• 0

Website Check: homestudio.nl

Omschrijving van je concept:

Homestudio.nl distribueert software voor digitale ruimte correctie vanaf de computer, en verkoopt de daarbij passende hardware. De doelgroep zijn diegene die de computer (willen gaan) inzetten als primaire bron voor het beluisteren en beheren van hun muziek collectie en daarbij hoge eisen stellen aan de geluidskwaliteit.

 

De software wordt via een download aangeboden, de eventueel bestelde hardware via de post verstuurd.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Webwinkel gemaakt, teksten geschreven / vertaald.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het op de markt brengen van de betreffende software en hardware.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Alternatieve producten voor het oplossen van akoestische problemen in de luisterruimte zijn:

 

- veel duurder in het geval het hardware betreft

- minder geavanceerd en veel minder gebruiksvriendelijk indien het software betreft

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Een kritische blik op de usability en de 'look & feel' van de website en ieder ander nuttig commentaar.

 

Alvast bedankt!

 

Arend

www.homestudio.nl

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Arend,

 

Als ik op je homepagina ben dan heb ik werkelijk geen idee waar het over gaat, dus daar gaat het even mis.

 

Pas zodra ik ergens onderin naar homestudio navigeer dan wordt me duidelijk wat je voor me kunt betekenen.

Ik meen dat die pagina juist je homepagina zou moeten zijn.

 

Website maakt op mij wel een professionele en verzorgde indruk. Gemaakte keuzes in het design bevallen me wel.

 

Gr Devlinx

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Daar kan ik me iets bij voorstellen Devlinx,

 

het betreft hier nog een niche product welke eerst op de markt gezet gaat worden bij de early adopters. Deze zijn veelal te vinden op de draadjes over computer audio op de diverse audio / video forums, en die doelgroep zal de flash intro, naar alle waarschijnlijkheid, wel iets zeggen.

 

Bedankt voor de reactie.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de site er mooi en strak uitzien. Zoals ook al gezegd: je valt direct met de deur in huis. Graag zou ik eerst een welkomstpagina zien waarop je jezelf voorstelt en je mij door een wervende tekst overhaalt om de artikelen bij jou te bestellen.

 

Negatief punt: nimmer ben ik een site tegengekomen met zoveel spatiefouten. Zelfs tussen woorden als "studio kwaliteit" wordt een spatie geplaatst!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een potentiële klant zal waarschijnlijk buiten deze website overtuigd moeten raken dat hij jouw software/hardware moet hebben. Het realiseren daarvan zal de grote uitdaging zijn.

 

De website zelf ziet er uit zoals de gemiddelde site waar je een "component" koopt wat je per se wil hebben. (als het er maar een beetje netjes uitziet is het eigenlijk al goed genoeg).

 

Het enige wat ik echt mis is een telefoonnummer. Niet om te bellen maar voor het gevoel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een potentiële klant zal waarschijnlijk buiten deze website overtuigd moeten raken dat hij jouw software/hardware moet hebben. Het realiseren daarvan zal de grote uitdaging zijn.

 

De marketing gaat niet via de website verlopen, zeker niet in het begin. Eerst op de special interest forums aanwezig zijn om de early adopters te bereiken, deze groep bieden we 25% korting en een 100% niet tevreden geld terug garantie, als tegenprestatie hopen we op gebruikers recensies. Ik ken deze groep vrij goed en daar verwacht ik geen problemen. Over een maand of drie gaan er persberichten uit naar de hifi media en worden er professionele recensies geregeld om zo een groter publiek te bereiken binnen de audioliefhebbers.

 

De website zelf ziet er uit zoals de gemiddelde site waar je een "component" koopt wat je per se wil hebben. (als het er maar een beetje netjes uitziet is het eigenlijk al goed genoeg).

 

Tja, smaken verschillen natuurlijk, ik hou zelf van een schoon en eenvoudig ontwerp wat 'to the point' is.

 

Het enige wat ik echt mis is een telefoonnummer. Niet om te bellen maar voor het gevoel.

 

Komt er binnenkort wel op, voor het gevoel inderdaad.

 

Bedankt voor de reactie Starterscoach

Link naar reactie
  • 0

Het betreft hier nog een niche product welke eerst op de markt gezet gaat worden bij de early adopters. Deze zijn veelal te vinden op de draadjes over computer audio op de diverse audio / video forums, en die doelgroep zal de flash intro, naar alle waarschijnlijkheid, wel iets zeggen.

 

nicheproduct

computeraudio

videoforums

 

Zijn vaak techneuten die Amerikaanse schrijfwijze overnemen. Je kan eventueel een verbindingsstreepje gebruiken om die overbodige spatie te overbruggen.

 

Ik snap dat je mikt op mensen die zoiets al zoeken (preaching to the converted), maar eventjes verder ligt een veel grotere doelgroep die zijn cd's aan het digitaliseren is en op geluidskwaliteit let. Daar reken ik mezelf ook toe. Honderden cd's op iTunes en langzaamaan rijp voor een beter alternatief. Die groep gaat snel groeien en wellicht nemen anderen het voortouw in de benadering, zodat je kan piggy-backen.

 

Kan ik met jouw software ook ruimteprofielen maken? Dus ik wil dat muziek in mijn woonkamer klinkt als een openluchtconcert. als de Albert Hall, het Concertgebouw....

 

Ik vind het trouwens een heldere, duidelijke, informatieve en daardoor overtuigende eerste kennismaking, jouw site. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
nicheproductcomputeraudiovideoforums
Dank je, ik zal er eens meer op gaan letten. :-[
Zijn vaak techneuten die Amerikaanse schrijfwijze overnemen. Je kan eventueel een verbindingsstreepje gebruiken om die overbodige spatie te overbruggen.
Dat zal dan wel kloppen. ;D
Ik snap dat je mikt op mensen die zoiets al zoeken (preaching to the converted), maar eventjes verder ligt een veel grotere doelgroep die zijn cd's aan het digitaliseren is en op geluidskwaliteit let. Daar reken ik mezelf ook toe. Honderden cd's op iTunes en langzaamaan rijp voor een beter alternatief. Die groep gaat snel groeien en wellicht nemen anderen het voortouw in de benadering, zodat je kan piggy-backen.
Dat klopt, het is uiteindelijk ook de bedoeling om het op korte termijn, 3 a 6 maanden, breder in de markt te zetten maar eerst willen we feedback vergaren en 'goedkeuring' krijgen van de meest fanatieke gebruikers zodat die als referentie kunnen dienen.

Kan ik met jouw software ook ruimteprofielen maken? Dus ik wil dat muziek in mijn woonkamer klinkt als een openluchtconcert. als de Albert Hall, het Concertgebouw....
Nee, dat kan niet, dit soort ruimtelijke effecten worden gemaakt door het audiosignaal te vervormen (fase en manipuleren van hogere frequenties). Dat wordt niet geaccepteerd door de audiofielen en zouden we dus impliciet communiceren dat het toch weer niet voor deze groep perfectionisten bedoeld zou zijn...Je kan wel verschillende filters maken, voor bijvoorbeeld verschillende luisterposities maar ook verschillende frequentie respons instellingen. Je kan het zien als een geavanceerde, veelzijdige maar gebruiksvriendelijke equalizer.
Ik vind het trouwens een heldere, duidelijke, informatieve en daardoor overtuigende eerste kennismaking, jouw site. ;)
Dat is natuurlijk altijd goed om te horen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Arend,

 

Een aantal opmerkingen na een eerste blik:

 

- de plaatjes op je homepage wisselen nét te snel om de tekst helemaal te kunnen lezen; misschien kun je een functie inbouwen waarmee je kunt pauzeren of zelf kunt bladeren tussen de plaatjes

- het lettertype van je teksten is aan de kleine kant

- voor een Nederlandse site zou ik een komma gebruiken bij bedragen i.p.v. een punt

- bij voorraad "Back Order" zou ik een uitleg willen zien over de verwachte levertijd

- misschien kun je visueel iets doen bij de plaatjes (kader, achtergrondkleur), zodat bij de microfoon bijvoorbeeld direct duidelijk is dat het om twee plaatjes gaat die je kunt bekijken; het ziet er nu een beetje uit als één verzameling spullen

- wellicht kun je de diverse links wat meer logische namen geven (i.p.v. .../infopage?page=146)

- bij de software staat de tekst wel erg dicht tegen de rand van het kader aan

- je teksten lopen niet overal even fraai, bij de software gebruik je bijvoorbeeld twee keer "welke" in een zin (de tweede is gevoelsmatig ook taalkundig niet correct); wijzig de eerste in "die" en de tweede in "dat)

- in je opsomming van bedrijven staat aan het eind nog "and" i.p.v. "en"

- waarom moet ik "provincie" invullen bij een bestelling?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

De verkoop van software én hardware onder de noemer 'producten' is niet lekker, terwijl in de menubalk ruimte voldoende is. Daarnaast zijn prijzen incompleet of onduidelijk vermeld.

 

Geldt de scheiding Windows (versie?) en OS X ook voor de benodigde hardware? Een nieuwe naam Homestudio maakt alles nog complexer, waarom handel je niet onder de naam DxrxcLxvx.nl?.

 

Pagina's met alleen afbeeldingen zijn een gemiste kans om content op te nemen in deze website.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
- de plaatjes op je homepage wisselen nét te snel om de tekst helemaal te kunnen lezen; misschien kun je een functie inbouwen waarmee je kunt pauzeren of zelf kunt bladeren tussen de plaatjes
Ik heb er twee slides aan toegevoegd, wat minder tekstregels per slide en een bladerfunctie, je moet wel je browserhistorie even wissen om de nieuwe flashintro te zien.
- het lettertype van je teksten is aan de kleine kant
Misschien ga ik dat nog aanpassen.
- voor een Nederlandse site zou ik een komma gebruiken bij bedragen i.p.v. een punt
Ik werk met een systeem uit de VS, helaas is dit een optie die niet standaard aanwezig is, ga ik in de toekomst wel laten wijzigen.
- bij voorraad "Back Order" zou ik een uitleg willen zien over de verwachte levertijd
Aangepast.
- misschien kun je visueel iets doen bij de plaatjes (kader, achtergrondkleur), zodat bij de microfoon bijvoorbeeld direct duidelijk is dat het om twee plaatjes gaat die je kunt bekijken; het ziet er nu een beetje uit als één verzameling spullen
Aangepast.
- wellicht kun je de diverse links wat meer logische namen geven (i.p.v. .../infopage?page=146)
Deze kan ik zo niet reproduceren, weet je toevallig nog waar je deze link te zien kreeg? Ik weet wel dat ik bij sommige links de URL helaas niet kan aanpassen, gelukkig zijn het er maar enkele (systeem meldingen).
- bij de software staat de tekst wel erg dicht tegen de rand van het kader aan
Deze pagina ga ik eerst nog net zo breed maken als de menubalken, is wat lastiger dus duurt nog even.
- je teksten lopen niet overal even fraai, bij de software gebruik je bijvoorbeeld twee keer "welke" in een zin (de tweede is gevoelsmatig ook taalkundig niet correct); wijzig de eerste in "die" en de tweede in "dat)
Aangepast.
- in je opsomming van bedrijven staat aan het eind nog "and" i.p.v. "en"
Aangepast.
- waarom moet ik "provincie" invullen bij een bestelling?
Dit valt onder dezelfde categorie als met de punt ipv komma, systeem uit de VS, wordt later aangepast.Bedankt voor de reactie John.
Link naar reactie
  • 0

- wellicht kun je de diverse links wat meer logische namen geven (i.p.v. .../infopage?page=146)

 

Deze kan ik zo niet reproduceren, weet je toevallig nog waar je deze link te zien kreeg? Ik weet wel dat ik bij sommige links de URL helaas niet kan aanpassen, gelukkig zijn het er maar enkele (systeem meldingen).

Ik zag er in elk geval één bij de microfoon onder "Omschrijving".

 

(en maak van "gallerij" even "galerij")

Link naar reactie
  • 0

Aantal tips ter aanvulling op wat er al hier boven staat:

 

- Je website maakt gebruik van een opbouw in tabellen (iets dat een jaar of tien geleden de norm nog was)

- Wanneer ik op je 'voeg aan winkelwagen' knop wil klikken verspringt een deel van de layout

- Je website herlaadt zichzelf elke paar seconden (ook wanneer ik niets doe)

- Waarom is account in een knop in je hoofdmenu? Heb ik iets aan een account?

- De interface van je live support pop-up ziet er niet uit alsof daar enige tijd aan is besteed

- De links op je pagina lijken hun stijling verloren te zijn?

- De pagina met de microfoon is te kort ten opzichte van de achtergrond, waardoor er een wit blok in het grijze verloop staat

- Door de (ongewenste) blauwe streep onder de X wordt 'verwijder uit winkelwagen' de sterkste Call to Action in je wagen

- Een knop 'Bestelling afronden' vanuit de winkelwagen? Heb je mijn gegevens al? Hoe kun je nou van daar al afronden?

- Veel bezoekers willen geen account aanmaken, lees bijvoorbeeld: http://www.uie.com/articles/three_hund_million_button

 

Succes met de aanpassingen!

Link naar reactie
  • 0
Aantal tips ter aanvulling op wat er al hier boven staat:
Bedankt Theo.
- Je website maakt gebruik van een opbouw in tabellen (iets dat een jaar of tien geleden de norm nog was)
Dat klopt, is niet echt up to date maar dat was voor mij geen dealbreaker om toch voor 3dcart te kiezen.
- Wanneer ik op je 'voeg aan winkelwagen' knop wil klikken verspringt een deel van de layout
Is helaas nog steeds het geval, wordt aan gewerkt.
- Je website herlaadt zichzelf elke paar seconden (ook wanneer ik niets doe)
Aangepast.
- Waarom is account in een knop in je hoofdmenu? Heb ik iets aan een account?
Zie laatste reactie, ik heb hem wel 'gedegradeerd' naar de onderste menubalk en bovenin een nieuw item 'Media' toegevoegd.
- De interface van je live support pop-up ziet er niet uit alsof daar enige tijd aan is besteed
Dat ben ik met je eens, heb er overigens wel veel tijd aan besteed om dat te veranderen maar blijkt simpelweg niet standaard mogelijk, gaat een andere oplossing voor komen.
- De links op je pagina lijken hun stijling verloren te zijn?
Aangepast.
- De pagina met de microfoon is te kort ten opzichte van de achtergrond, waardoor er een wit blok in het grijze verloop staat
Dan heb je wat meer contrast en leest het makkelijker.
- Door de (ongewenste) blauwe streep onder de X wordt 'verwijder uit winkelwagen' de sterkste Call to Action in je wagen
Die streep is zeker ongewenst en heb ik waarschijnlijk zelf met het knutselen aan de templates veroorzaakt, nog niet opgelost maar gebeurt natuurlijk wel.
- Een knop 'Bestelling afronden' vanuit de winkelwagen? Heb je mijn gegevens al? Hoe kun je nou van daar al afronden?
Aangepast.
- Veel bezoekers willen geen account aanmaken, lees bijvoorbeeld: http://www.uie.com/articles/three_hund_million_button
Dat weet ik, toch kies ik er voor omdat het ook zijn voordelen heeft, zowel voor de klant als mijzelf. Denk aan orderhistorie, support vragen met een ticket systeem, rma, klantgerichte acties (zowel commercieel als informatief). Het product dat ik aanbied is vrij uniek, ik verwacht dat klanten het dan minder irritant vinden om een account aan te maken. Daarbij vind ik het ook nodig voor een efficiënte backoffice.

 

Link naar reactie
  • 0

Site ziet er mooi uit, qua technische kennis weet ik ook niet zoveel. Wat mij opviel: je hebt redelijk wat links naar andere websites, die openen in een nieuw venster. Kun je ze niet laten openen in een venster binnen jouw website? Zo houdt je de bezoeker „bij je” en door een nieuw venster loop je het risico de bezoeker kwijt te raken aan andere doorlinks.

 

Succes in ieder geval!

www.dlstilts.com

www.pasaanvragen.nl

Link naar reactie
  • 0

Hierbij een aantal opmerkingen m.b.t. het afrekenproces:

 

- Aanmaken account niet verplicht maken.

- Foutmelding bij postcode invoering zodra er een spatie tussen gezet wordt.

- Stap 2, Factuuradres zal ik toevoegen aan stap 1

- Mensen kunnen alleen betalen met bankoverschrijving? Heb je hier expres voor gekozen? Waarom geen iDEAL, PayPal, Creditcard,etc.?

www.fashionshoponline.nl

Link naar reactie
  • 0
Hierbij een aantal opmerkingen m.b.t. het afrekenproces:- Aanmaken account niet verplicht maken.
Om eerder genoemde redenen houdt ik deze wel verplicht.
- Foutmelding bij postcode invoering zodra er een spatie tussen gezet wordt.
Aangepast.
- Stap 2, Factuuradres zal ik toevoegen aan stap 1
Dat is best een ingrijpende aanpassing, ik kan er wel een one-page-checkout van maken maar geef zelf de voorkeur aan de huidige opzet.
- Mensen kunnen alleen betalen met bankoverschrijving? Heb je hier expres voor gekozen? Waarom geen iDEAL, PayPal, Creditcard,etc.?
Voorlopig is dit inderdaad even het geval, wordt aan gewerkt.Bedankt voor de tips.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.