• 0

Omschrijving werkzaamheden t.b.v. VAR

Ik moet voor dit jaar een VAR aanvragen en zit een beetje te worstelen met de omschrijving van de werkzaamheden. Nu heb ik op dit forum al eerder topics hierover gelezen maar nog niet echt een antwoord op mijn vraag gevonden.

Mijn dillema:

Ik run op dit moment een eenmanszaak welke zich bezighoudt met creditmanagement (debiteurenbeheer, onderzoeken naar verhaalsmogelijkheden/kredietwaardigheid etc..) en incasso. Naast deze werkzaamheden heb ik 2 klanten die graag willen dat ik de administratieve verwerking van hun onderneming erbij ga doen. Nu wil ik al deze werkzaamheden graag gebundeld hebben in 1 omschrijving van mijn werkzaamheden omdat ze mijns inziens in elkaars verlengde liggen maar ik kom maar niet op een omschrijving die de lading dekt. Iemand een idee?. Ik zat zelf te denken aan:

Financieel-administratieve en incassodienstverlening, maar is dit niet een beetje te ruim bemeten?.

Advies aub.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom worstelen als je zelf al geantwoord hebt (knippen en plakken leidt tot):

Financieel-administratieve en incassodienstverlening.

Creditmanagement (debiteurenbeheer, onderzoeken naar verhaalsmogelijkheden/kredietwaardigheid etc.) en incasso.

Administratieve verwerking.

 

Prima toch (als dit is wat je doet).

Link naar reactie
  • 0

Als je meerdere werkzaamheden doet, moet je meerdere VAR verklaringen aanvragen.

Stukje overlap natuurlijk proberen te omschrijven, maar alles onder 1 noemer, zal niet altijd opgaan en dan is een tweede VAR verklaring aanvragen beter dan veel knip en plakwerk op een VAR waar de belasting achteraf zijn vraagtekens bij gaat zetten.

 

Link naar reactie
  • 0

Dit zijn niet meerdere/verschillende werkzaamheden.

Als je koerier bent, dan is het rijden, het inladen en het uitladen niet drie verschillende werkzaamheden. Dat zijn allemaal koeriertaken.

En dit zijn allemaal financieel-administratieve (ondersteunende) taken.

 

Ben ik niet met je eens.

TS heeft een bedrijf voor creditmanagement (incl. de taken die erbij horen), daarnaast willen twee klanten dat de administratie door TS gedaan wordt.

 

Ik heb een VAR voor elektrotechnische werkzaamheden, als ik inspecties uitvoer, vraag ik een tweede VAR aan.

En uiteraard heb ik voor elektrotechnische werkzaamheden 987.234 verschillende taken.

 

Maar full-time inspecties zitten daar niet bij.

 

En TS twijfelt zelf of het niet te ruim bemeten is, bij twijfel, ga voor zeker.

 

Link naar reactie
  • 0

Het kan natuurlijk wel, als je het jezelf moeilijk(er) wil maken.

Ik denk dat er verder geen ondernemer op financieel/administratief gebied te vinden is die meerdere VAR’s aanvragen.

 

Het zou iets anders zijn als je jezelf als accountant (maar dan vraag je toch geen VAR aan) en tegelijkertijd incassobureau zou verkopen.

Maar als je jezelf als debiteurenbewaker en tevens administrateur zou verkopen, dan vraag je gewoon één VAR aan normaal gesproken.

 

Maar het mag wel.

 

Link naar reactie
  • 0

Als de fiscus de omschrijving van de werkzaamheden te algemeen vindt krijg je vanzelf een brief thuis met verzoek een nauwkeuriger omschrijving te geven. Zelf heb ik al jaren een var-wuo met de omschrijving "adviseren in en ondersteunen van bedrijfsprocessen en administratie". Lijkt me toch ook erg algemeen maar nog nooit vragen over gehad en de omschrijving dekt de lading van alle verschillende werkzaamheden die ik doe.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.