Emm Geplaatst: 8 maart 2012 Emm 4 0 Geplaatst: 8 maart 2012 Velen zijn mij voorgegaan, maar ik kan de antwoorden op mijn vragen niet vinden. Wie kan helpen? w/v rekening: Ondernemingsvermogen begin boekjaar: 74 opbrengsten: 63 overige bedrijfskosten: 154 overige buitengewone baten (omzetbelasting - voorbelasting, via kleine ondernemersregeling): 9 saldo w/v rekening: -82 saldo fiscale winstberekening: ondernemingsvermogen einde boekjaar: 18 prive onttrekkingen: 120 ondernemingsvermogen begin boekjaar: 74 privestortingen: 1269 saldo ficale winstberekening: -1205 Een enorm verschil dus. Ik heb privestortingen gedaan ivm kosten van een opleiding. Dit is verwerkt in de persoonsgebonden aftrek neem ik aan? Ik heb urenlang gezocht op internet, maar kom hier niet uit. Ik zou erg dankbaar zijn als iemand zijn licht hier eens over wil laten schijnen. Groet, Emm Link naar reactie
0 4711 Geplaatst: 8 maart 2012 4711 4,7k 1 165 Geplaatst: 8 maart 2012 Ik heb privestortingen gedaan ivm kosten van een opleiding. Dit is verwerkt in de persoonsgebonden aftrek neem ik aan? Nee, dat heb je helemaal niet gedaan. Dat is toch een privé-uitgave die niets met de onderneming te maken heeft (je totale bedrijfskosten zijn 154 zeg je - trouwens niet zo veel gebeurd in je onderneming - klopt dat wel?). Je hebt vast ook voor een paar duizend euro boodschappen bij Albert Hein gedaan, of huur betaald, op vakantie geweest of zoiets. Heeft ook niets met de onderneming te maken. Ook geen 'privé-stortingen' dan natuurlijk. vakantiereizen Link naar reactie
0 Emm Geplaatst: 8 maart 2012 Auteur Emm 4 0 Geplaatst: 8 maart 2012 De studie die ik volg is een investering in mijn onderneming, met als doel meer winst te maken. Daarvoor heb ik een privestorting van zo'n 800 euro gedaan. Maar daar zit dus ergens de fout? Moeten die studiekosten dan bij bedrijfskosten? Toch kom ik die verderop in de aangifte weer tegen, bij de persoonsgebonden aftrek... Vragen, vragen, vragen... Link naar reactie
0 4711 Geplaatst: 8 maart 2012 4711 4,7k 1 165 Geplaatst: 8 maart 2012 Moeten die studiekosten dan bij bedrijfskosten? Dat hangt er van af. Of het zijn bedrijfskosten en je doet een privé-storting (als je de kosten uit privé-middelen betaalt), Of het zijn privé-kosten (niets met het bedrijf te maken) en kan je dit (misschien) als persoonsgebonden aftrek in de aangifte verwerken. Maar geen mix van dit. vakantiereizen Link naar reactie
0 Emm Geplaatst: 8 maart 2012 Auteur Emm 4 0 Geplaatst: 8 maart 2012 Okee bedankt, bedrijfskosten dus. Ik heb het veranderd in de aangifte, en dit is het resultaat: w/v rekening: Ondernemingsvermogen begin boekjaar: 74 opbrengsten: 63 overige bedrijfskosten: 999 overige buitengewone baten (omzetbelasting - voorbelasting, via kleine ondernemersregeling): 9 saldo w/v rekening: -927 saldo fiscale winstberekening: ondernemingsvermogen einde boekjaar: 18 prive onttrekkingen: 120 ondernemingsvermogen begin boekjaar: 74 privestortingen: 1269 saldo ficale winstberekening: -1205 Er blijft een verschil van 278. Wat zie ik toch over het hoofd? Link naar reactie
0 brood Geplaatst: 8 maart 2012 brood 2,5k 83 Geplaatst: 8 maart 2012 ondernemingsvermogen einde boekjaar: 18 Hoe kom je hieraan? Volgens mij is het 296 Link naar reactie
0 Emm Geplaatst: 8 maart 2012 Auteur Emm 4 0 Geplaatst: 8 maart 2012 Ik heb het lek gevonden. Het was mij, tot op heden, onbekend dat de bijdrage zvw als prive onttrekking geboekt moest worden. Dat heb ik gedaan, en nu klopt het wel! Dank voor het meedenken. En ja, er staat natuurlijk niet voor niets Noobie naast mijn naam... Link naar reactie
Emm
Emm
Velen zijn mij voorgegaan, maar ik kan de antwoorden op mijn vragen niet vinden.
Wie kan helpen?
w/v rekening:
Ondernemingsvermogen begin boekjaar: 74
opbrengsten: 63
overige bedrijfskosten: 154
overige buitengewone baten (omzetbelasting - voorbelasting, via kleine ondernemersregeling): 9
saldo w/v rekening: -82
saldo fiscale winstberekening:
ondernemingsvermogen einde boekjaar: 18
prive onttrekkingen: 120
ondernemingsvermogen begin boekjaar: 74
privestortingen: 1269
saldo ficale winstberekening: -1205
Een enorm verschil dus.
Ik heb privestortingen gedaan ivm kosten van een opleiding. Dit is verwerkt in de persoonsgebonden aftrek neem ik aan?
Ik heb urenlang gezocht op internet, maar kom hier niet uit. Ik zou erg dankbaar zijn als iemand zijn licht hier eens over wil laten schijnen.
Groet,
Emm
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag