• 0

Rechten van curator

Hallo, khad een vraag (zoals iedereen hier ;D)

 

Bij faillissement:

Mag een curator een overname-kandidaat zomaar weigeren als deze interesse heeft voor overname van het hele bedrijf inclusief personeel. alles dr op en dr aan. (Curator dreigde met proces omdat de overname-kandidaat erop aandringde dat hij ALLES wilde overnemen)

 

Want nu word er volgende week in die winkel uitverkoop gehouden met korting van 50% en later nog wel meer korting. Terwijl er gewoon iemand is die alles wil overnemen en graag meteen door wil met die winkel.

 

Extra info:

-Pand was gehuurd

-Huurbaas gaat ermee akkoord als de overname-kandidaat het pand gaat huren

-Het betreft een kledingwinkel en overname-kandidaat wil graag door met de aanwezige inventaris en voorraad (<-- juist die voorraad want het betreft winterkleding)

-En ik ben de overname-kandidaat niet hoor ;D

 

alvast bedankt voor de reactie :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien toch maar weer eens aan de integriteit van curators gaan twijfelen.

 

Deze zou immers in het belang van zowel de schuldeisers als schuldenaar moeten werken.

 

Wat hier dus niet echt het geval is.

 

Nou weten we natuurlijk niet het volledige verhaal hier achter.

 

Maar als jij zegt ALLES dan neem ik aan dat ook de schulden overgenomen worden.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Een curator mag zeker een overname kandidaat afwijzen. De info is te beperkt om verdere uitspraken te kunnen doen. Waarschijnlijk lijkt het erop dat het overnamebod veel te gering is geweest,anders had de curator zich heus wel anders opgesteld. Daarnaast is het natuurlijk ook zo, dat er zich bij faillissementen partijen aandienen die denken dat ze voor een prikkie en zonder al te veel risico een goede deal kunnen sluiten.

 

Je kunt natuurlijk altijd informeren waarom een curator een aanbod afwijst, wellicht dat er dan wat meer info boven water komt.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

ok maar wat ik wel vaag vind (net als de rest van de wereld die het verteld is)

 

is dat de ex-eigenaar, EEN SLEUTEL heeft van het pand ??? ??? dat mag toch niet, en hij beld ook vanuit het bedrijf, dat mag toch allemaal niet ??? ??? :-\ voor zover ik recht heb gehad op school weet ik dat als de curator komt de eigenaar helemaal niks meer mag

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.