• 0

T-Mobile zet zakelijke-abonnement om, kosten ruim 250% omhoog, mag dat?

Ik heb 10 jaar geleden een zakelijk telefoonabonnement afgesloten bij T-mobile. Jarenlang na tevredenheid gebruikt, totdat een kleine maand geleden ik mijn faktuur bekijk en zie dat mijn abonnement plotseling is omgezet naar een andere abonnement. Echter zie ik ook dat de (verbruiks)kosten plotseling met 250 - 300% omhoog zijn gegaan. Het basisabonnement is niet echt gewijzigd, het zijn vooral de belkosten per minuut die het verschil maken.

Heb contact gezocht met T-mobile en die vertelt mij het volgende:

- U heeft een brief gehad in November 2011, waarbij wij u meedelen dat wij uw abonnementsvorm niet meer voeren.

De reden hiervoor is dat de belkosten per minuut niet meer in verhouding staan tot de huidige kosten van bellen.

U heeft 4 weken de gelegenheid gehad om te reageren, wij hebben niks van u vernomen.

- Wij kunnen u wel een ander abonnement aanbieden, waarbij u 1 maand gratis abonnementskosten kan ontvangen.

Mijn reactie:

- Ik heb geen brief ontvangen, wel de fakturen, dus hoe kan ik dan in kennis worden gesteld over deze wijziging?

- Ik heb aangegeven dat ik enkele weken voor de verzonden brief contact heb gehad met de klantenservice over een

technische storing, waarbij ook notities zijn gemaakt. Daarbij stelde ik ook de vraag of mijn contract ongewijzigd zou

blijven, op dat moment werd mij medegedeeld dat alles zo blijft als het is, zoals het is afgesloten destijds.

Er is geen melding gemaakt over aankomende tariefwijzigingen of vervallen van abonnementen.

Mag T-mobile dit zomaar doorvoeren? En kan ik hier nog iets tegen beginnen of is dit gewoon klantonvriendelijkheid?

Ik begrijp dat door de jaren heen kosten iets veranderen, maar plotseling na 10 jaar een termijn wijzigen, waarbij het niet een beetje nadelig is, maar heel nadelig uitkomt vind ik "not done".

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Het probleem ligt bij het feit dat jij zegt die brief niet te hebben ontvangen. Bij een tarief wijziging heb jij namelijk het recht je contract per direct op te zeggen. Die termijn is nu verstreken, en daarom kun je nu je contract opzeggen met de wettelijk geldende opzegtermijn.

Wat er voor de rest aan de telefoon is gezegt, is niet belangrijk voor je contract helaas.

Het blijft natuurlijk gewoon erg klantonvriendelijk. :(

• 0

Dank voor de antwoorden. Tja, wat ik het meest vervelend vind is dat ik in principe nooit weg wilde gaan, maar gezien de kosten ga ik nu maar kijken naar scherpere mogelijkheden om alles wat binnen de perken te houden.

• 0

Ik zou uit principe al m'n abo opzeggen, omdat ik het belachelijk vindt dat een bedrijf plotseling z'n tarieven verdrievoudigd. :( Het feit dat ze al die tijd 'te weinig' hebben gerekend vind ik meer hun probleem, dan dat van hun klanten. Heb je op andere fora al gekeken of er nog meer klanten zijn die dit is overkomen? Lijkt me niet dat je de enige bent.

• 0

Ik heb op de diverse fora al gekeken en diverse consumenten hebben er ook last van. T-mobile beroept zich op zijn algemene voorwaarden (ik lees dat her en der), maar het kan toch niet zo zijn dat als je zo lang klant bent, je op deze manier afgescheept kan worden? Destijds ben ik een contract aangegaan en die is bepaald op die voorwaarden. In al die 10 jaar is er niks gewijzigd,

vandaar mijn verbijstering en ongeloof.

Ben het precies met je eens, dat het "te weinig" rekenen niet mijn probleem is. Daarom dat ik informatie wil inwinnen om te zien of ik er iets tegen kan doen. Heb meer het idee dat T-mobile een beetje aan het gokken is, wie accepteert het wel en wie niet. Maar omdat ik zoveel verschillen lees (de één zegt dat mag T-mobile niet doen, en de ander zegt weer van wel, daardoor wordt het een beetje verwarrend). Juridisch weet ik namelijk niet of T-mobile in zijn recht staat dit opeens zo rigoreus te doen, vandaar mijn vraag hier om te zien of anderen meer hierover kunnen vertellen.

• 0

Het is best simpel: Ze hebben het recht om hun tarieven te wijzigen, zolang ze jou op de hoogte brengen en je de mogelijkheid geven om direct je abonnement op te zeggen. De vraag is of meer klanten deze brief met wijziging niet hebben ontvangen. Alleen dan kun je vraagtekens zetten bij hun communicatie, en je afvragen of er misschien iets fout is gegaan bij T-mobile.

• 0

En zelfs als je de oorspronkelijke brief niet hebt ontvangen let niets t-mobile om nog een brief te sturen met de wijzinging van de tarieven, waarna je alsnog binnen een maand mag opzeggen.

Overigens is zo'n voorwaarde in de telecom gebruikelijk: toen kpn nog ptt heette was er al dezelfde regeling van toepassing. Of telco's hier vrienden mee maken is natuurlijk een andere kwestie, maar juridisch gezien is het denk ik geen probleem.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar