• 0

Veel bezoekers maar weinig klanten?

Goedendag allemaal,

 

Ik ben sinds kort een electronica webshop begonnen waarin ik allerlei electronica producten verkoop. Ik heb momenteel campagnes lopen bij Marktplaats Admarkt, Google Adwords en een aantal andere kleinere bedrijven. Ik heb een Webshop keurmerk, Ideal betaalmogelijkheid, online chat service. krijg redelijk veel bezoekers, echter vrijwel geen klanten. Ik ben hier zeer in teleurgesteld en hoop dat jullie mij tips en goede feedback kunnen geven. naam van de webshop is:

 

www.combitronix.com

 

Ik dank jullie alvast hartelijk

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@wouterhol

 

Dat klopt daar heb je gelijk in, maar ik wilde graag wachten op hoe de bezoekers zouden reageren op mijn website alvorens ik aanbiedingen op tweakers e.d. plaats.

 

@ Wouterjan

 

ongeveer twee weken geleden ben ik intensief begonnen met promotie

Link naar reactie
  • 0

Waar ben jij de afgelopen tien jaar geweest?

 

Het is vandaag de dag moeilijk om goede producten tegen lage prijzen te krijgen en daar willen wij een uitzondering voor zijn.

 

De site is dertien in een dozijn. Je aanbod is volledig vergelijkbaar. Aangezien er niks onderscheidends is, kan alleen de prijs de doorslag geven, en dan moet je nog maar hopen dat de klant je vertrouwt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kun je zien waar je bezoekers afhaken? Op je contactpagina krijg ik de melding "Het weergeven van inhoud met beveiligingscertificaatfouten wordt door Internet Explorer geblokkeerd" en dat helpt niet echt ...

 

Misschien handig om je website een keer ter beoordeling aan te bieden onder "Wat vind je van mijn ....". Daarvoor gelden wel voorwaarden.

Link naar reactie
  • 0

@ John Bouwmans,

 

Daar schrik toch wel van, want hier staan ook mijn bedrijfsgegevens zoals kvk nummer en BTW nummer. Ik heb met verschillende computers en browsers mijn contactpagina getest, maar nooit problemen ondervonden?

 

Waar zou het volgens u aan liggen?

 

Groet

Link naar reactie
  • 0

Daar schrik toch wel van, want hier staan ook mijn bedrijfsgegevens zoals kvk nummer en BTW nummer.

Het gaat er niet om dat jouw KVK nummer op een onbeveiligde pagina staat, het gaat er om dat de gegevens van de bezoeker over een onbeveiligde verbinding gaan. Je KVK nummer hoor je op elke pagina en in elk mailtje te vermelden. Ook op de onbeveiligde pagina's en niet geencrypte mailtjes. Daar is niets engs aan.

Link naar reactie
  • 0

@ John Bouwmans,

 

Daar schrik toch wel van, want hier staan ook mijn bedrijfsgegevens zoals kvk nummer en BTW nummer. Ik heb met verschillende computers en browsers mijn contactpagina getest, maar nooit problemen ondervonden?

 

Waar zou het volgens u aan liggen?

 

Groet

 

Als je met Chrome naar je contact pagina gaat en in de adresbalk op het slotje klikt, dan staat daar dat de pagina bronnen bevat die niet beveiligd zijn. Er staat dus ergens een verwijzing op de pagina die niet met https://combitronix.securearea.eu/ begint, maar met http://combitronix.securearea.eu/. Ik zie dit iig twee keer in je source bij een form action staan, maar misschien staat er ook nog wel iets in de css of js files verkeerd.

Link naar reactie
  • 0

Prijzen zeer eenvoudig te vergelijken, en als dan de goedkoopste ook nog eens een gevestigde naam heeft, dan scheelt dat en geld en er zit een betere naam achter. Dat wil niet zeggen dat jij een slechte naam hebt, maar in feite is je naam nog niet bekend.

Zo ook met deze,.

 

Je zit in een 100% kopersmarkt. Ik weet niet of je een ondernemingsplan hebt geschreven of vooronderzoeken betreffende de prijsstellingen bij bestaande webshops?

 

Link naar reactie
  • 0

Er zit een tegenstrijdigheid in je formule.

 

Je belangrijkste (want eerstgenoemde) reden voor mensen om bij jou te kopen (wij behandelen u als mens/ wij willen graag een warme relatie etc) staat haaks tegenover je uitvoering.

 

Ik mag je immers niet bellen (tenminste ik kan geen nummer vinden). Ik zie geen foto van jou. Ik zie geen foto van je pand.

 

Kortom je bent en blijft zelf anoniem, onpersoonlijk en speelt eigenlijk "verstoppertje" maar je verwacht wel dat je klant 699 euro naar je overmaakt en dan gaat zitten wachten op een grote doos.

 

Dit gaat zo waarschijnlijk niet het door jouw gewenste succes worden.

Link naar reactie
  • 0

Beste forum participanten,

 

Bedankt voor jullie nuttige reacties en feedback

 

Uiteraard begrijp ik dat ik een beveiligde website moet hebben, maar ik heb tot zover ik weet ( volgens de webmaster ) een volledig beveiligde website. Ik wacht nog op de opname door beslist, wellicht komt er dan verandering.

 

Groet

Link naar reactie
  • 0

Beste forum participanten,

 

Bedankt voor jullie nuttige reacties en feedback

 

Uiteraard begrijp ik dat ik een beveiligde website moet hebben, maar ik heb tot zover ik weet ( volgens de webmaster ) een volledig beveiligde website. Ik wacht nog op de opname door beslist, wellicht komt er dan verandering.

 

Groet

Dan spreekt je webmaster niet de waarheid. Vraag eens of hij gehoord heeft van SSL?

Link naar reactie
  • 0

Hier geen problemen met de beveiligde verbinding. Ik heb even getest in firefox, IE en Chrome. Weet niet waar het bij John fout gaat maar je hebt gewoon een versleutelde verbinding.

 

Wat mij meteen opvalt is de standaard 13 in een dozijn biedmeer webwinkel. Op zich niks mis mee maar het ziet er allemaal een beetje in elkaar gekunsteld uit.

 

Om de een of andere reden straalt je website geen vertrouwen uit. Er staat wel een adres op (woonadres) maar geen telefoonnummer. Bij een bedrijf dat je niet kan bellen zal ik niet snel bestellen. Zeker als het om grote bedragen gaat. Dan helpt een woonadres ook niet echt.

 

Je principes daar bereik je volgens mij ook weinig vertrouwen mee. Dat is zo'n standaard afgezaagd verhaal. Nog net niet de jonge en dynamische onderneming! Maar goed, misschien dat anderen er anders over denken.

 

Ik heb ook net even je .nl domeinnaam geregistreerd. Leuk hé! ;D Waarom heb je deze nog niet geregistreerd?

 

Kijk ook even naar je voorwaarden! Puntje 13 betalingen komt niet overeen met de enige betaalwijze iDEAL! In de voorwaarden staat dat ik achteraf mag betalen.

Link naar reactie
  • 0

Huh wat raar dat hij bij jou wel een geveiligde verbinding geeft? Een https?

Maar omdat je bij de homepage kan inloggen zou dat eigenlijk ook al een https pagina moeten worden.

Hier geen problemen met de beveiligde verbinding. Ik heb even getest in firefox, IE en Chrome. Weet niet waar het bij John fout gaat maar je hebt gewoon een versleutelde verbinding.

 

Wat mij meteen opvalt is de standaard 13 in een dozijn biedmeer webwinkel. Op zich niks mis mee maar het ziet er allemaal een beetje in elkaar gekunsteld uit.

 

Om de een of andere reden straalt je website geen vertrouwen uit. Er staat wel een adres op (woonadres) maar geen telefoonnummer. Bij een bedrijf dat je niet kan bellen zal ik niet snel bestellen. Zeker als het om grote bedragen gaat. Dan helpt een woonadres ook niet echt.

 

Je principes daar bereik je volgens mij ook weinig vertrouwen mee. Dat is zo'n standaard afgezaagd verhaal. Nog net niet de jonge en dynamische onderneming! Maar goed, misschien dat anderen er anders over denken.

 

Ik heb ook net even je .nl domeinnaam geregistreerd. Leuk hé! ;D Waarom heb je deze nog niet geregistreerd?

 

Kijk ook even naar je voorwaarden! Puntje 13 betalingen komt niet overeen met de enige betaalwijze iDEAL! In de voorwaarden staat dat ik achteraf mag betalen.

Link naar reactie
  • 0

Huh wat raar dat hij bij jou wel een geveiligde verbinding geeft? Een https?

Maar omdat je bij de homepage kan inloggen zou dat eigenlijk ook al een https pagina moeten worden.

 

Jup, gewoon https. De contactpagina en zodra contactgegevens bij bestellen moeten worden ingevoerd.

Link naar reactie
  • 1

Beste Classico,

 

Dat je veel bezoekers trekt is natuurlijk goed nieuws. Ik vraag me overigens wel af hoeveel pagina's ze bekijken en of ze producten in hun mandje plaatsen. Dat ze niet tot aankoop over gaan, is natuurlijk vervelend maar ook wel weer begrijpelijk. Waar het bij e-commerce vooral om gaat is dat je angst en twijfel wegneemt. Je bent een klein en onbekend bedrijf. Durf ik het aan om bij jou een nieuwe iPad te kopen? Nu nog even niet... Je zult alles op alles moeten zetten om me te overtuigen dat je betrouwbaar en goed bent en dat doe je helaas nog niet. Ik pak er een paar dingen uit die ik zou verbeteren:

 

De stijl van je website komt op mij gedateerd over. Ik weet het, iets mooi vinden of niet is altijd subjectief, maar het geheel lijkt op een webshop van pakweg 5 jaar geleden. Ook bij de naam heb ik nog niet direct de associatie met een elektronicawinkel, eerder een computerwinkel of een softwarebedrijfje.

 

Je gebruikt je hoofdnavigatie alleen maar voor administratieve zaken als over ons, algemene voorwaarden, etc. Ik krijg geen duidelijk beeld van de producten die je voert maar wel van allerlei bijzaken die jij belangrijk voor mij vindt en waarmee je mij waarschijnlijk probeert te overtuigen. Maar ik ben eerlijk gezegd pas geïnteresseerd in jouw voorwaarden op het moment dat ik iets wil kopen. Ik moet via de merknamen ontdekken dat je bijvoorbeeld tablets, laptops, televisies, spelcomputers, etc. voert. Dit is je primaire navigatie, dit wil ik weten!!! Secundair kun je dan zoeken op de merken, dat is zoals je het al doet.

Wat jou vervolgens onderscheid van je concurrenten moet je op iedere pagina van je website proberen uit te stralen. Dat is een serieuze uitdaging. Referenties en testimonials kunnen daarbij helpen. Maar je moet je zaak ook meer smoel geven door jezelf meer bloot te geven. Je trekt nu een grote jas aan met je verhaal over werknemers en klanten terwijl iedereen denk ik snel genoeg doorheeft dat je gewoon een kleine webshop bent. Get real, get personal. Wees goed bereikbaar voor vragen, bijvoorbeeld ook met een telefoonnummer.

 

Je aanbod van producten verwart mij eerlijk gezegd. Waarom verkoop je van Apple bijvoorbeeld wel de iPad + accessoires en een paar laptops maar geen iMac en/of iPhone? Hetzelfde geldt ook voor Samsung, etc. Het aanbod is niet compleet. Dit is misschien een bewuste keuze en wellicht moet je daar dan ook je handelsmerk van maken: de beste deals van alle grote aanbieders.

 

De algemene teksten zijn nogal passief geschreven en komen wat ouderwets over. De leesbaarheid is daardoor minder goed. Een voorbeeld:

 

"Wij behandelen onze klant als mens en niet als nummer, dat is onze basisprincipe! Wij tonen empathie naar u en zorgen ervoor dat we een warme relatie met u kunnen opbouwen."

 

Hier staat eigenlijk iets als:

"Bij ons is de klant in eerste plaats mens, geen nummer. Wij streven naar goed en eerlijk contact waarbij wij naar u luisteren."

 

Kijk eens kritisch naar alle zinnen met de worden als 'kunnen', 'zullen' en 'indien' er in. Haal die er uit en je zinnen gaan van een passieve naar een actieve vorm en stralen zo veel meer zelfbewustzijn en vertrouwen uit.

 

Tot slot een kritische opmerking bij je '30 dagen bedenktijd' actie. Dit breng je als een USP en komt zeer zeker sympathiek over. Alleen... het is nu een afbeelding zonder directe vervolgactie, er steekt geen pagina achter waarin je dit uitlegt. Als dit zo uniek is, schreeuw het dan van de daken! Vertel op een echte pagina, dus niet je retourformulier-pagina, hoe bijzonder fijn dit is voor mij als klant. Heb je er al over nagedacht wat je doet als ik die iPad met een kras er op retourneer? Hoe gaat het dan verder? Ik kon hier zo 1-2-3 niets over terugvinden maar daar ben ik heel benieuwd naar...

 

Ik hoop dat je wat met mijn commentaar kunt. Succes!

 

iOptimize

 

 

 

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Vermoeddelijk zal het met die SSL toestand wel meevallen - mocht dat niet aanwezig zijn dan gaat de bestelling welliswaar onversleuteld naar de shop toe, maar de betaling via ideal heeft toch altijd zijn eigen versleuteling via het systeem van de bank. Ik denk dan ook niet dat dat de dealbreaker is.

 

Overigens denk ik dat zaken als 30 dagen bedenktijd en 2 jaar garantie (ook op apple producten? zo ja: zeker USP) best belangrijk kunnen zijn voor potentiele kopers. Het nadeel is dat het enige tijd kost om hierin een reputatie op te bouwen, en je utieraard eerst moet verkopen voordat daarvan uberhaupt sprake is.

 

Voor prijsvechten zou ik in deze markt in ieder geval niet kiezen, dat is als nieuwkomer eigenlijk ondoenlijk. Problematisch is alleen al dat je met kleine volumes zit, terwijl gevestigde concurrenten door grote inkoopvolumes betere prijzen kunnen krijgen. Waarschijnlijk zul je zien dat de retailmarge op een tablet zo'n beetje nul is als je dezelfde prijs als de grote spelers wilt aanbieden. En zelfs als je dezelfde prijs kunt bieden (of een paar euro minder) is de kans redelijk groot dat klanten alsnog voor een gevestigde partij kiezen... er zijn genoeg verhalen over mensen die iets bestellen bij een onbekende shop, betalen, en nooit iets geleverd krijgen. Helaas verzieken dat soort boeven ook de markt voor bonafide nieuwkomers - eerlijk is het niet, maar realistisch wel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vermoeddelijk zal het met die SSL toestand wel meevallen - mocht dat niet aanwezig zijn dan gaat de bestelling welliswaar onversleuteld naar de shop toe, maar de betaling via ideal heeft toch altijd zijn eigen versleuteling via het systeem van de bank. Ik denk dan ook niet dat dat de dealbreaker is.

Bezoekers die een geïntegreerde virusscanner, bijv. Norton, in hun browser hebben, krijgen een enorm grote foutmelding en een "haal me hier vandaan!!" knop te zien als de SSL niet 100% in orde is, zoals bij TS is. Hij kan dan beter geen SSL doen ipv. een SSL verbinding die het kennelijk soms wel en soms niet doet.

Link naar reactie
  • 0

krijg redelijk veel bezoekers, echter vrijwel geen klanten. Ik ben hier zeer in teleurgesteld en hoop dat jullie mij tips en goede feedback kunnen geven.

 

Je website komt op mij niet professioneel en betrouwbaar over. Dat zit in allerlei kleine dingen, bijvoorbeeld:

 

Het rare hoofdmenu met: Onze Principes Retourformulier Algemene Voorwaarden Over ons Service Center Contact Privacy Policy. Dat zijn allemaal artefacten die je onder 'over ons' zou kunnen scharen, en die normaliter niet zo prominent in het hoofdmenu staan.

 

Bij 'over ons' staat niets over jullie. Er wordt ook ergens gesproken over werknemers, maar de hele presentatie geeft mij de indruk dat er geen 'ons' en 'werknemers' zijn, slechts de 'ik' die deze site gemaakt heeft.

 

Bij 'contact' staat wel een telefoonlogo en bereikbaarheidstijden, maar geen telefoonnummer.

 

In de veel te lange algemene voorwaarden staat onder "Artikel 19 - Uw rechten" dat ik een mailtje mag sturen. Dat wist ik al en noem ik geen recht.

 

Bij 'Privacy policy' staat eerst "Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming", maar verderop "Wij gebruiken uw e-mailadres om u te informeren over de ontwikkeling van de website en over speciale aanbiedingen en acties". Kortom, een hoop geleuter over privacy, maar spam zal ik krijgen.

 

Er staan klungelige taalfouten in de tekst ("Een afspraak dat wordt gemaakt", "Navigatie Systemen").

 

Het hoofdmenu is een lijstje merken, in plaats van productcategorieën. Als ik bijvoorbeeld 'Acer' kies, zie ik een lege pagina met 3 hyperlinks, waarvan als eerste "Alles bekijken".

 

En dan de meest prominente verkoopclaim: "100% originele producten". Echt waar? Hadden het ook niet-originele producten kunnen zijn? En wat zijn dat eigenlijk?

 

"Producten worden vooraf gecontroleerd door onze experts". Is dat zo? Maken jullie de Sony-doos open om de TV te controleren? Ik geloof er helemaal niks van.

 

Verder biedt de site geen authentieke, interessante, inspirerende informatie over de producten. Het zijn alleen maar standaardteksten ("Bovendien kunt u vanaf 21 september 2010 via internet een update voor uw PS3 downloaden") over standaarddingen met standaardprijzen.

 

Ik wil je niet de put in praten, maar het consumentenvertrouwen winnen in deze markt is nu eenmaal niet eenvoudig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.