• 0

Ervaringen - pakket verzendingen

Hallo allen,

 

Ik ben bezig met het opzetten van een webshop. Ik heb informatie opgevraagd bij verschillende verzenders. Maar daarnaast ben ik erg benieuwd naar de ervaringen van jullie. Ik heb op het forum al enkele positieve berichten gelezen over DPD, GLS, PostCollect etc.

 

Wat zijn jullie ervaringen?

 

Met vriendelijke groeten,

Jan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Jan,

 

Sinds het begin van mijn bedrijf (2 jaar terug) gebruik ik PostNL/TNT.

Nooit problemen gehad.

 

Sinds kort gebruik van PostNL's online verzendservice waarmee je 50 cent per verzending bespaart.

Ook hoef je minder lang op het plaatselijke postkantoor te staan aangezien je zelf het verzendetiket met barcode aanmaakt.

 

www.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jan,

 

Sinds het begin van mijn bedrijf (2 jaar terug) gebruik ik PostNL/TNT.

Nooit problemen gehad.

 

Sinds kort gebruik van PostNL's online verzendservice waarmee je 50 cent per verzending bespaart.

Ook hoef je minder lang op het plaatselijke postkantoor te staan aangezien je zelf het verzendetiket met barcode aanmaakt.

 

 

Hebben zie die bij jullie nog dan, plaatselijke postkantoren?

Hier sluiten ze die een voor een. Kan tegenwoordig alleen nog maar bij een boekenwinkel of een supermarkt terecht voor PostNL. Doe mij maar DPD.

Link naar reactie
  • 0

Ik verzend met enige regelmaat redelijk gevoelige producten. TNT/Post nl maak ik geen gebruik meer van na 2 klachten in korte tijd.

Tegenwoordig verstuur ik alle pakketten via een transport bedrijf in de buurt (aangesloten bij nedpak). Ze komen het ophalen, rijden netjes en schade/verzekering wordt netjes afgehandeld.

 

De TNT koerier hier in de buurt heeft al zijn pakketjes op een grote hoop tegen het kopschot in zijn bus liggen, dat komt vast niet door het nette rijden.

 

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat de kwaliteit van Post Nl of DPD of wie dan ook van de grote integrators erg afhankelijk is van de regio waar je zit en zelfs wie de bezorger is. Ik spreek veel bedrijven die verzenden met dergelijke partijen en wat opvalt is dat de een heel positief is over zijn verzender terwijl een ander weer heel slechte ervaringen heeft met die partij. Het verschilt enorm.

 

Succes met je keuze!

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoelde de counters die PostNL heeft staan bij verschillende winkeliers.

Er zit bij mij een kantoorspeciaalzaak om de hoek met aardig personeel en bijzonder goede service. Zij hebben een counter van PostNL en via hun verzend ik al 2 jaar.

 

Heb ook wel eens wat via de Bruna PostNL counter verzonden maar daar was de service om te janken.

Ik begrijp je scepsis maar verzenden met PostNL kan zeker, zoek een PostNL counter in een winkel met goed personeel.

 

www.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu

Link naar reactie
  • 0

Ik verzend met tevredenheid via de DPD.

Altijd een handtekening voor ontvangst, veel goedkoper dan de PostNL.

 

Ontvangen doe ik vaak via de PostNL, hier ben ik niet tevreden over. Pakketten komen zonder uitzondering dagen te laat.

Vaak bezorgen ze gewoon een dag niet, of is de eerste aflever poging in de avonduren ( op een industriegebied ) Het komt voor dat ik na een dag niet bezorgen en 2 aflever pogingen het pakket kan ophalen bij het postkantoor.

 

Verder vind je in dit topic meer ervaringen.

Meer kracht, maar milieuzacht! www.ROVEQ.nl

ongekend krachtig maar gegarandeerd milieuvriendelijk. www.superontvetter.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Heb ook wel eens wat via de Bruna PostNL counter verzonden maar daar was de service om te janken.

Ik begrijp je scepsis maar verzenden met PostNL kan zeker, zoek een PostNL counter in een winkel met goed personeel.

 

 

Geen businesspoint in de buurt? Ze zien ons al aankomen bij de Bruna met 100 pakketten per dag, waarvan de meeste ook nog meer dan 10 KG ;D

 

Wij hebben op zich goede ervaringen met PostNL en de iedere verzender heeft wel iets wat negatief is. Wat al eerder aangegeven is, is dat degene die het pakket moet afleveren ook erg belangrijk. De een geeft het netjes af, de ander gooit het voor de deur en tekent lekker zelf.

Link naar reactie
  • 0

Recentelijk hoorde ik dat MyParcel ook wel een goede prijs en service biedt, ik ben er momenteel zelf ook naar aan het kijken (en nee ik heb hier geen aandelen in). Maar wellicht dat je eens kan kijken door een offerte op te vragen, dan kan je het zo zien of het interessant is voor je. Ik vind het lastig te beoordelen hoe je als webshop-starter een goede schatting kan maken van de te verwachten poststukken die je zal gaan verzenden.

 

Postbedrijven zijn nog steeds afhankelijk van zijn/haar werknemers, maar zelf hoor ik iets te vaak PostNL voorbij komen met de manier hoe ze met de pakketten omgaan. Ook uit eigen ervaring vind ik de postbezorging in de regio Haaglanden niet naar behoren. (post voor de deur gooien, pakketten zonder briefje bij de buren leggen etc). Het is dat ik fatsoenlijke buren heb, maar als je dat niet zou hebben weet je niks.

 

Ik weet niet of veel mensen hier gebruik maken van UPS, maar dat bedrijf spreekt mij persoonlijk erg aan qua verzenden en service. Voor een beginnende webshop-houder is UPS wellicht niet een optie qua prijs, maar ik zie het logo steeds vaker voorbij komen op websites.

 

Zijn hier ervaringsdeskundigen op het gebied van UPS (verzenden)? Is UPS interessant als beginnende webshop-starter?

Ik heb het idee dat je bij UPS alleen interessant is bij volume-zendingen.

Link naar reactie
  • 0

Wij werken bijna 3 jaar samen met Post NL en eigenlijk gewoon naar volle tevredenheid. Sinds een jaar via ons fulfilmentcenter en dan ook gewoon met Post NL. Ze bezorgen snel en overal. Zeker als je klein bent, loont het wel om bijvoorbeeld met DHLforyou te versturen, stuk goedkoper als je klein bent, maar zodra je groter bent, vind ik de eenvoud van Post NL toch wel erg prettig en dan is het ook niet duurder meer.

Link naar reactie
  • 0

Verstuur zelf veel binnen Europa met UPS.

 

Prijzen zijn zeer redelijk en voor mijn business goed te doen. Zowel voor kleine (2 kg) als grote (400 kg) zendingen. Daarnaast raakt er nooit iets kwijt, zijn ze redelijk snel en komen ze nog een keer langs als de pakjes niet eerder afgeleverd konden worden. Daarnaast valt eea goed te managen vanuit China. ;-)

Link naar reactie
  • 0

Een vervoerder kiezen is in principe niet zo moeilijk.

Vaak is het probleem de prijs, men wil met 3 pakketjes in de week dezelfde prijs hebben als de buurman die er 100 per week stuurt. Vooral de kleine webwinkels denken vaak dat ze veel groter zijn, dan men in werkelijkheid is.

Bij 100 pakketten per jaar wordt er al snel 1000 geroepen, begrijpelijk, want het gevoel is er, maar de aantallen niet.

 

Om rendabel, snel en betrouwbaar te zijn heeft een pakketdienst ook een minimale marge nodig, net zo goed als de winkel wat moet verdienen. Als een klant bij een hoogwaardige winkel besteld, zal men ook geen moeite hebben met verzendkosten.

Men wil een goed product bezorgd krijgen door een goede, betrouwbare vervoerder en niet door een afgekeurd iemand met 1,5 been in een daewoo van 15 jaar oud en een scheve sticker op de deur. Sorry mensen van deze vervoerder, maar ik zie soms dingen, haha, :-[

 

Het is goedkoop, maar ook jammer, want het trekt het imago van de hele branche naar beneden.

Wij kiezen voor degelijk, kwaliteit, zekerheid en betrouwbaarheid met een goede prijsverhouding.

 

Wanneer mensen gaan winkelen heeft men de verzendkosten in de meeste gevallen al lang uitgegeven aan de autokosten en/of de trein, parkeren, etc. Het is maar net hoe men tegen de verzendkosten aankijkt.

Link naar reactie
  • 0

mod edit: GEEN SPAM AUB

 

Recentelijk hoorde ik dat MyParcel ook wel een goede prijs en service biedt, ik ben er momenteel zelf ook naar aan het kijken (en nee ik heb hier geen aandelen in). Maar wellicht dat je eens kan kijken door een offerte op te vragen, dan kan je het zo zien of het interessant is voor je. Ik vind het lastig te beoordelen hoe je als webshop-starter een goede schatting kan maken van de te verwachten poststukken die je zal gaan verzenden.

 

Postbedrijven zijn nog steeds afhankelijk van zijn/haar werknemers, maar zelf hoor ik iets te vaak PostNL voorbij komen met de manier hoe ze met de pakketten omgaan. Ook uit eigen ervaring vind ik de postbezorging in de regio Haaglanden niet naar behoren. (post voor de deur gooien, pakketten zonder briefje bij de buren leggen etc). Het is dat ik fatsoenlijke buren heb, maar als je dat niet zou hebben weet je niks.

 

Ik weet niet of veel mensen hier gebruik maken van UPS, maar dat bedrijf spreekt mij persoonlijk erg aan qua verzenden en service. Voor een beginnende webshop-houder is UPS wellicht niet een optie qua prijs, maar ik zie het logo steeds vaker voorbij komen op websites.

 

Zijn hier ervaringsdeskundigen op het gebied van UPS (verzenden)? Is UPS interessant als beginnende webshop-starter?

Ik heb het idee dat je bij UPS alleen interessant is bij volume-zendingen.

Link naar reactie
  • 0
Men wil een goed product bezorgd krijgen door een goede, betrouwbare vervoerder en niet door een afgekeurd iemand met 1,5 been in een daewoo van 15 jaar oud en een scheve sticker op de deur. Sorry mensen van deze vervoerder, maar ik zie soms dingen, haha

 

en in een ander topic

... door ongeschoolden, gepensioneerden of deels afgekeurde personen wordt uitgereden

 

 

Beetje neerbuigend doen! Laat ik dan maar zeggen dat ik mijn opdrachten veel liever aan deze mensen gun dan aan jou !

 

Gr

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het een idee om gewoon wat vervoerders uit te proberen. Je maakt 5 dozen met een doosje eieren erin en je verzend deze met 5 verschillende vervoerders naar je eigen adres. Dan kijk je naar hoe de zending aankomt, je bekijkt de track&trace pagina of deze juiste info geeft en je kijkt of het lukt om de helpdesk te bereiken en hoe ze je te woord staan.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand ervaring hiermee?

 

Apeldoorn, Netherlands    07/05/2012    14:55   Tracer request / Lost package tracer

Apeldoorn, Netherlands    27/04/2012    8:58   Shipment pending release from clearance agency / Released by clearing agency Now in-transit for delivery

 

Heb contact gehad met mijn Mexicaanse leverancier, die heeft contact opgenomen met de Mexicaanse UPS (zoals besproken met de klantenservice van UPS NL). Nu krijg ik deze melding.. Heeft iemand ooit zo'n status gezien bij UPS en zoja, is het pakketje toen toch nog "gevonden" ?

www.candybags.nl - Modeaccessoires gemaakt van gerecycled snoeppapier.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.