• 0

Ondernemingsplan discotheek

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

goedendag beste forum lezers,

 

dit is mijn eerste berichtje, en waarschijnlijk ook al meteen het belangrijkste, al zal ik de komende maanden zeker actief zijn op het forum (ben op het moment full-time nachtportier annex student).....

 

ik ben dus bezig in de nacht met het opzetten van een ondernemingsplan voor een bar annex discotheek annex lounge...... ik ben van plan om na mijn studie (bedrijfswetenschappen) verder te gaan met mijn idee en wil dat nu al zo goed als mogelijk uitwerken.

 

Ben dus heel erg hard op zoek naar ondernemingsplannen van disco's, barretjes, en andere horecaminded bedrijven!!!!!! ben erg benieuwd of ik op dit forum een beetje hulp kan verwachten, en hopelijk ook zelf kan geven.

 

Mocht je reageren, en al helemaal als je iets interresants hebt, alvast hartelijk bedankt.

 

fido dido

Link naar reactie
  • 0

Allereerst heel even dit:

"Iedereen lijkt te denken dat ze er zijn als ze een copietje van een ondernemingsplan hebben, copy-paste en klaar is Kees."

 

Dit kan misschien gedeeltelijk van toepassing zijn als er een bestaande onderneming wordt overgenomen, alhoewel elke ondernemer toch graag iets van zichzelf in z'n eigen zaak steekt.

 

Als je een ondernemingsplan zoekt als leidraad voor je te schrijven ondernemingsplan kun je volgens mij nog altijd beginnen met "niets", of te wel het standaard o.p. van de KvK of bank.

 

Op deze manier kun je je ook niet laten verleiden tot het "letterlijk" overnemen van bijvoorbeeld achterhaalde feiten en/of onwaarheden.

 

Schrijf het plan vanuit je zelf, zoals jij bent en denkt dat de situatie er uit ziet en zal gaan zien. Laat je leiden door je eigen plan, en niet door een plan dat door iemand anders geschreven is. Je bent / wordt toch "eigen" baas.

Link naar reactie
  • 0

Eens, eens, eens!!!

 

(reusje)

 

De belangrijkste factor van de beginnende onderneming is de ondernemer zelf. Het willen kopiëren van een ondernemingsplan maakt dat je daar volledig aan voorbij gaat.

 

Bovendien: ik vond het geweldig leuk om een OP te schrijven. Je bent een starter en je bent helemaal *vol* van je plannen en ideeën. Ik ging zelfs hardop praten in mezelf, zo enthousiast was ik (en dat doe / ben ik nog steeds, ::) ).

 

Als het je niet eens lukt om een ondernemingsplan te schrijven, ben je dan wel geschikt om een onderneming te starten?

 

Mira

Link naar reactie
  • 0

kijk eens op

http://www.businessplansource.com/night-club-business-plan.htm

 

Ik ben het overigens wel eens met de andere posters hier dat het plan van jezelf moet zijn. Als steuntje in de rug is het echter wel prettig om een voorbeeld te hebben. Zeker als je grote bedragen moet gaan lenen is het belangrijk dat je ook met de ogen van een bank/investeerder kijkt naar je plannen zodat je je kunt voorbereiden op lastige vragen en overtuigend overkomt.

 

Succes!

 

Gr, Niek

Link naar reactie
  • 0

Niek... super bedankt!!!! echt een top link, heel veel uitgebreide informatie.... daar kan ik de komende week mijn lol wel mee op, lekker lezen....

 

Mira leuk wat je schreef, herken het erg goed..... en mijn vraag anar links en info is puur om zo goed als mogelijk mijn OP uit te balanceren, ben student zonder eigen vermogen (met schulden) dus moet erg goed verhaal hebben wil ik aan de finacien kunnen komen... ben naast student ook fuultime nachtportier, en heb daar alle tijd om op internet dingen te lezen (kom zo ook higherlevel tegen).....

 

Alletwee REUZEN! bedankt voor jullie snelle leuke reacties, had namelijk een paar dagen geleden niet het idee dat er nu al een super link in het forum zou staan.... Bedankt

 

joost

Link naar reactie
  • 0

Voorbeelden van ondernemingsplannen gebruiken als leidraad voor je eigen plan kan. Ik vind dit persoonlijk niet sterk. Gebruik als houvast een 'voorbeeld' inhoudsopgave voor horeca (zie bijv. www.inbev.nl). Maar maak er vervolgens je eigen verhaal van. Ook een marktanalyse kan je prima zelf. Bestel de cd-rom Horeca In Cijfers via het Bedrijfschap Horeca & Catering. Hiermee kan je eenvoudig je eigen marktanalyse verrichten. De disothekensector is een moeilijk segment. Over het algemeen moet je in een beperkt aantal exploitatiedagen je geld verdienen. Een beperkte capaciteit (<500 m2 verkoopvloeropp.is echt onvoldoende). Een middelgrote discotheek heeft snel zo'n 1500 m2 verkoopvloeropp zodat je een capaciteit hebt van circa 2500-3000 bezoekers. Tevens is een discotheek zeer trendgevoelig en zal je flink moeten investeren in mkt en promotie, inhuur artiesten etc. Als je dag toch horeca wenst te beginnen, denk dan eerder aan een club met dansgelegenheid die zich richt op een wat oudere leeftijdsklasse. Het jonge publiek is over het algemeen niet meer interessant voor discotheken (jongeren drinken zich thuis in). Ook een groot risico vormt eventuele entreeheffing voor een discotheek. Dit is hoogdrempelig en op het moment dat de bezetting minder wordt, vormt juist de entreeheffing de definitieve strop. Ik heb veel relaties in deze sector en die hebben het over het algemeen zwaar. Zij moeten snel opzoek naar nieuwe mogelijkheden om de capaciteit meer te gaan benutten. In ieder geval succes, maar denk eerst goed na voordat je ergens induikt. Laat je goed informeren en raadpleeg eerst zoveel mogelijk bronnen!!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.