• 0

Voor welke prijs sieraden verkopen aan winkel?

Hallo,

 

Ik ben van plan binnenkort langs een aantal winkels te gaan met mijn eigen sieraden lijn met de vraag of zij interesse hebben in het verkopen van deze sieraden.

Op higherlevel.nl heb ik al gezocht naar hoe je de inkoopprijs voor de winkels berekent. In een forum las ik dat je dit doet door de inkoopprijs keer 2 te doen.

Graag wil ik van jullie weten of dit juist is.

Voorbeeld: het maken van een ring heeft mij €3,32 gekost. De verkoopprijs van deze ring in mijn webshop is €9,95. Dus dan zou ik deze ring voor €6,65 verkopen aan de winkel.

 

Ook ben ik benieuwd hoe het gaat met displays. Is het de bedoeling dat ik deze er bij verkoop? Of moet de winkel hier zelf voor zorgen?

 

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voorbeeld: het maken van een ring heeft mij €3,32 gekost. De verkoopprijs van deze ring in mijn webshop is €9,95.

 

Volgens mij zijn hier geen vaste regels voor.

Je kunt ook uitgaan van de verkoopprijs en de winkel een marge van 40% gunnen.

Dan wordt de inkoopprijs voor de winkel € 6,-.

Heb je ook je arbeidsuren in die € 3,32 verwerkt? En denk je dat je niet meer voor deze ring kunt vragen dan € 9,95 (Ik heb de cupcake-ring even opgezocht, ikzelf zou € 19,95 nog niet duur vinden :)...)?

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt (in principe) twee uitgangspunten in deze:

 

1.) “Cost plus”: je kijkt naar wat het gekost heeft, inclusief de tijd, en je doet hier een schepje boven op (want jij wil ook wel wat verdienen aan de handel).

2.) “Retail minus”: je kijkt naar wat de prijs in de winkel is (of moet zijn) en je trekt daar een portie van af (want de winkelier wil ook wel wat verdienen aan de handel).

 

Link naar reactie
  • 0

Verkoopprijs 9,95 minus 1, 59 ( 19% BTW) is 8,36 ex.

 

Het verschil tussen 6,65 inkoop en 8,36 verkoop is nog geen 26% marge wat aan de magere kant is.

 

Betreffende de display, hoe compacter en aantrekkelijker hoe beter. Veel winkeliers houden rekening met het plaatsen van display's op de toonbank maar dan moeten het wel "winstpakkertjes" zijn willen zij deze op de toonbank plaatsen.

Display's worden altijd gratis of in bruikleen verstrekt.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Verkoopprijs 9,95 minus 1, 59 ( 19% BTW) is 8,36 ex.

 

Het verschil tussen 6,65 inkoop en 8,36 verkoop is nog geen 26% marge wat aan de magere kant is.

 

Betreffende de display, hoe compacter en aantrekkelijker hoe beter. Veel winkeliers houden rekening met het plaatsen van display's op de toonbank maar dan moeten het wel "winstpakkertjes" zijn willen zij deze op de toonbank plaatsen.

Display's worden altijd gratis of in bruikleen verstrekt.

 

Oké, welke prijs zou jij aanraden om het te verkopen aan de winkels? En hoe bereken je die prijs?

Link naar reactie
  • 0

 

Oké, welke prijs zou jij aanraden om het te verkopen aan de winkels? En hoe bereken je die prijs?

 

De marge voor bijoux is voor de onbekende merken tussen de 40 en 45% voor de bekende merken, met marketing, is dit een stuk lager en zit het op een 30%.

 

Je hebt nu de optie om de sieradenlijn in de webshop in prijs te verhogen zodat de adviesverkoopprijs ook hoger wordt of zelf genoegen nemen met een lager marge.

Vergeet daarbij niet dat voor de productie van een mooie aantrekkelijke display ook een investering nodig is, persoonlijk zou ik voor de eerste optie gaan.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Omdat je iets ontwerpt, zou je prijs een optelsom moeten zijn van materiaalkosten, uurloon en originaliteitswaarde.

Op je site showen modellen jouw unieke sieraden, slechts € 9,95 voor een ring maakt dan een ongeloofwaardige indruk.

Een hogere verkoopprijs is realistischer en je maakt in een winkel meer kans omdat er meer aan je sieraden verdiend kan worden.

Het "siert" je dat je niet teveel wilt vragen, maar het kan ook tegen je werken... ;)

Link naar reactie
  • 0

Het bepalen van de prijs van de sieraden kun je ook anders benaderen, namelijk door het zoeken naar de maximale winst.

 

Misschien is het een optie om je sieraden in meerdere winkels aan te bieden tegen verschillende prijzen. Op die manier kun je na verloop van tijd goed bepalen waar het optimum ligt en met welke prijs je uiteindelijk de meeste marge maakt.

 

Net als met kunst is het bij sieraden vaak zo dat je aan het product niet direct een prijs kunt koppelen. Consumenten vinden het mooi of niet mooi, en als het in de smaak valt dan is men best bereid om er meer voor te betalen.

 

Een beetje experimenteren is niks mis mee.

 

Gr

Devlinx

 

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.