• 0

Uitbesteden van software ontwikkeling

Beste HL'ers

 

Ons bedrijf maakt software op maat. Nou kreeg ik een vraag van een klant om een applicatie te maken in de software. Deze applicatie konden we zelf niet maken en hebben dit dan ook uitbesteed aan een nederlands bedrijf (wat software ontwikkeld) dat zijn productiekantoor in de Balkan(wil ik verder niks mee zeggen, vertel het alleen maar voor de volledige informatie) heeft.

Nu is de gemaakte applicatie niet goed en te laat geleverd waardoor ik problemen heb gekregen met onze klant.

Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen? of welke stappen kan ik ondernemen tegen dit bedrijf.

 

Ik moest mijn klant tegemoet komen met een financiele vergoeding.

 

Met vriendelijke groet,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?

Niet. Je kunt er hooguit van leren. Wellicht scherper toezicht, sneller ingrijpen of nee verkopen danwel niet in eigen opdracht laten bouwen, maar zelfs dan kunnen er fouten gemaakt blijven worden.

 

of welke stappen kan ik ondernemen tegen dit bedrijf.

Aansprakelijk stellen voor de door de klant geleden schade. Dit is dus niet per sé gelijk aan jouw financiële vergoeding aan de klant. Of er ook daadwerkelijk sprake is van aansprakelijkheid hangt natuurlijk ook af van de verstrekte opdracht, het (tussentijds) toezicht en de van toepassing zijnde voorwaarden.

 

Ik moest mijn klant tegemoet komen met een financiele vergoeding.

Waarop gebaseerd? Boetebeding of commercieel handjeklap voor klantbehoud? Alleen de werkelijke schade is verhaalbaar op de veroorzaker.

 

Zonder voor eigen parochie te willen preken: juist voor dit soort situaties zijn beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen interessant. Een dergelijke verzekering zorgt niet alleen voor financiële compensatie, maar stelt ook de schadeomvang vast, regelt de claim met schadelijdende en zorgt voor verhaal van de schade op een aansprakelijke derde.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.