• 0

Wettelijke garantietermijn op montage

Ik wil graag weten of er een wettelijke garantietermijn in Nederland is die montagebedrijven dienen te geven op hun montagewerkzaamheden.

En indien de montage niet deugdelijk is verricht en er ontstaat schade, dus extra kosten, of wij dit montagebedrijf dan hiervoor aansprakelijk kunnen stellen.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben er niet helemaal in thuis maar als het montagebedrijf bijvoorbeeld de metaalunie voorwaarden hanteerd en deze zijn vermeld bij de offerte/opdracht ben je aan die voorwaarden (volgens mij) verbonden. Dit zal ik dus eerst eens uitzoeken..

 

Met vriendelijke groet,

 

Peter

Link naar reactie
  • 0

Volgens de ALIB 2007.

art.16 Aansprakelijkheid en garantie.

 

3. Tot directe materiële schade behoren in geen geval: gevolgschade, bedrijfsschade, productieverlies, omzet- of winstderving of waardevermindering

of verlies van producten evenmin als bedragen die in de uitvoeringskosten zouden zijn begrepen als de Werkzaamheden van de

aanvang af goed zouden zijn uitgevoerd.

5. Voor vergoeding van andere schade dan in dit artikel genoemd, is de technisch aannemer slechts aansprakelijk indien en voor zover de klant

bewijst, dat deze te wijten is aan opzet of schuld van de technisch aannemer.

10. Elke aansprakelijkheid van de technisch aannemer vervalt, voor zover niet iets anders is overeengekomen, door verloop van zes maanden

vanaf het tijdstip waarop de Overeenkomst door oplevering, ontbinding of opzegging is geëindigd.

 

Maar dat zijn wel de AV, en hoe het wettelijk is vastgelegd, ik vermoed toch wel op eenzelfde wijze.

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het niet wettelijk. Bij de fietsenmaker krijg ik geen garantie dat mijn band die geplakt is, niet weer binnen een week lek gaat. Bij de PC winkel, waar ik mijn laptop laatst heb laten herinstalleren, werd wel een half jaar garantie verleent op de gedane werkzaamheden. Dus tja: wat wil je zelf? En wat kun je waarmaken?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.