• 0

Graag jullie mening over mijn webshop/merk in de sokkenbranche

Omschrijving van je concept:

Opzetten van een nieuw sokkenmerk in 3 landen.(Deze post gaat alleen over Nederland)

 

Website vindt je hier.

 

Het is in het buitenland een bestaand concept. Pogingen om het merk te kunnen gaan voeren in een aantal landen is op niets uitgelopen en daarna ben ik het concept zelf gaan uitvoeren.

Een sokkenmerk wat beschikbaar zal zijn in 36 kleuren in 3 modellen. We starten met 1 model in 28 kleuren en de totale collectie zal in Juli beschikbaar zijn. Kwaliteit gecombineerd met een lagere prijs dan vergelijkbare merken door middel van het wegnemen van alle tussenschakels. We kopen direct in bij een fabriek en verzorgen zelf de distributie online en naar de Retail.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Meerdere fabrikanten bezocht en na vele testen voor de huidige in Portugal gekozen. De taalbarrière alsmede de grotere aantallen/kwaliteitsverschil hebben ons voor deze leverancier laten kiezen. De 36 kleuren zijn gekozen na het houden van diverse enquêtes en een eigen mening.

 

De fotografie heb ik zelf verzorgd. Het fotoshoppen heb ik wel uitbesteed.

 

Het inrichten/ontwerpen van de website heb ik samen met de ontwerper gedaan. De site bestaat uit diverse onderdelen die ik zelf goed vind op andere webshops en heb die geïntegreerd in onze website.

 

Diverse bloggers gezocht die wekelijks gaan bloggen voor ons. Dit zal zowel over sokken gebeuren maar ook over totaal andere zaken die wij leuk/belangrijk vinden. Zo wil ik websites/shops die mij erg aanspreken naar voren brengen door daar(niet gesponsord maar uit eigen wil) wat aandacht aan te geven.

 

Diverse media benaderd om vanaf de lancering aandacht te geven aan het merk.

 

Doordat we reeds wat aandacht op facebook hebben gekregen hebben zich een aantal grote retailpartijen zich gemeld en zijn we in onderhandeling om in die winkels verkrijgbaar te zijn. We beraden ons met welke ketens in zee te gaan daar we niet in alle winkels willen liggen.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een markt creëren voor ons idee,sokken in effen kleuren. We zullen zeker een markt moeten gaan maken voor onze producten daar er nu niet een soortgelijk aanbod is in Nederland. Ins ons concept zal Facebook e.d. een van de pijlers gaan worden en we hopen daarmee een fanbase te kunnen creëren die dermate betrokken is bij het concept dat zij zullen helpen het merk uit te bouwen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bestaande concepten bestaan vaak uit sokken die elk kwartaal wijzigen van model en kleurstellingen.

De bestaande Nederlandse websites op gebied van sokken vind ik erg druk en onoverzichtelijk. Ons merk biedt een assortiment aan wat jaren na te bestellen is en heeft niet elk kwartaal een andere lijn/ontwerpen. Tevens zal ons merk in zijn soort kwaliteit aan de onderkant van de prijsrange zitten en zich onderscheiden in de manier van verzenden en bestelgemak. Een soortgelijke sok met exact dezelfde specificaties kost euro 11 en bij ons euro 7.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- tips hoe ik de website functioneel kan verbeteren (layout, script, etc...)

- tips hoe ik de website inhoudelijk kan verbeteren

- Doorloop je het bestelmenu zonder onduidelijkheden

- foutmeldingen

- alle verdere feedback is welkom!

 

Mocht je een testbestelling willen plaatsen dan kan dat. Laat dat hier even weten zodat we de bestelling kunnen annuleren.

 

Graag de naam van de website niet vermelden in dit topic.

 

 

Punten die al onze aandacht hebben zijn :

 

-Vullen tekst kopje : wie zijn wij

-Wijzigen adresgegevens

-Engelse menutekst vertalen naar Nederlands in het blog gedeelte

-Toevoegen betaalmethode onder rembours

-aanvragen Thuiswinkel waarborg is in overweging

-invullen metagegevens

-SSL verbinding is aangevraagd

 

 

Alvast bedankt voor jullie mening!

 

Danny

 

 

 

Edit:

Ik ga niet op elke post direct antwoorden. Ik plaats alles in een overzicht en zodra er iets mee gedaan is,of er niets mee ga doen, koppel ik dat hier in stappen terug. Ben uiteraard ook wat afhankelijk van de tijd van de webdesigner.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

De site ziet er erg heel erg goed uit!!

 

Misschien nog een idee om ook kortere hiel sokken te verkopen?

En dat je dat met icoontjes aangeeft op de overzicht pagina.

En je zou ook kunnen overwegen om de verzendkosten 50 cent te maken ofzo. Dat zou kunnen stimuleren dat mensen net wat extra sokken bestellen. Ipv dat ze denken dat dat later nog wel komt, omdat je toch gratis verzend.

En ik zou 24 uurs bezorging vervangen door de voor 17:00 besteld tekst. Omdat 24 uur levering niet altijd op gaat. (Als ik om 7:00 sokken bestel heb ik ze niet de volgende dag om 7:00)

edit:

Oh en bij de mail na het registeren is de afzender je persoonlijke naam. Ik weet niet of dat de bedoeling is?

edit: En heb je geen knap wit? :)

Nog even precies doen hoor, ik zou van elasthaan gewoon elastiek maken, en van 02% gewoon 2 %.

Edit: Op de foto van het product staan twee paar sokken. Het is nu niet helemaal duidelijk of je voor 7 euro 1 of 2 paar sokken krijgt.

edit: Op de contactpagina (http://www.feetthis.com/index.php/contacts/) Wordt nu ook links de inhoud van de winkelwagen weergegeven.Ik zou dat persoonlijk daar weg laten. Maar ik weet niet of ik dat alleen heb :)

edit: Als ik in de winkelwagen op Wijzigen klik ga ik terug naar de pagina van het artikel. In plaats van dat je daarmee de aantallen aanpast die gewijzigd zijn.

Link naar reactie
  • 1

Eerste indruk is rustig en mooi. Ook de fotografie vind ik mooi, want het is bij elk artikel hetzelfde en dat maakt het voor mij makkelijker om de kleuren te vergelijken.

 

Wat wel op valt is dat sommige namen van de kleuren telkens met hoofdletter geschreven worden, bijv. Meldon Park Blue. Anderen hebben alleen de eerste letter als hoofdletter zoals Jarrow black of geen hoofdletters zoals woolacombe beige

 

De vijf hoofdkleuren die aan de rechterkant staan als een soort scrollbalk vind ik leuk. Alleen de volgorde is anders dan de volgorde van kleuren op de homepage. Ik zou die volgorde overeen laten komen.

 

De contactpagina is echt te mager. Daar moeten ook telefoonnummers, adres, KVK, BTW etc. staan. Ook zou ik de link naar de contactpagina (ook) bovenaan neer zetten in plaats van alleen onderaan de home page.

 

Maak de twee knoppen links onderaan met "24 uur bezorging" en "veilige betaalmethoden" klikbaar en laat die naar een pagina met meer informatie over de verzending, betaling etc. toe leiden. Leg daar eventueel ook nog de methode van bestellen uit. Altijd handig voor de bezoeker met wat minder internet-ervaring. En is tevens vereist voor de Thuiswinkel Waarborg die je overweegd.

 

Bij de "over ons" zou ik een leuk verhaal vertellen over hoe je tot dit concept gekomen bent. Dat is altijd leuk om te vertellen en te lezen.

 

Ik zou ook een pagina maken waar uitgelegd wordt wat Oeko-Tex® is, want ik weet niet wat dat is maar dit staat wel bij elk paar sokken vermeld.

 

Vermeld bij elk product nogmaals groot dat er geen verzendkosten bij komen. Gratis verzending is altijd een groot pluspunt en mag ook wel zo uitgedragen worden.

 

Bij het afrekenen staat het veld postcode op een onlogische plek. Deze kan beter onder het adres en boven de woonplaats staan. Verder is een apart veld voor het huisnummer ook heel handig. Je zal je er over verbazen hoeveel mensen vergeten hun huisnummer in te vullen, zoals ik net -expres- gedaan heb. Mijn huisnummer is 1. ;)

 

De afrekenknop op de onestepcheckout is wat onduidelijk. Ik drukte tweemaal op 'winkelwagen bijwerken' terwijl ik wilde afrekenen. Misschien de bijwerken knop hoger plaatsen, bij de artikelen, en de afrekenknop groter en felgekleurd maken.

 

Misschien ook op jouw pagina zelf al de keuze voor de bank bij iDeal laten maken in plaats van er een extra keuze pagina van maken? Weet niet of dat technisch mogelijk is bij jouw PSP, maar nu is het nog niet echt een onestepcheckout ;)

 

De orderbevestigings-email (ja, ik heb uitgebreid getest! ;-) ) heeft als onderwerp "[shopnaam] Nieuwe bestelling: #NUMMER" (met de shopnaam en nummer ingevuld, uiteraard) maar dit kan beter iets zijn als "Uw bestelling bij [shopnaam] met nummer #NUMMER". Misschien in het mailtje ook vermelden wat de levertijd (indien van toepassing) is?

 

Verder zit de site volgens mij SEO technisch goed in elkaar, met /sokken/ in elke url. Misschien zou ik bij elk product de kleur ook in het Nederlands in een h2 zetten en een stukje schrijven over de kleur van de sok.

 

Zo, dat was hem voor nu.

 

EDIT:

Er zit een print functie bij de geplaatste order. Dit document wat je dan krijgt lijkt op een BTW factuur, maar is het niet; jouw gegevens en BTW nummer missen daar. Als je die gegevens er bij zet, dan kan je digitaal factureren naar je klanten. Scheelt jou papierwerk, mocht je nu een papieren factuur bij de bestelling doen.

Link naar reactie
  • 1

Eerste gevoel is goed. Heeft een mooi niveau.

 

Paar dingetjes vielen mij op:

 

Wat is de "winst" van de ronde prijs? 7,00 euro. Waarom dan geen 7,95? Prima prijsje zonder verzendkosten.

Geeft ook ruimte om een actietje te maken. b.v. 3 paar assorti voor 20,00. (en dan nog steeds met brievenbuspost versturen).

 

Fotowerk is mooi, echter minder functioneel. Liever een mooi detailshot van de "handgenaaide" teen dan nu de complete voet met een (te?) dikke schaduwrand. Of je moet gaan voor een andere fotomodule met een "inzoommogelijkheid", maar dat zal te bewerkelijk zijn.

 

Zit het ft-logo ook op voetzool-kant van de sok? Laat dit dan zien, sommige mensen vinden dat soort logo's erg belangrijk.

 

Details: Bij de rollover knoppen aan de onderkant krijgen alle knopen een kleurtje, behalve de grijze tnt, die blijft grijs. Even veranderen in postnl en een beetje oranje maken?

 

De link naar de designer opent zich niet in een nieuw scherm, dus als ik hem dichtklik ben jij ook weg. Lijkt me minder voor de conversie.

Link naar reactie
  • 1

Eerste indruk is positief, goede duidelijke informatie en rustige kleuren. Komt redelijk betrouwbaar over.

 

Tips:

 

[*]Als je het hebt over een gecertificeerde fabriek, plaats dan een linkje met wat je ermee bedoelt. Je klanten zijn geen expert.

[*]Sommige delen vallen weg door lichtgrijze kleuren. Bijvoorbeeld de maat sokken en het aantal lijkt alsof je het niet kunt selecteren. Ik zo dit eerder een harde kleur maken.

[*]De items onderaan zijn niet allemaal klikbaar. Meer content is beter in dit geval.

[*]Wie zijn feetthis klinkt niet lekker. Maar er dan van Over Feetthis of Feetthis informatie. Als je er dan op klikt verwacht je meer informatie dan alleen het adres.

[*]Over het algemeen vind ik er wat weinig informatie op staan. Maak een faq aan of schrijf een aantal artikelen over de mogelijkheden en leg mensen uit wat voor bedrijf je bent. En maak een contact formulier aan.

[*]Hierboven leg je uit waardoor jullie uniek zijn (prijs/kwaliteit/keuze/gemak). Doe dit ook op de site!

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 1

De site komt uitermate prettig en rustig op mij over! ;)

 

De onbegrijpelijke vijf hoofdkleuren aan de rechterkant storen mij wel: ik dacht dat je vergeten was die krabbels weg te halen?

 

Verder zou het niet 24 uurs bezorging maar 24-uursbezorging moeten zijn. Zoals al gezegd, ik hoop niet dat ik 's nachts uit m'n bed gebeld word omdat de 24 uur om zijn. Dus liever iets als: "Vandaag nog verzonden".

Veilige betaal methoden -> veilige betaalmethoden.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Er is al een heleboel gezegd, maar toch ...

 

- ik ga nu naar je site in de context van je vraag, dus ik weet dat het over sokken gaat; ik vraag me af of het zonder die context voor iedereen ook meteen duidelijk is dat je opgevouwen sokken ziet; tekstueel krijg ik ook nergens een hint

 

- is het erg lastig om sokken te produceren met maar 2 maten? bij sokken met 4 maten (39-42, 43-46) heb ik regelmatig de ervaring gehad van "one size, fits nobody"; en het lijkt mij wel een manier om je te onderscheiden

 

- kijk eens of je het overzicht van de sokken op de homepage anders kunt groeperen, nu wordt het pas onder de "fold" een beetje fleurig

 

- "60 dagen retourrecht" lijkt erg klantvriendelijk, maar mij schrikt het af; dan krijg ik sokken thuisgestuurd die al 60 dagen bij iemand anders in huis hebben gelegen ...

 

- de slider onder de productfoto vind ik niet intuïtief, ook omdat het rode blokje buiten het grijze lijntje staat; ik zou verwachten dat ik het blokje kan slepen, maar dat lukt niet

 

- het "*" bij "morgen in huis" op je homepage krijgt nergens een vervolg/uitleg

 

- je "klik hier en bestel" button oogt niet fraai, het driehoekje gaat door de "l" van "bestel" heen; als ik hem aanklik wordt het nog erger; en bij de button "Winkelwagen aanpassen" gaat dat helemaal fout

 

- het adres op je homepage is anders dan in je Algemene Voorwaarden, dat komt wat vreemd over

 

- hier en daar wat tekstuele dingetjes, je hebt het bijvoorbeeld afwisselend over "gekamd katoen" en "gekamde katoen"

 

- de foutmelding bij de postcode wordt afgekapt

 

Lijkt me voorlopig wel weer genoeg ...

Link naar reactie
  • 0

Thissocks ! (in positieve zin) ;-)

 

Eerste indruk is dat het om sjaals gaat, weinig achtergrond info van het bedrijf en de oprichter (schept vertrouwen en de gunfactor). Mis info waarom ik deze sokken zou nemen ipv andere.

 

Succes,

Rick

 

p.s. de domeinnaam Thissocks is nog vrij.

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

-- Uit de foto's op de homepage kan ik niet halen dat het om sokken gaat. Ik vond het wat op opgevouwde dekens lijken.

--De iconen zijn te simpel, het logo is te simpel, de website is te simpel. lijkt dus een standaard template dingetje.

--Laat je product in use zien: een jong gezin zondagmorgen in een zonnige rommelige kamer met allemaal verschillende kleuren sokken als header.

--Je hebt geen enkele tekst op de homepage. Geen vertrouwen, next.

--De navigatie moet je echt bovenaan hebben, en meer standaard. Ik ben al weg voor ik gezien heb dat je ook nog ergens anders dan op die dekens kunt klikken.

--De naam spreekt me niet aan en het idee om er een tekstbox van te maken ook niet.

--Ik verwacht dat ik overal op kan klikken, dus als ik op bijvoorbeeld "60 dagen retourrecht", bovenin, klik ik meer info kan lezen.

--Maak het erg voor de hand liggen en makkelijk om meer sokken te kopen. Ik ga geen paar sokken voor 7 euro kopen, misschien wel 4/5 paar voor 20 euro.

--Overtuig mij op de homepage ervan waarom ik jou 7 euro voor een paar sokken moet geven.

--Oh ja, waarom ik reageerde: als ik dubbelklik op een foto om een grotere afbeelding te krijgen, krijg ik hem niet meer weg >;(..... IE8

 

--Ik ga ervan uit dat je prijs bestaat uit 5 euro sok, 2 euro verzending. Ik wil op de verzendkosten besparen door meer tegelijkertijd te bestellen. (prijs,verzendkosten apart noemen, bijv.) Dat kan bij jou niet, wat mij betreft misschien wel de grootste fout.

 

Mijn mening...

Link naar reactie
  • 1

Dank voor deze reactie's. Sommige punten worden meerdere malen genoemd in een aantal posts en die beantwoord ik dan 1 keer als jullie dat niet erg vinden. Ook zal ik nog niet alle vragen beantwoorden daar ik er dan nog over moet nadenken of we er wat mee gaan doen. Ik kom er wel later op terug waarom we daar dan niet voor hebben gekozen.

 

 

Jullie vragen zet ik dikgedrukt en ik antwoord er onder.

 

 

@Wouterjan

 

Misschien nog een idee om ook kortere hiel sokken te verkopen?

Staat in de planning van 2013.

 

En ik zou 24 uurs bezorging vervangen door de voor 17:00 besteld tekst.

Gaan we aanpassen.

 

Oh en bij de mail na het registeren is de afzender je persoonlijke naam. Ik weet niet of dat de bedoeling is?

Gaan we aanpassen.

 

en van 02% gewoon 2 %.

Gaan we aanpassen.

 

 

 

 

@WouterHol

 

Wat wel op valt is dat sommige namen van de kleuren telkens met hoofdletter geschreven worden, bijv. Meldon Park Blue. Anderen hebben alleen de eerste letter als hoofdletter zoals Jarrow black of geen hoofdletters zoals woolacombe beige

Gaan we aanpassen.

 

De contactpagina is echt te mager. Daar moeten ook telefoonnummers, adres, KVK, BTW etc. staan. Ook zou ik de link naar de contactpagina (ook) bovenaan neer zetten in plaats van alleen onderaan de home page.

Staat reeds in de planning.

 

Bij de "over ons" zou ik een leuk verhaal vertellen over hoe je tot dit concept gekomen bent. Dat is altijd leuk om te vertellen en te lezen.

Ligt reeds voor controle op spelfouten bij iemand.

 

Ik zou ook een pagina maken waar uitgelegd wordt wat Oeko-Tex® is, want ik weet niet wat dat is maar dit staat wel bij elk paar sokken vermeld.

We gaan bekijken hoe we dat op een leuke manier kunnen invullen . In combinatie met de andere kwaliteiten die de sok heeft.

 

Vermeld bij elk product nogmaals groot dat er geen verzendkosten bij komen. Gratis verzending is altijd een groot pluspunt en mag ook wel zo uitgedragen worden.

Top! Gaan we doen.

 

Bij het afrekenen staat het veld postcode op een onlogische plek

Gaan we veranderen.

 

De orderbevestigings-email (ja, ik heb uitgebreid getest! ;-) ) heeft als onderwerp "[shopnaam] Nieuwe bestelling: #NUMMER" (met de shopnaam en nummer ingevuld, uiteraard) maar dit kan beter iets zijn als "Uw bestelling bij [shopnaam] met nummer #NUMMER". Misschien in het mailtje ook vermelden wat de levertijd (indien van toepassing) is?

Gaan we onderhanden nemen!

 

 

 

 

@Starterscoach

 

Wat is de "winst" van de ronde prijs? 7,00 euro. Waarom dan geen 7,95? Prima prijsje zonder verzendkosten.

Geeft ook ruimte om een actietje te maken. b.v. 3 paar assorti voor 20,00. (en dan nog steeds met brievenbuspost versturen).

 

Ik ben zelf niet overtuigd van het effect van 6,95/7,95. Vandaar dat we gekozen hebben voor een rond bedrag. Er komt een soort van tab menu bovenaan waar we een 6-tal sixpacks laten zien. 6 kleuren bijeen voor de prijs van 5.

 

Fotowerk is mooi, echter minder functioneel. Liever een mooi detailshot van de "handgenaaide" teen dan nu de complete voet met een (te?) dikke schaduwrand. Of je moet gaan voor een andere fotomodule met een "inzoommogelijkheid", maar dat zal te bewerkelijk zijn.

Gaan we aan werken,goed idee!

 

Zit het ft-logo ook op voetzool-kant van de sok? Laat dit dan zien, sommige mensen vinden dat soort logo's erg belangrijk.

Geen logo,wel onze naam en de maat. Gaan we in beeld brengen.

 

Details: Bij de rollover knoppen aan de onderkant krijgen alle knopen een kleurtje, behalve de grijze tnt, die blijft grijs. Even veranderen in postnl en een beetje oranje maken?

 

De link naar de designer opent zich niet in een nieuw scherm, dus als ik hem dichtklik ben jij ook weg. Lijkt me minder voor de conversie.

Beide gaan we doen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Mooie lay-out vind ik, strak en rustig. John heeft wel gelijk, je kan niet meteen zien waar het over gaat. Paar dingen die me te binnen schieten als ik als potentiële klant naar je site kijk:

- het zou motiverend zijn als ik korting krijg vanaf x paar, anders voelt het alsof je indirect per sok verzendkosten moet betalen, en dus duurder uit ben als ik bv 5 paar wil kopen.

- ik zou het fijn vinden wat info te kunnen krijgen over de certificering, en over de gebruikte stoffen, bv waarom het niet 100% katoen is.

- ik mis tekst bij 'over ons', en vooral ook linkje naar mailadres zodat je niet alleen via formulier kan mailen.

- zorg dat je kan aanmelden voor nieuwsbrieven, misschien wil ik nu niet kopen maar wil ik wel graag op de hoogte gehouden worden.

- pas op met 'morgen in huis', ikzelf gebruik de tekst 'dezelfde dag verstuurd'. Zorg dat je erop kan klikken voor meer info en vermeld daar dan bij dat er soms vertraging kan zijn bij PostNL.

- het idee van alle sokken op dezelfde manier gefotografeerd is goed maar het is nu niet meteen duidelijk dat het over sokken gaat.

- de pulldown bij bestelformulier heeft lichtgrijze achtergrond, vraag me af of het niet verwarrend is want als een pulldown disabled is is het ook lichtgrijs.

Link naar reactie
  • 0

@Fiorano

 

 

 

Als je het hebt over een gecertificeerde fabriek, plaats dan een linkje met wat je ermee bedoelt. Je klanten zijn geen expert.

We gaan een pagina hiervoor maken.

 

Sommige delen vallen weg door lichtgrijze kleuren. Bijvoorbeeld de maat sokken en het aantal lijkt alsof je het niet kunt selecteren. Ik zo dit eerder een harde kleur maken.

Gaan we veranderen.

 

De items onderaan zijn niet allemaal klikbaar. Meer content is beter in dit geval.

Staat in de planning.

Wie zijn feetthis klinkt niet lekker. Maar er dan van Over Feetthis of Feetthis informatie. Als je er dan op klikt verwacht je meer informatie dan alleen het adres.

Gaan we wat moois van maken!

 

Over het algemeen vind ik er wat weinig informatie op staan. Maak een faq aan of schrijf een aantal artikelen over de mogelijkheden en leg mensen uit wat voor bedrijf je bent. En maak een contact formulier aan.

 

We gaan wekelijks 2 blogs schrijven/plaatsen.Contactformulier komt er aan.

 

 

 

@Simonv

De krabbels gaan we bekijken of we dat beter kunnen doen. Tekstuele aanpassingen doen we!

 

 

 

@John Bouwmans

 

- ik ga nu naar je site in de context van je vraag, dus ik weet dat het over sokken gaat; ik vraag me af of het zonder die context voor iedereen ook meteen duidelijk is dat je opgevouwen sokken ziet; tekstueel krijg ik ook nergens een hint.

 

We denken eraan de header te veranderen en te voorzien van een slider met foto's waar we dan duidelijk kunnen maken dat het ook echt om sokken gaat. Hoewel we deze foto's aan veel mensen(zonder kennis van ons idee) hebben laten zien en 95 % direct zag dat het sokken zijn.

 

- is het erg lastig om sokken te produceren met maar 2 maten? bij sokken met 4 maten (39-42, 43-46) heb ik regelmatig de ervaring gehad van "one size, fits nobody"; en het lijkt mij wel een manier om je te onderscheiden

 

Dat is iets waar we aan willen werken maar voorraad technisch is dat erg veel aangezien je met minimale orders per maat zit.

 

- kijk eens of je het overzicht van de sokken op de homepage anders kunt groeperen, nu wordt het pas onder de "fold" een beetje fleurig

We hebben ervoor gekozen de meest verkopende sokken bovenaan te zetten. We zullen zeker gaan testen wat het met de conversie doet als we dit omgooien zodra we live zijn.

 

 

- "60 dagen retourrecht" lijkt erg klantvriendelijk, maar mij schrikt het af; dan krijg ik sokken thuisgestuurd die al 60 dagen bij iemand anders in huis hebben gelegen ...

Goed punt!

 

- de slider onder de productfoto vind ik niet intuïtief, ook omdat het rode blokje buiten het grijze lijntje staat; ik zou verwachten dat ik het blokje kan slepen, maar dat lukt niet

Eens.

- het "*" bij "morgen in huis" op je homepage krijgt nergens een vervolg/uitleg

Gaan we veranderen.

 

- je "klik hier en bestel" button oogt niet fraai, het driehoekje gaat door de "l" van "bestel" heen; als ik hem aanklik wordt het nog erger; en bij de button "Winkelwagen aanpassen" gaat dat helemaal fout

Gaan we veranderen

 

- het adres op je homepage is anders dan in je Algemene Voorwaarden, dat komt wat vreemd over

 

Wordt reeds aan gewerkt.

 

- hier en daar wat tekstuele dingetjes, je hebt het bijvoorbeeld afwisselend over "gekamd katoen" en "gekamde katoen"

- de foutmelding bij de postcode wordt afgekapt

Gaan we checken.

 

Link naar reactie
  • 0

Bij het bestellen krijg je de mogelijkheid om een kortingscode in te vullen.

Zodra ik die zie op een website geeft mij dit altijd een rot gevoel. Moet ik nu opzoek naar een kortingscode of wachten op een aanbieding?

 

Ben ik de enige die dit zo ervaart?

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
  • 0

--Vertrouwen en likability krijg je het snelst door foto's van mensen te plaatsen in natuurlijke poses (en tekst). Ik zou als voorbeeld voor je webshop sites als wehkamp, bijvoorbeeld, kiezen. Dit laat zien dat je in je website investeert en serieus bent door foto's te maken, het overgemaakte geld verdwijnt waarschijnlijk niet in een zwart gat, en het laat je klanten de producten alvast vicarious ervaren.

Link naar reactie
  • 0

 

Heb je weleens uitgezocht hoeveel sokken er in Nederland gekocht worden. Waar, door wie, welke kleuren, wanneer?

 

Ik koop ze altijd per vijf of zes. Saai grijs of antraciet en soms juist extreem bont. Voor zeven euro krijg ik een half dozijn. De kwaliteit is waarschijnlijk een stuk minder, maar ik moet de eerste sokkenleverancier nog ontmoeten die dat kwaliteitverschil overtuigend kan toelichten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

--Vertrouwen en likability krijg je het snelst door foto's van mensen te plaatsen in natuurlijke poses (en tekst). Ik zou als voorbeeld voor je webshop sites als wehkamp, bijvoorbeeld, kiezen. Dit laat zien dat je in je website investeert en serieus bent door foto's te maken, het overgemaakte geld verdwijnt waarschijnlijk niet in een zwart gat, en het laat je klanten de producten alvast vicarious ervaren.

 

Deze foto's zijn wel gemaakt maar ik vind ze niet goed genoeg voor op de site. deze worden dus opnieuw gemaakt en dan door een fotograaf. Tevens willen een poging wagen om klanten fotos te laten plaatsen met onze sokken aan.

 

 

Heb je weleens uitgezocht hoeveel sokken er in Nederland gekocht worden. Waar, door wie, welke kleuren, wanneer?

 

Ik koop ze altijd per vijf of zes. Saai grijs of antraciet en soms juist extreem bont. Voor zeven euro krijg ik een half dozijn. De kwaliteit is waarschijnlijk een stuk minder, maar ik moet de eerste sokkenleverancier nog ontmoeten die dat kwaliteitverschil overtuigend kan toelichten.

 

Uiteraard hebben we dat uitgezocht. Nederland zal wel ons start/leer land worden. 2 andere landen waar we volgend jaar starten zullen voor ons belangrijker worden.

 

We zijn van mening dat we de markt voor deze sokken deels zelf moeten gaan creeren onder onze doelgroep. Het grootste gedeelte zal bestaan uit sneakerdragende 16-35 jarigen. We zijn wel blij veraast van de reactie's van pakdragers die ook graag willen bestellen omdat ze is wat anders dan standaard willen.

 

De meeste kleuren zijn niet te vinden voor die 2 euro die jij nu betaald. En je zal verbaasd zijn hoeveel sokken er verkocht worden in het 7-13 euro segment.

 

De sokken van 7 euro per dozijn zijn absoluut geen vergelijkingsmateriaal met onze sokken.

 

Bij het bestellen krijg je de mogelijkheid om een kortingscode in te vullen.

Zodra ik die zie op een website geeft mij dit altijd een rot gevoel. Moet ik nu opzoek naar een kortingscode of wachten op een aanbieding?

 

Ben ik de enige die dit zo ervaart?

 

Ik ga dat is onderzoeken.

 

Dank weer.

Link naar reactie
  • 2

 

Tevens willen een poging wagen om klanten fotos te laten plaatsen met onze sokken aan.

 

 

Aha. Social Socks! Leuk dilemma. Ga je op Facebook of bouw je iets in (of bouw je Facebook in)? Sokboek danwel Feetbook. Maak er een self-liquidating promotie van, waar mensen foto's van zichzelf op sokken als ansichtkaart of poster kunnen bestellen, op voorwaarde dat jij het beeld mag gebruiken. Doe iets met nudes. Doe iets met celebs op sokken. Doe iets voor een goeie zaak: cause socks. Die iets met celebs èn causes.

 

Organiseer sokkevoetbal...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het probleem van onduidelijkheid over het product aan het bekijken.

 

Ik heb 2 opties bedacht:

 

Een nieuwe header ontwikkelen waar een slider met foto's inkomen waar je direct ziet dat het om sokken gaat.

 

2e optie is verticaal aan de rechterkant een slider met deze fotos.

 

 

Andere ideen zijn op dit vlak ook welkom!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

 

Voordeel van de huidige aanpak is dat je je onderscheid van de zoveelste prijspakker (Zeeman, Wibra) en dus een beter niveau uitstraalt. Heeft iets van het ouwe Benetton, al die gekleurde truitjes en shirts. Misschien dat een simpele lijntekening van een sok of enkel met sok voldoende is om de geenste associatie te krijgen. Misschien wel die slider met alleen maar enkels.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Voordeel van de huidige aanpak is dat je je onderscheid van de zoveelste prijspakker (Zeeman, Wibra) en dus een beter niveau uitstraalt. Heeft iets van het ouwe Benetton, al die gekleurde truitjes en shirts. Misschien dat een simpele lijntekening van een sok of enkel met sok voldoende is om de geenste associatie te krijgen. Misschien wel die slider met alleen maar enkels.

 

Neem ik mee!

 

Wat vindt je van onderstaande? niet op de inhoud van de tekst letten aub.

 

 

Danny

Website_idee_copy.thumb.jpg.80049459199cd369b5120afa7ef21a2e.jpg

Link naar reactie
  • 0

Iemand komt niet "zomaar" op je site.

 

Als hij via het zoekwoord "sokken" op jouw site komt en hij ziet die kleurtjes dan gaat iemand echt niet denken dat het wasmachines zijn.

 

Dus in die zin hoeft een tekstblok niet direct een meerwaarde te zijn. (een sneakerverhaal roept ook associaties met sneakersokken > laag model: let dus op dat je niet de verkeerde associaties krijgt)

 

Bij sokken onder een pak is het (vanwege de etiquette) ook belangrijk dat de sok voldoende lengte heeft, zodanig dat er nooit een "bloot" been te zien is. Zoiets kun je het beste via een foto of icoontje laten zien. Anders krijg je allemaal van die verhalen die verkeerd geinterpreteerd/geassocieerd kunnen worden.

Link naar reactie
  • 0

"Gaan we proberen een eigen sokkenmerk in de markt te zetten" ---> bijvoorbeeld: "Hebben we het (vernieuwende) concept/merk Happy Feet gestart".

 

Op je blog heb ik verder niet zoveel interesse in je opstartverhalen. Misschien meer in iets anders over je sokken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Update over de wijzigingen. We hebben nog niet alles verwerkt maar zijn er hard mee bezig. Ook erg leuk te melden dat ondanks we eigenlijk niet ''online'' zijn er via HL 8 bestellingen hebben plaatsgevonden. Het erge is wel dat ik ook nog dacht dat het testbestellingen waren dus was niet erg vlot met het verzenden...

 

 

Naar aanleiding van de punten die genoemd zijn hebben we reeds aangepast :

 

 

[*] Menu items als tabbladen toegevoegd met een sok erin zodat het duidelijk is dat we sokken verkopen

[*] Adres,kvk,BTW toegevoegd op contactpagina

[*] Alle buttons klikbaar gemaakt

[*] De scrollbalk aan de rechtekant verwijderd totdat we een betere versie hebben

[*] Alle namen met hoofdletters

[*] Over ons een kort verhaal over het ontstaan idee

[*] Afrekenknop checkout duidelijker gemaakt

[*] Postcode afrekenmodule betere plek gegeven

[*] link designer opent in extern blad

[*] 24 uurs bezorging aangepast in zelfde dag verzonden. Klikbaar gemaakt met meer info daarover

[*] Slider onder productfoto verwijderd(komt betere optie)

[*] Toevoegen sixpack optie. 6 sokken kopen,5 betalen.

[*] Celebs betrokken bij marketing. Helaas staat eerste aktie daarmee pas voor 3fm glazen huis dus voor nu ook aan de slag

 

 

Wordt aan gewerkt :

 

[*] Pagina met details over de sokken

[*] Orderbevestigingsmail verbeteren

[*] zelf kunnen samenstellen voordeel sixpack( 6 sokken,5 betalen)

[*] Foto's waarin helder wordt dat Feet This aan onderkant sokken staat

[*] Spelfouten veranderen

[*] klikbaar maken logo's in header

 

Link naar reactie
  • 0

Waar komt nu eigenlijk het idee van sokken in 36 kleuren terug? Alleen maar als overzicht van statische producten? Zijn de sokken volgens een of ander palet gerangschikt?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.