• 0

elke dag dezelfde bezoeker op de site

Goedemiddag mensen,

 

Ik heb een webshop in herenkleding. Daarbij gebruik ik Google Analytics. Ik kijk daar regelmatig op om te kijken of bijvoorbeeld mijn adwords campagne of andere promotionele acties hun vruchten afwerpen. Echter komt elke dag iemand op de site, en dat is ook steeds dezelfde persoon. Hij zit dan lang op de site. Is dit überhaupt wel een persoon of zijn dit andere zaken zoals bots, of iets dergelijks, want ik denk niet dat iemand elke dag op een site gaat zitten kijken?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Groetjes,

 

NJ Design

 

 

NJ Design - De online kledingwinkel voor Mannen! www.njdesign.eu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb dat ook regelmatig. Ik zie bezoekers die een aantal dagen na elkaar met hetzelfde zoekwoord op de site komen (soms ook meerdere keren per dag) en dan steeds maar 1 (dezelfde) pagina bekijken. Ik heb zelf het vermoeden dat er browsers zijn waarbij je pagina's kunt aangeven die elke keer bij het opstarten automatisch geopend moeten worden.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb zelf het vermoeden dat er browsers zijn waarbij je pagina's kunt aangeven die elke keer bij het opstarten automatisch geopend moeten worden.

 

Firefox (her)opent bij mij automatisch alle pagina's die open stonden bij het afsluiten.

 

Heb je toegang tot de webserverlogbestanden? Daar staat namelijk de 'user-agent' in en die vertelt je vast meer.

Link naar reactie
  • 0

Bij Google Analytics kun je niet zien of het steeds dezelfde persoon is. Immers wordt het unieke IP-adres van de bezoeker niet weergegeven. Het is niet meer dan logisch dat meerdere bezoekers dezelfde naam hebben ("xs4all internet bv" of "ziggo consumers") of de website hebben gevonden waarbij dezelfde zoekterm is gebruikt.

 

Je kunt op basis van Google Analytics niet met zekerheid zeggen dat het steeds dezelfde persoon is die de website bezoekt.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt op basis van Google Analytics niet met zekerheid zeggen dat het steeds dezelfde persoon is die de website bezoekt.

Toch durf ik dat voor deze specifieke website op basis van de plaats en de gebruikte zoekterm met 100% zekerheid te zeggen ...

Link naar reactie
  • 0

Als programmeur zou ik het volgende doen:

- Webserver logs openen (Apache of IIS logs).

- Unieke IP(s) opsporen rond het tijdstip dat jij deze persoon online ziet komen.

- IP tracen (bijv. met utrace.de).

 

Dan heb je iets meer inzicht waar dit IP vandaan komt en welke organisatie er wellicht achter zit (maar kan net zo goed Ziggo/UPC etc zijn >> particulier).

 

Google Analytics laat geen bots zien. TIP: Wil je meer informatie over gebruikers (ip's, organisatie, etc) gebruik dan getclicky.com. Hoef je ook niet het bovenstaande uit te voeren om de IP's op te vragen. Stuk simpeler :-)

 

Cheers

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Google Analytics is niet perfect. Als ik mijn eigen website via een bepaalde zoekterm bezoek, en een dag later direct naar dezelfde pagina ga zonder googlen krijg ik toch dezelfde zoekterm in GA.

 

Dat betekent dus niet dat 2x dezelfde bezoeker dezelfde zoekterm heeft gebruikt. Hoogstens dat het dezelfde bezoeker is.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Het kan goed zijn dat analytics de origine zoekterm onthoud, ook bij een herhaalbezoek.

 

Als je over serverside statistieken beschikt die wel alle bots en dergelijke opnemen in een overzicht zie je zoveel adressen die zeer regelmatig langskomen, ook spiders van pakweg baidu of iets dergelijks. Analytics sluit de meeste bots wel uit, maar als zij niet weten dat het adres van een bot is, dan is het ook niet uit te sluiten - en er zijn nogal wat prijsvergelijkers, uptime-checkers, social media en allerhande webservices die regelmatig sites bezoeken/checken.

Link naar reactie
  • 0

Het kan goed zijn dat analytics de origine zoekterm onthoud, ook bij een herhaalbezoek.

 

Klopt, Google Analytics onthoud voor een bepaalde tijd de bron van het eerste bezoek. Als je vanaf Higherlevel naar mijn site zou gaan zie ik de komende tijd Higherlevel als referer terwijl je hem daarna bijvoorbeeld direct als adres hebt ingetypt.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Analyseer je Apache logs. Kijk welk ip-adres het betreft en kijk in de logs wat de activiteiten zijn. Kijk waar het ip adres vandaan komt en welke urls worden aangeroepen.

 

Zelf heb ik een website die veelvuldig wordt bezocht door oa. buitenlandse zoekmachines (bv. yandex), scrapers die je site indexeren om eigen sites mee te vullen, hackers of gehackte pc's die steeds met dezelfde SQL-injection pogingen proberen binnen te komen en natuurlijk nog stapels reguliere zoekmachines zoals google, yahoo, etc. De load werd soms zo hoog dat ik nu extra maatregelen heb getroffen om die hack-herhalingen te blokkeren en om onbelangrijke zoekmachines bij drukte te weren met respectievelijk een invalid of een temporarily unavailable. Sindsdien draait alles een stuk stabieler...

 

Naast Analytics kun je nog eigen statistieken toevoegen en daarnaast zitten ook in de Google webmaster tools wat handigheidjes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.