Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Breco
Breco
De titel verteld eigenlijk in basis al waar het om gaat, maar even een uitleg wat er momenteel speelt.
Afwijzing GKB / WSNP lijdt normaliter tot een faillissement. Door beëdiging bv heb ik als liquidateur alle
zaken netjes afgehandeld en is formulier 15b inmiddels weg.
Privé zijn er echter een aantal beloftes door derden niet nagekomen waardoor er een direct opeisbare
schuldenlast is van bijna 300.000,= Een aanzienlijk bedrag, zei het echter dat ik een innovatie heb
gedaan (met een fout in de opzet, kom ik op terug) waarvoor in ruil 25% van de onderneming die toen is
opgezet.
Door de fout die ik heb gemaakt om aandelen te nemen ipv het octrooi op mijn naam te zetten en een
licentie uit te geven, is het stemrecht beperkt en de overige aandeelhouders deponeren gewoonweg geen
jaarstukken en lopen nu 3 jaar achter.
Wat er echter wel zichtbaar is gebeurd is dat het personeelsbestand is uitgebreid, er nieuwe auto's zijn
aangeschaft en de DGA die eerst een ander bedrijf had waar je bijna 24/7/365 moest knokken voor brood
op tafel nu in Spanje is gaan wonen (imo: genieten).
Naar schatting zijn er nu minimaal 6 FTE-ers en 3 bedrijfspanden, waarvan 1 in NL, 1 in het Oostblok en
1 "kantoor" in Spanje.
In een ondernemingsplan voordat het product op de markt kwam was duidelijk te zien dat de kostprijs van
het product slechts 0,30 per unit was en de verkoopprijs 37,50 per unit.
Er zijn nu door het bedrijf licenties met beperkte alleenrecht uitgegeven en certificaten behaald die nimmer
waren behaald door soortgelijke producten.
Met dit verhaal zoals hierboven staat en de wetenschap dat ik ooit de aandelen tegen 1/4 van de 18.000,=
heb verkregen in ruil voor inbreng van de innovatie vraag ik me nu af wat de curator straks gaat doen.
Op de aandelen ligt nu een beslag door een schuldeiser.
Bij een faillissement vervalt de beslaglegging, echter wat is de waarde van de aandelen. Gaat de curator
uit van de 1/4 van de 18.000,= of vervalt mijn recht op aandelen in de bv (normale bv overigens) of gaat de
curator zelf of een extern bureau de waarde bepalen met betrekking tot de aandelen.
Als dit laatste zo het geval is, dan klopt mijn ondernemingsplan waar banken eerst huiverig voor waren omdat
het TE innovatief was, en zal de waarde nu een veelvoud zijn van die 300.000,= gezien de 5 jaar die ze bezig
zijn en in de KvK stukken half het 2e jaar break-even al was bereikt.
Op de website van de betreffende onderneming staat een foto met de producten klaar voor verzending wat
een 187.500 units zijn en volgens bedrijfsplan zou dit minimaal maandelijks zijn.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35910-failliet-of-niet-ivm-waarde-aandelen-innovatief-product/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag