altijd positief Geplaatst: 28 februari 2012 altijd positief 2 0 Geplaatst: 28 februari 2012 meerdere VOF' s op zijn naam bij het natrekken van een bepaald bedrijf bij de KVK, viel het mij op dat een groot bedrijf met meerdere bv's ook 20 VOF' s op zijn naam had staan. dit heeft mij interesse gewekt en kwamen de volgende vragen bij mij op. waarom heeft iemand dat? en wat zijn de voordelen? en vooral, waarom doet iemand dit. ik ben nieuw bij deze site en ben benieuwd of iemand het antwoord weet. alvast bedankt voor het reageren. peter [titel aangepast - mod] Link naar reactie
0 herman van der helm Geplaatst: 28 februari 2012 herman van der helm 2,3k 2 323 Geplaatst: 28 februari 2012 Het gebeurt nogal eens dat bijvoorbeeld grote bouwmaatschappijen met elkaar projecten uitvoeren. Deze projecten worden dan in een vof gestopt. Alle risico's lijken dan in die vof te liggen. Echter bij meerdere procedures die ik tegen dergelijke vofs heb gevoerd werden ook altijd de moedermaatschappijnen (BV's) mede aansprakelijk gesteld. www.tiller.eu - Hefmobiel van Tiller® www.gezondbelast.nl - Gezond Belast www.veiligtillennietmeertillen.nl - Veilig tillen = NIET meer tillen Link naar reactie
0 altijd positief Geplaatst: 28 februari 2012 Auteur altijd positief 2 0 Geplaatst: 28 februari 2012 dus als ik het goed begrijp; stop je een (bouw)project in een vof, en wordt de bv aansprakelijk gesteld, hoe zit het dan met je persoonlijke aansprakelijkheid in de vof? en is de vof dan helemaal niet aansprakelijk? (bedankt voor de reactie) Link naar reactie
0 eentje Geplaatst: 28 februari 2012 eentje 430 27 Geplaatst: 28 februari 2012 De verschillende BV's van de bouwbedrijven zitten als vennoot in de vof... dus dan zijn de BV's hoofdelijk aansprakelijk... waardoor je weer tegen de beperkte aansprakelijkheid aan loopt. Een vof is goedkoper en sneller op te richten en weer te ontbinden dan weer een aparte BV op te richten voor een bepaald (bouw)project. If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl Link naar reactie
altijd positief
altijd positief
meerdere VOF' s op zijn naam
bij het natrekken van een bepaald bedrijf bij de KVK,
viel het mij op dat een groot bedrijf met meerdere bv's ook 20 VOF' s op zijn naam had staan.
dit heeft mij interesse gewekt en kwamen de volgende vragen bij mij op.
waarom heeft iemand dat?
en wat zijn de voordelen?
en vooral, waarom doet iemand dit.
ik ben nieuw bij deze site en
ben benieuwd of iemand het antwoord weet.
alvast bedankt voor het reageren.
peter
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag