• 0

Aangifte belasting 2012?

Hallo,

 

Sta sinds vorig jaar 27 december 2011 ingeschreven bij KvK en belastingdienst als een eenmanszaak, nu heb ik hierover een aantal vragen. Per kwartaal dien ik een aangifte te doen bij de Belastingdienst echter hoe kom ik erachter wanneer ik dit moet doen krijg je automatisch een brief van de Belastingdienst?

 

En daar komt nog eens bij de eerste 3 maanden van dit jaar geen winst gemaakt alleen maar dingen gekocht die nodig waren voor het bedrijf bijvoorbeeld: administratie spullen, website etc.

 

Hoe nu verder?

 

Hoor graag van jullie!

Vriendelijke groet,

 

Rick

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even voor de duideljikheid - dit gaat om omzetbelasting, want IB aangifte doe je eens per jaar.

 

Je krijgt inderdaad een brief, maar je weet ook wanneer het binnen moet zijn, dus ook zonder brief moet je gewoon aangifte doen. Je aangifte en eventuele betaling moeten uiterlijk de laatste dag van de maand erop bij de BD binnen zijn, dus bijvoorbeeld voor het eerste kwartaal uiterlijk op 30 april.

 

En ja, ook als je geen omzet draait moet je aangifte doen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Sta sinds vorig jaar 27 december 2011 ingeschreven bij KvK en belastingdienst als een eenmanszaak, nu heb ik hierover een aantal vragen. Per kwartaal dien ik een aangifte te doen bij de Belastingdienst echter hoe kom ik erachter wanneer ik dit moet doen krijg je automatisch een brief van de Belastingdienst?

 

En daar komt nog eens bij de eerste 3 maanden van dit jaar geen winst gemaakt alleen maar dingen gekocht die nodig waren voor het bedrijf bijvoorbeeld: administratie spullen, website etc.

 

Hoe nu verder?

 

Hoor graag van jullie!

Vriendelijke groet,

 

Rick

 

Beste Rick,

 

De kwartaalaangifte ziet op de omzetbelasting. De winstaangifte doe je maar één keer per jaar. Voor de aangifte omzetbelasting ontvang je vanzelf een uitnodiging tot het doen van aangifte. Deze uitnodiging zul je ongeveer aan het eind van het tijdvak ontvangen. In dit geval dus eind maart. Je hebt vervolgens 1 maand om de aangifte in te dienen en de verschuldigde omzetbelasting te betalen (indien van toepassing). Doe dit binnen de termijn, anders kun je een boete tegemoet zien. Juist omdat jij enkel kosten hebt gemaakt is het doen van de aangifte aantrekkelijk. Je kunt de BTW die drukt op die kosten namelijk terugvragen bij de Belastingdienst middels de aangifte.

 

Hoop dat dit je wat verder helpt.

 

Gr Bastiaan

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de informatie!

 

Echter op de website van de Belastingdienst staat dat je dit Online moet doen echter als ik inlog kan ik nergens een formulier downloaden of Online invullen.

 

Of is het zo dat hun eerst een brief naar je toesturen dat je je omzet moet betalen en vervolgens na die brief dit formulier voor jou ter beschikking word gesteld?

 

In ieder geval bedankt voor het bovenstaande!

Link naar reactie
  • 0

Als het goed is, heb je een gebruikersnaam en ww ontvangen van de Belastingdienst. Hiermee kun je digitaal aangifte doen. Mocht je die nog niet hebben ontvangen, dan ontvang je die mogelijk bij de eerste uitnodiging. Je kunt eventueel even de Belastingtelefoon bellen om te vragen wanneer je de gegevens ontvangt.

 

edit: ik zie dat je al hebt ingelogd. Je zult de aangifte pas zien als de uitnodiging is verstuurd. Je ziet dan dat er een aangifte moet worden gedaan.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Bastiaan,

 

Ja deze gegevens heb ik reeds al van de Belastingdienst ontvangen! Kan reeds ook al inloggen echter staan er bij mij nog geen formulieren beschikbaar. Maar dit komt dan nog met het gene wat jij zojuist al verteld had dat je eind maart een brief krijgt dat je aangifte moet doen en vervolgens krijg je online een formulier beschikbaar.

Link naar reactie
  • 0

vaak moet er voor het eerste aangifte tijdvak (tijdvak 27 december - 31 december 2011) handmatig aangifte moeten worden gedaan. hiervoor ontvang je dan een aangifteformulier (en retour enveloppe). op basis daarvan legt de belastingdienst een naheffingsaanslag (teruggave beschikking) op. je mag gegevens van 2011 namelijk niet in 2012 verwerken.

vervolgens zullen 1 x per kwartaal de "aangiftebiljetten" online in je eigen domein te vinden zijn.

succes

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.