Wat betekent het logo van dit forum?

Aanbevolen berichten

Of een design-foutje. Ik weet het niet.

 

Aan de zoekhistorie op HL te zien zijn we gezamenlijk aan het zoeken of we niet de eersten zijn die naar het logo aan het staren zijn. Ik heb het niet terug kunnen vinden.

 

EDIT ik denk dat het missende streepje juist de kern vormt van het hele ontwerp. Dit missende streepje om jouw pad als succesvol ondernemer te voltooien staat synoniem voor dat wat je nodig hebt en zult vinden op Higherlevel.

Link naar reactie

Ik was laatst op de website van het bedrijf welke de huisstijl voor HL heeft gemaakt. Daar stond een case beschrijving met volgens mij ook een uitleg over het logo. Kan hem helaas niet meer terugvinden. Misschien dat één der Administratoren een hint kan geven?

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie

Misschien een idee om een poll uit te schrijven om dit te polsen.

 

Naah. Quasi-inspraak. Commitees. 101 verschillende meningen. Gezeik over niks.

 

Kom es met wat sterkers.

 

Je hebt meerdere mogelijkheden, bijv. :

 

- "Wedstrijd uitschrijven" met een plek voor onderbouwing/feedback.

50% van de beoordeling voor alle HL-leden. 50% van de beoordeling door alle HL-moderators/medewerkers.

(Met als resultaat, de publiekswinnaar en bijv. een algemene totaalwinnaar).

 

- Of de grafische leden van HL selecteren en iets laten maken (of op basis van referentie in laten tekenen).

Dan weet je dat je qua professionaliteit op een bepaald niveau resultaten krijgt. Moderators of alle HL-leden kunnen dan

stemmen.

 

 

 

Link naar reactie

Het lijkt erop dat we binnen Higherlvel twee soorten community's hebben.

 

1

Zij die bezig zijn met ondernemen, het forum als tool zien om kennis op te doen, vragen te stellen en waar van toepassing hun kennis delen.

 

2

Zij die bezig zijn met de forumsoftware en de vormgeving van dit forum.

 

 

De doelgroep van dit forum zijn de ondernemers dus het lijkt mij beter dat die andere muggenzifters elders een plekje moeten zoeken als ze willen mieren over details die voor de doelgroep van dit forum van geen enkel belang zijn laat staan iets bijdragen aan ondernemerschap in het algemeen.

Link naar reactie

 

2. Zij die bezig zijn met de forumsoftware en de vormgeving van dit forum.

 

 

...en de moderatie, de sfeer op het forum, de euro in Griekenland, bewonersbezwarenclubs, hun reuzen en kneuzen. Dat is het stamtafeleffect. HL als leunplek voor hangondernemers. Misschien dat we daar es wat voor moeten bedenken. Geef ze een taak!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

Okay, kijk even naar de voorgeschiedenis. Er is een wedstrijd geweest en de implementatie heeft nogal wat voeten in aarde gehad.

 

Is dat al weer 6 jaar geleden?

 

De invoering was medio 2008, zo'n twee jaar later.

 

Beetje flauw om direct met een kneus te komen als je vraagt om wat sterkers, in mijn ogen wat snel overtrokken. Ik snap je punt wel dat er een heel lang voortraject in het logo heeft gezeten, om wat voor reden dan ook, maar dit betekent niet dat het ditmaal anders kan. De reden dat ik reageer is dat het maken van een logo ook onderdeel is van ondernemen, het is je visuele identiteit naar buiten toe om herkenbaar te zijn en te laten weten waarvoor je staat.

Link naar reactie

...en de moderatie, de sfeer op het forum, de euro in Griekenland, bewonersbezwarenclubs, hun reuzen en kneuzen. Dat is het stamtafeleffect. HL als leunplek voor hangondernemers. Misschien dat we daar es wat voor moeten bedenken. Geef ze een taak!

 

Vergeet de columns niet...

Link naar reactie

Bij het design hebben wij – moderatoren – een paar randvoorwaarden:

 

* Inspiratie:

Trefwoorden: ondernemers, innovatie, daadkrachtig, praktisch, stout, eigenwijs, vernieuwend, lef, passie..

 

* Beeld: naast een logo is het wenselijk dat we ook illustraties (foto o.i.d.) binnen ons bereik hebben om op posters en flyers de aandacht te trekken (conform de trefwoorden hierboven).

 

* Middelen:

- Visitekaartjes, posters, flyers, - indien nodig: pennen, blocenotes (gadgets) e.d.

 

* Randvoorwaarden:

Alhoewel we een onafhankelijk forum zijn, worden we wel volledig gefinancierd én gesteund door TP. We willen daarom kleurstellingen en fonts gebruiken van TechnoPartner. Verder wordt de vrije hand gegeven in het beeldmerk en het gebruiken van extra (steun)kleuren.

 

* Advertenties: TP is aan het inventariseren welke vakbladen/tijdschriften interessant en relevant zijn voor haar primaire doelgroep. TP koopt hier advertentie-ruimte in. HL krijgt de mogelijkheid om in een deel hiervan zichzelf te profileren.

 

* In het digitale stadium: website en nieuwsbrief

Het template van de vormgeving zal (in een later stadium) ook doorgevoerd worden op de website en de digitale nieuwsbrief,

 

 

 

Ik ben van mening dat het huidige logo op alle, behalve de kleurstelling, faalt op de genoemde punten en dat er geen beter idee dan het mijne mogelijk is :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.