• 0

Waar moet je aan denken bij de ontwikkeling van een logo?

Waar moet je allemaal aan denken bij het ontwikkelen van een logo?

 

[titel aangepast - mod]

 

 

Corporate Sales Insider

 

Stel: U bent opzoek naar hotelovernachtingen voor het bedrijf of u heeft een externe vergaderlocatie nodig voor een training of workshop. Ik wil u dan vragen om contact met mij op te nemen Ik ga dan opzoek in de desbetreffende regio naar een geschikte locatie voor u.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Verstandigst is om eerst na te denken wat je wilt uitstralen. Kijk eens rustig rond bij de concurrenten. Zorg ervoor dat het professioneel oogt en dat het er niet uitziet als een clipart of dergelijke. Laat het ook doen door een professional of in ieder geval iemand die weet wat hij aan het doen is. Denk er ook aan hoe je het gaat toepassen op drukwerk. Dan gaat het erom dat je logo op den duur herkenbaar wordt.

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Bij het maken van een logo, is het verstandig als je alvast wat voorbereidend werk doet. Of je het nu zelf gaat doen of een professional inhuurt, het is altijd belangrijk om antwoorden op het volgende te weten:

 

- Weet je waarvoor jij staat? (Wat maakt jou uniek en wat bied je aan?)

- Weet je wie je hiermee wilt aanspreken? (Wie is de doelgroep?)

- Weet je hoe jij gezien wilt worden door de doelgroep? (welk niveau laag, hoog, midden, uitstraling? etc).

 

Met de antwoorden op deze vragen kan je altijd je ontwerp toetsen. Een soort rode draad of je ontwerp klopt en of het ook de gewenste uitstraling heeft. Het is een controlemiddel voor jou en de betreffende ontwerper. Het gebeurd heel vaak dat ontwerpers de mist in gaan door te starten zonder deze informatie te vragen. Bij het ontbreken van deze info is in principe elk ontwerp goed, maar ook elk ontwerp fout. Klanten zijn dan teleurgesteld dat er geen oplossing is gevonden of dat een logo niet aanspreekt, maar het begint bij de basis. Om dit voorkomen kan je het beste dit eerst voor jezelf bepalen, een goede ontwerper vraagt hierom.

 

Onderscheidendheid is belangrijk, zoals gezegd door HL-lid Bezembinder, daarbij val je op tussen de massa van jouw markt.

Ik, maar ook meerdere andere creatieven zijn actief op dit forum als ontwerper / vormgever / andersoortig creatief. Het is even afhankelijk van je budget en voor wat het is. Je kan mij een PM sturen dan kan ik er vrijblijvend naar kijken.

Link naar reactie
  • 0

Goede adviezen boven mij, niet veel op aan te vullen.

 

Zorg ervoor dat je investeert in een ontwerp dat flexibel (en dus goed) genoeg is, om tot zijn recht te komen in verschillende uitingen. Ik krijg maar al te vaak klanten die in de eerste instantie snel een logo voor hun website hebben laten ontwerpen, en vervolgens toch een nieuw logo willen omdat er inmiddels ook een lichtbak, bedrijfskleding en relatiegeschenken mee bedrukt moeten worden. Dat is jammer, want het gaat vaak ten koste van je herkenbaarheid.

 

Zoek een ontwerper die veel ervaring heeft met drukwerk. Iedereen kan tegenwoordig een web-ready logootje er uit knallen. Niet iedereen kan er voor zorgen dat het overal fatsoenlijk op gedrukt kan worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.