzen dat de leverancier aansprakelijk is voor garantie afwikkeling en niet de importeur of fabrikant. Dat laatste is jouw pakkie an.

 

Misschien tijd om de rollen om te draaien en zelf een advocaat een claim tegen SB in te dienen.

Laat je voorlichten over hoe je informatie moet verzamelen om een claim in te dienen bijvoorbeeld doordat je mails hebt van klanten waarin jij als leverancier zwart gemaakt word.

 

 

Zijn er nog meer bedrijven die soortgelijke apparaten maken?

Misschien tijd voor een eigen merknaam of misschien zelfs wel een eigen product.

Valt vast nog wel iets in te innoveren.

 

Link naar reactie
  • 0

''Krijg je nou hulp of niet?''

daar reageer ik op

Nee ,ik heb een rechtbijstand verzekering en die sluiten zaken uit.

(Auteurs recht maar domeinnaam niet staat ik de polis dat kan ik met mijn lage opleiding zelfs lezen.Maar geen reactie van hun zijnde)

en ja ze weten niet wat hun eigen voorwaarden zijn.

ondertussen zijn ze bezig 1,5 week met het bekijken van hun eigen voorwaarde .

en het karretje zelf trekken en betalen is niet haalbaar voor mij

 

ik ga bewijs verzamelen ,maar dit is lastig .

Als een mogelijke klant naar hun belt krijgt hij dus info maar dan moet je ook vragen of je het product bij ons kan kopen

en dan reageren ze mondeling .

Via de mail reageren ze niet op dit soort vragen .

en de klanten die bovenstaande mail toezond het het te horen verhaal op papier/mail gezet.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heel simpel. Jij koop sb-spullen van buitenlandse groothandels die inkopen bij hun sb-importeur. Dat vindt plaats binnen Europa. Jij verkoopt die dingen. Dat mag allemaal. Jij mag daar ook reclame voor maken, gebruik makend van hun merknaam en zelfs het beeldmerk (mits je niet de indruk wekt merkhouder te zijn of geautoriseerd dealer, dus noem jezelf gewoon onafhankelijk verkoper). Jij mag ook beeldmateriaal gebruken dat SB zelf openbaar maakt via diensten als Youtube. Mag je embedden in je site.

 

Stuur een brief dat je de domeinnaam met alleen het merk erin hebt overgedragen, dat je mogelijk auteursrechtelijk beschermd promotiemateriaal niet meer gebruikt, maar dat ze moeten stoppen om jouw activiteiten als onafhankelijk wederverkoper te frustreren. Dat zoiets beperking van de mededinging is, omdat hun merkrecht uitgeput is. Eis dat ze elke vorm van laster staken, omdat dat een onrechtmatige daad is. En stel simpelweg dat je graag bereid bent om jouw visie zonodig in de rechtbank te verdedigen.

 

Laat je niet intimideren door een blafvocaat!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad wat TwaBla zegt.

 

Laat je niet intimideren door de advocaat van de tegenpartij. Waarom proberen ze te intimideren? Omdat ze verder geen been hebben om op te staan en dat weten ze zelf ook. Het enige wat ze kunnen proberen is om de tegenpartij (jij dus) bang te maken.

 

Jammer genoeg lukt die tactiek 9 van de 10 keer.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Als je je eenmaal hebt teruggetrokken tot het domein dat rechtmatig is, kan een conflict ook goed zijn voor jouw business. je kan dan namelijk het Calimero-effect benutten: kleine webwinkel wordt aangepakt door gemene importeur. Het is een typisch voorbeeld van mactsmisbruik, dus je hebt de sympathie aan jouw kant.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Ben jij 19? Tijd om wat zakelijker te gaan denken. Je hebt een probleem met de huidige leiding van de importeur, niet met het merk of de fabrikant. Sterker: naar het zich laat aanzien is er steun vanuit Frankrijk en Duitsland. Heb je het prijspeil in die landen weleens vergeleken met dat in Nederland?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De brief zo schrijft de advocaat is afkomstig van SB Frankrijk en de SB Nederlander mag uit hun naam optreden.

Nou hoor ik u denken, je heb toch contacten in Frankrijk .ja. maar is een Frans bedrijf en dus een andere afdeling .

Die hebben niets te zeggen want recht is recht krom is krom.

Zo kan ik bij verkoop koffie drinken ,en bij de ander de deur wordt uitgezet .

En de advocaat verdient geld door controles op internet te doen.

en de Franse hierop vertrouwen en geen afstand doen van de geldende regels.

 

Internet is in Nederland verder dan andere landen.

en de verkoop in Duitsland prijzen hoger liggen dan Nederland

tot zover ik heb kunnen zien.

 

het zeer begon van de Directeur van de Nederlandse firma in 2007

toen begonnen wij met verkoop op internet met en bedrijf dat in 2010 is overgenomen door SB

Toen kochten bij bij hun grote concurrent in Duitsland LO MAC .

Toen was hetzelfde verhaal en brief advocaat in 2008

Domein naam inleveren (die hebben we nog) en fotomateriaal inleveren

omzet gegevens bekend maken dreigen met schade vergoeding

Producten die wij verkocht moeten op onze kosten retour worden gehaald en dan die klanten kosteloos stellen.

Toen heeft SB in 2010 Lo moc overgenomen en was het stil tot nu toe.

 

Nu heeft een ander merk Grun dfos een variant op de markt gebracht en hebben wij deze in de webwinkel gezet en begint het spel opnieuw

 

ja, nu wachten dat de een de ander overneemt en problemen zijn voorbij.

 

geen merknamen noem ik spatie er tussen.

Marco

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je weleens overwogen de Nederlandse Mededingings Autoriteit op de hoogte te brengen?

 

Als je je dossier een beetje bijgehouden hebt, kun je hen het leven zuur maken. Het klinkt als een aanhoudende en brutale inbreuk op het mededingingsrecht. Je kan als belanghebbende ondernemer een besluitaanvraag indienen, hier is het formulier. Of een civiele procedure beginnen en een schadevergoeding eisen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Rechtszaken:

 

* internetbeperking mag niet

* Batavus discrimineert webwinkel

* Auping moet leveren

* adviesprijs afdwingen mag niet

 

Het Hof meende dat sprake was van een zogenaamde prijsbinding, een hardcore-restrictie in de mededingingssfeer. Het handelen van en haar dealers hadden immers ten doel te beperken in haar mogelijkheden tot het vaststellen van haar verkoopprijzen. Dat is mededingings-rechtelijk strict verboden en een dergelijke overeenkomst (of een dergelijke handelen) komt niet in aanmerking voor de vrijstelling die doorgaans voor exclusieve distributieovereen-komsten geldt. Het beroep van op de bescherming tegen ondermijning van haar dealerorganisatie en de daarin nagestreefde kwaliteitswaarborgen kan deze prijsbinding niet rechtvaardigen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat de TS nu aardig wat tips heeft gehad. Gezien het openbare karakter lijkt het mij verder niet handig om, in deze fase, hier nu verder alle tactieken uitgebreid te gaan bespreken. TS zal simpelweg zijn keuze moeten maken:

- pappen en nathouden en het beste hopen

- stevig gaan verweren m.b.v. van een juridisch bekwaam persoon

- in de aanval gaan m.b.v. van een juridisch bekwaam persoon

- stoppen en een ander product opzoeken

- iets anders

 

Aangezien het mij lastig te beoordelen lijkt in welke positie TS verkeert lijkt het mij minder handig om publiek TS te "adviseren" om de ene of de andere tactiek te kiezen.

Link naar reactie
  • 0

 

De domeinnaam s-b die je hebt vastgelegd, lijkt me merkinbreuk. Je wekt verwarring. Die moet je volgens mij overdragen.

 

 

En dat is recentelijk verder genuanceerd. Het mag, mits....

 

Zo werkt de rechter voor de vraag naar de toelaatbaarheid van het domeinnaamgebruik een vier-stappen-toets af onder verwijzing naar een bepaalde door de exploitant van Talensshop.nl ingeroepen WIPO-arbitragebeslissing.

 

Deze toets stelt vier voorwaarden om te kunnen spreken van toelaatbaar domeinnaamgebruik, te weten:

 

(I) de webhandel verhandelt de betrokken merkproducten daadwerkelijk;

 

(II) uitsluitend deze producten worden aangeboden: zij zijn dus niet lokaas om (ook) andere goederen te verhandelen;

 

(III) de correcte relatie met de merkhouder dient te blijken, zodat bij het publiek niet de indruk ontstaat dat sprake is van een “officiële” site van de merkhouder of een verbonden onderneming wanneer dat niet het geval is en

 

(IV) de (overige) domeinregistratie(s) van de webhandelaar mogen niet een blokkade opwerpen voor het gebruik van het merk in een domeinnaam door de merkhouder zelf.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.