• 0

Klant betaalt factuur niet

Ondanks 2 herinneringen + een telefoontje naar de klant waarin verteld werd dat de openstaande factuur betaald zou worden,

heeft de klant zijn factuur helaas nog niet betaald.

 

Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen?

 

Ik wil graag een incassotraject starten via (mod edit, spam deleted)

máár is het wettelijk wel toegestaan om de wettelijke incassokosten bij te rekenen?

 

Zo ja, hoeveel (onder 500 euro)

 

Ik beschik niet over een getekende offerte.

 

Het gaat mij er niet meer om dat ik een "goede" relatie met de klant behoudt,

aangezien deze persoon in het verleden zijn verplichtingen ook niet is nagekomen.

 

Er is geen offerte getekend (dom, weet ik), geen algemene voorwaarden, etc.

Ik heb de dag voordat ik het adviesgesprek voerde een e-mail gestuurd met daarin de kostenspecificatie.

Daarop ontving ik en autoreply met de mededeling dat het bericht was ontvangen.

 

Ik beschik ook over een telefoonopname waarin ik een gesprek voer met de klant.

Hij meldt daarin dat de factuur volgende week betaald zal worden, daar hij zoek is geraakt in een grote stapel papier.

Die "volgende week" is inmiddels al 3 weken geleden, maar ik heb dus wel bewijs dat hij erkent mijn diensten te moeten betalen (althans, de factuur gaat betalen).

 

Graag tips of advies. Bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is de klant aanspreekbaar voor een betalingsregeling waarbij je wekelijks 100,- contant op komt halen?

 

Als je het incasso-traject ingaat zul je eerst nog iets met een sommatie moeten doen geloof ik, maar vraag dat anders aan Google.

De wettelijke incassokosten worden bijgerekend door het incassobureau, niet door jou. Hoeveel dat is weet ook Google vast, ik vermoed drie tientjes.

 

Ik zou eerst nog even proberen om er met de klant uit te komen.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Hi Marcel,

Leuk dat je even reageert. Dank je.

 

Ik verwacht niet dat als ik langs ga, dat de klant opeens wel bereid is om te betalen. Het zou vreemd zijn als de klant dat zou doen, terwijl er sinds 10 januari van dit jaar een rekening op de mat ligt. Ik heb al tweemaal een herinnering verstuurd.

 

Zo'n sommatie is iets wat (mod edit, spam deleted) compleet voor me uit handen neemt. Als je kijkt naar hun traject, starten ze eerst met het versturen van een aantal aanmaningen. Dus dat lossen ze op.

 

De wettelijke incassokosten worden idd bijgerekend door het incassobureau, daar heb je gelijk in, maar denk je dat het is toegestaan om deze erbij te rekenen als ik de klant hier vooraf niet van op de hoogte heb gesteld?

 

Ik voel er niets voor om nogmaals met de klant in contact te treden. Hij heeft herinneringen ontvangen, zowel per post als per e-mail. Ook hebben we telefonische contact gehad. Denk je echt dat het zin heeft om 'm nogmaals te wijzen op zijn betalingsverplichting? Hij is er toch van op de hoogte? Het is echt geen groot bedrag, moet ik eerlijk zeggen, maar ik heb er wel recht op. Ik heb ervoor gewerkt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kortom, meteen doorzetten naar iemand die niet alleen boze brieven schrijft, maar ook zsm overgaat tot dagvaarden.

En dat is juist wat ik niet op de site van het genoemde incassobureau zie staan.

 

Zelf maak ik gebruik van een ander incassobureau, die stuurt keurig netjes een fatsoenlijke ingebrekestelling, kost mijn klant dan 15E, vaak wordt er dan al betaald, wordt er niet betaald, dan worden alle mogelijke manieren van communicatie ingezet.

Tot en met een betalingsregeling of een dagvaarding. En ook bij mij heeft een klant dan al een aantal malen een herinnering gehad.

 

Doe even wat verder onderzoek hoe een incassobureau het afrondt, ik wil je ook wel een pm sturen.

 

Het gaat mij er niet meer om dat ik een "goede" relatie met de klant behoudt,

aangezien deze persoon in het verleden zijn verplichtingen ook niet is nagekomen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb begin vorige week tegen mijn zin in nog eens contact gezocht met de ondernemer.

Hij gaf aan dat het bedrag uiterlijk vrijdag op de rekening zou staan. Dat was niet het geval.

 

Dit was de derde belofte die hij niet nakwam.

Daarom heb ik nu (mod edit: url deleted, genoeg aan promotie gedaan nu, zeker van iemand die 'handige tips' geeft om online geld te verdienen) ingeschakeld om de zaak verder

voor mij te behandelen.

 

Dit is wat er vandaag gaat gebeuren:

 

Om 12:30 uur wordt er een SMS bom verstuurd met het verzoek om nu eindelijk eens te betalen.

Om 12:30 uur wordt automatisch een e-mail verstuurd via ......

Ook wordt er vandaag een aanmaning per post verstuurd.

 

Persoonlijk sta ik achter de aanpak van StevenK (geplaatst op: 28 februari 2012, 06:53)

Link naar reactie
  • 0

 

Persoonlijk sta ik achter de aanpak van StevenK (geplaatst op: 28 februari 2012, 06:53)

 

Waarom dan een incassobureau. Brieven kun je zelf sturen.

 

 

van de website van je aanbevolen link (mod-edit)

 

Wanneer aan het eind van de rit van het geautomatiseerde incasso-systeem nog niet betaald is, kun jij beslissen wat je verder wilt doen. Wij kunnen de incasso dan doorsturen naar een deurwaarder van je keuze. Die krijgt dan het volledige bestand met alle door ons verrichte handelingen en kan de tweede fase opstarten. Wij zitten daar dan verder niet meer tussen. Dat is wel zo handig. Meer interesse? Bekijk de website

Link naar reactie
  • 0

Hoi James@,

 

Ziet er uit als een tandenloze tijger. Waarom zou hij wel betalen nadat deze mensen een briefje sturen want meer doen ze niet als je het kort door de bocht bekijkt. Volgens mij ligt hier een notoire wanbetaler echt geen seconde wakker van.

 

Ik moet zeggen als ik het allemaal lees lijkt het wel of je reclame wil maken voor deze toko.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Een SMS bom? ???

 

Zo noem ik het graag. In feite worden er een aantal sms'jes per week verstuurd.

Erg handig.

 

Ik noem het nog al nutteloos. En ik vraag me hetzelfde af als Rick; waarom niet gewoon zelf twee herinneringen en een ingebrekestelling de deur uit doen? Dit voegt helemaal niks toe, uiteindelijk kom je toch uit bij een deurwaarder.

Link naar reactie
  • 0

vroeger deed ik zaken met "binnen zonder kloppen" totdat de eigenaar van staatswege een lange vakantie aangeboden kreeg. ;D

 

Je stuurt herinneringen en je belt. Wellicht loont het de moeite om zelf langs te gaan. Als je iemand in de ogen kijkt is het vertellen van smoesjes een stukje lastiger. Wordt alleen lastig als de afstand te groot is en het bedrag relatief klein.

 

Ben benieuwd of de aanpak van "wantyoumoney" gaat werken. hoop dat je ons op de hoogte houdt van de vorderingen.

 

succes,

Link naar reactie
  • 0

Bij hem thuis langsgaan en zeggen dat je mee-eet, aangezien je zelf geen geld meer hebt voor eten.

Vind dit incassobureau overigens een aparte manier van incasseren hebben, met zogenaamde SMS-bommen. Maargoed, miss heeft het in de praktijk wel zijn vruchten afgeworpen.

Berik.nl

Link naar reactie
  • 0
Ik moet zeggen als ik het allemaal lees lijkt het wel of je reclame wil maken voor deze toko.

 

Ik heb hetzelfde gevoel erbij. Over een paar dagen laat je zeker wel even weten hoe geweldig het allemaal voor je is opgelost?

 

Gr Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen als ik het allemaal lees lijkt het wel of je reclame wil maken voor deze toko.

 

Ik heb hetzelfde gevoel erbij. Over een paar dagen laat je zeker wel even weten hoe geweldig het allemaal voor je is opgelost?

 

Gr Devlinx

 

Wel mooi verpakt als het reclame is. :-). De URL kun je ook in je footer stoppen. Komt hij ook elke post terug :P.

 

Maar: Succes met het incasso traject. Altijd vervelend als ondernemer!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.