ik heb een BV samen met 2 partners. Allen hebben 1/3 aandeel.
1 van de partners functioneert niet naar behoren. Daar zijn zowel ik als mijn andere partner het over eens.
Hierover zullen we binnenkort een gesprek hebben.
Mijn vermoeden is echter dat de niet goed functionerende partner niet zal willen opstappen. Of dat hij een te hoog uitkoop bedrag zal vragen.
Daarom wil ik vragen of het tot de mogelijkheden zou behoren om samen met de wel functionerende partner een nieuwe BV te starten. En vanuit die BV dezelfde activiteiten te ontplooien. We hebben geen concurrentiebeding.
Uiteraard stoppen we dan met onze deelname in de lopende BV.
Ik begrijp dat dit ethisch niet de beste oplossing is. Maar ik wil graag alle opties bekijken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jonagold
jonagold
Hallo,
ik heb een BV samen met 2 partners. Allen hebben 1/3 aandeel.
1 van de partners functioneert niet naar behoren. Daar zijn zowel ik als mijn andere partner het over eens.
Hierover zullen we binnenkort een gesprek hebben.
Mijn vermoeden is echter dat de niet goed functionerende partner niet zal willen opstappen. Of dat hij een te hoog uitkoop bedrag zal vragen.
Daarom wil ik vragen of het tot de mogelijkheden zou behoren om samen met de wel functionerende partner een nieuwe BV te starten. En vanuit die BV dezelfde activiteiten te ontplooien. We hebben geen concurrentiebeding.
Uiteraard stoppen we dan met onze deelname in de lopende BV.
Ik begrijp dat dit ethisch niet de beste oplossing is. Maar ik wil graag alle opties bekijken.
Alvast hartelijk dank voor eventuele reacties.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35745-oprichten-nieuwe-bv-om-uitkoop-te-voorkomen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag