Ik heb 10 jaar geleden een zakelijk telefoonabonnement afgesloten bij T-mobile. Jarenlang na tevredenheid gebruikt, totdat een kleine maand geleden ik mijn faktuur bekijk en zie dat mijn abonnement plotseling is omgezet naar een andere abonnement. Echter zie ik ook dat de (verbruiks)kosten plotseling met 250 - 300% omhoog zijn gegaan. Het basisabonnement is niet echt gewijzigd, het zijn vooral de belkosten per minuut die het verschil maken.
Heb contact gezocht met T-mobile en die vertelt mij het volgende:
- U heeft een brief gehad in November 2011, waarbij wij u meedelen dat wij uw abonnementsvorm niet meer voeren.
De reden hiervoor is dat de belkosten per minuut niet meer in verhouding staan tot de huidige kosten van bellen.
U heeft 4 weken de gelegenheid gehad om te reageren, wij hebben niks van u vernomen.
- Wij kunnen u wel een ander abonnement aanbieden, waarbij u 1 maand gratis abonnementskosten kan ontvangen.
Mijn reactie:
- Ik heb geen brief ontvangen, wel de fakturen, dus hoe kan ik dan in kennis worden gesteld over deze wijziging?
- Ik heb aangegeven dat ik enkele weken voor de verzonden brief contact heb gehad met de klantenservice over een
technische storing, waarbij ook notities zijn gemaakt. Daarbij stelde ik ook de vraag of mijn contract ongewijzigd zou
blijven, op dat moment werd mij medegedeeld dat alles zo blijft als het is, zoals het is afgesloten destijds.
Er is geen melding gemaakt over aankomende tariefwijzigingen of vervallen van abonnementen.
Mag T-mobile dit zomaar doorvoeren? En kan ik hier nog iets tegen beginnen of is dit gewoon klantonvriendelijkheid?
Ik begrijp dat door de jaren heen kosten iets veranderen, maar plotseling na 10 jaar een termijn wijzigen, waarbij het niet een beetje nadelig is, maar heel nadelig uitkomt vind ik "not done".
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JoeriT
JoeriT
Ik heb 10 jaar geleden een zakelijk telefoonabonnement afgesloten bij T-mobile. Jarenlang na tevredenheid gebruikt, totdat een kleine maand geleden ik mijn faktuur bekijk en zie dat mijn abonnement plotseling is omgezet naar een andere abonnement. Echter zie ik ook dat de (verbruiks)kosten plotseling met 250 - 300% omhoog zijn gegaan. Het basisabonnement is niet echt gewijzigd, het zijn vooral de belkosten per minuut die het verschil maken.
Heb contact gezocht met T-mobile en die vertelt mij het volgende:
- U heeft een brief gehad in November 2011, waarbij wij u meedelen dat wij uw abonnementsvorm niet meer voeren.
De reden hiervoor is dat de belkosten per minuut niet meer in verhouding staan tot de huidige kosten van bellen.
U heeft 4 weken de gelegenheid gehad om te reageren, wij hebben niks van u vernomen.
- Wij kunnen u wel een ander abonnement aanbieden, waarbij u 1 maand gratis abonnementskosten kan ontvangen.
Mijn reactie:
- Ik heb geen brief ontvangen, wel de fakturen, dus hoe kan ik dan in kennis worden gesteld over deze wijziging?
- Ik heb aangegeven dat ik enkele weken voor de verzonden brief contact heb gehad met de klantenservice over een
technische storing, waarbij ook notities zijn gemaakt. Daarbij stelde ik ook de vraag of mijn contract ongewijzigd zou
blijven, op dat moment werd mij medegedeeld dat alles zo blijft als het is, zoals het is afgesloten destijds.
Er is geen melding gemaakt over aankomende tariefwijzigingen of vervallen van abonnementen.
Mag T-mobile dit zomaar doorvoeren? En kan ik hier nog iets tegen beginnen of is dit gewoon klantonvriendelijkheid?
Ik begrijp dat door de jaren heen kosten iets veranderen, maar plotseling na 10 jaar een termijn wijzigen, waarbij het niet een beetje nadelig is, maar heel nadelig uitkomt vind ik "not done".
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35859-t-mobile-zet-zakelijke-abonnement-om-kosten-ruim-250-omhoog-mag-dat/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag