Ik heb enkele vragen over mijn huidige en nieuwe deelname in een nieuwe onderneming.
Op dit moment heb ik een Beheer en Werkbv.
Door economische redenen wil/moet ik alle debiteuren/crediteuren, voorraden verkopen aan een andere nieuw op te richten onderneming, te noemen BV-nieuw.
In BV-nieuw wordt Beheer mede eigenaar voor 40%, de andere partij 60%, te noemen ESB, brengt ook kapitaal in.
ESB neemt ook alle andere zaken over zoals auto’s, inventaris en dergelijke van Beheer over.
3 werk werknemers kunnen mee naar BV-nieuw, 2 werknemers kunnen niet mee. Hiervoor zal ik ontslag moeten aanvragen of met wederzijds goed vinden afscheid moeten nemen.
Zelf wordt ik directeur van BV-nieuw, en krijg een vergoeding, betaald door BV-nieuw aan Beheer.
ESB heeft pensioen ondergebracht bij Metaalunie, MNS?
De Werkbv huurt nu een ruimte, nog lopend huur termijn is nog 1,5 jaar.
De nieuwe BV-nieuw neemt de handelsnaam over van Werkbv, en treed naar buiten als Werkbv.
De Werkbv heeft diversen contracten met leveranciers van exclusieve artikelen.
Op termijn zal de Werkbv samen worden gevoegd met Beheer, en later misschien worden opgeheven.
De vragen:
- Kan het juridisch gezien bovenstaande worden uitgevoerd?
- Zitten hierin geen valkuilen?
- Wat kunnen de struikel blokken zijn?
- Als het personeel niet akkoord gaat met een nieuw contract wat dan?
piet b.
piet b.
Beste forumleden,
Ik heb enkele vragen over mijn huidige en nieuwe deelname in een nieuwe onderneming.
Op dit moment heb ik een Beheer en Werkbv.
Door economische redenen wil/moet ik alle debiteuren/crediteuren, voorraden verkopen aan een andere nieuw op te richten onderneming, te noemen BV-nieuw.
In BV-nieuw wordt Beheer mede eigenaar voor 40%, de andere partij 60%, te noemen ESB, brengt ook kapitaal in.
ESB neemt ook alle andere zaken over zoals auto’s, inventaris en dergelijke van Beheer over.
3 werk werknemers kunnen mee naar BV-nieuw, 2 werknemers kunnen niet mee. Hiervoor zal ik ontslag moeten aanvragen of met wederzijds goed vinden afscheid moeten nemen.
Zelf wordt ik directeur van BV-nieuw, en krijg een vergoeding, betaald door BV-nieuw aan Beheer.
ESB heeft pensioen ondergebracht bij Metaalunie, MNS?
De Werkbv huurt nu een ruimte, nog lopend huur termijn is nog 1,5 jaar.
De nieuwe BV-nieuw neemt de handelsnaam over van Werkbv, en treed naar buiten als Werkbv.
De Werkbv heeft diversen contracten met leveranciers van exclusieve artikelen.
Op termijn zal de Werkbv samen worden gevoegd met Beheer, en later misschien worden opgeheven.
De vragen:
- Kan het juridisch gezien bovenstaande worden uitgevoerd?
- Zitten hierin geen valkuilen?
- Wat kunnen de struikel blokken zijn?
- Als het personeel niet akkoord gaat met een nieuw contract wat dan?
- Pensioen werknemers?
- Kunnen de leveranciers van hun contract af?
- Hoe kom ik van mijn 1,5 jaar huur af?
Graag jullie reactie.
MVG
Piet B.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag