• 0

Inkomensspecificatie kwijtscheldingsverzoek lokale belastingen

Ik, arme ondernemer, ben bezig met het invullen van het formulier kwijtscheldingsverzoek lokale belastingen. Op de eerste bladzijde van dit formulier wordt om het inkomen gevraagd . Is me niet duidelijk wat voor inkomensspecificatie ik als zelfstandig ondernemer mee moet sturen, omdat dit geen jaaropgave mag zijn en ik dus niet de fiscale aangifte 2010 (die van 2011 heb ik nog niet) waar mijn jaarinkomen opstaat, kan meesturen. Er wordt gevraagd om een inkomensspecificatie van de laatste maand. Ik denk dat ik dan maar een print van de V & W rekening meestuur, maar de vraag is dan weer, van welke maand? Zou dat de maand voor de dagtekening (31-1-2012) moeten zijn, dus december 2011? Of de maand voordat ik het kwijtscheldingsverzoek indien, dus februari 2012?

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik zou gewoon even met je formulier en je rapport van 2010 langs gaan bij de gemeente waar je woont. 9 van de 10 hebben een sociale raadslieden of medewerkers van de sociale dienst die daar een antwoord op kunnen geven.

En soms vis je gewoon naast het net, ik heb het zelf geprobeerd in 2006/2007 en 2x nul op rekest gekregen met als argument dat zelfstandig ondernemers niet voor kwijtschelding in aanmerking komen. Wel gevraagd om een motivatie hiervan maar deze nooit ontvangen. gelukkig is het vanaf 2008 me weer voor de wind gegaan en heb me er eigenlijk niet meer druk om gemaakt.

Wel heb ik in die jaren de betaling eindeloos gerekt met verzoeken tot betalingsregeling en mededelingen dat het toch weer niet uit kwam. Dit heb ik vol kunnen houden tot 2010 maar in 2011 kreeg ik toch een boze medewerker van de gemeente aan de lijn die van mening was dat ik me nu maar eens aan de betalingstermijnen moest houden ;D

Hopelijk voor jou is de gemeente waar jij woont coulanter met kwijtschelden.

• 0

Bedankt voor je reactie!

Deze belastingen en aanvraag voor kwijtschelding daarvan lopen bij ons niet via de gemeente maar via BSR. Ik ben überhaupt te laat om met welke instantie dan ook nog contact op te nemen omdat de aanvragen binnen 6 weken na dagtekening binnen moeten zijn en ik daar al bijna te laat mee ben. Het formulier was ergens achter gevallen en ik meende uit mijn hoofd te weten dat ik nog wel tot eind maart de tijd had met invullen ervan. Vandaag vond ik het formulier terug en kwam er toen tot mijn schrik achter dat het voor 13 maart al binnen moet zijn, betekent dus uiterlijk morgen, zondag, alles op de post. Gebeurt me geen 2e keer, volgend jaar (als het dan nog nodig is) ga ik meteen aan de slag ermee.

Je zegt dat het jou niet gelukt is kwijtschelding te krijgen. Mij ook niet een paar jaar geleden, maar zou nu wel moeten lukken als ik dit lees: http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011/04/01/verruiming-kwijtscheldingsmogelijkheden-kleine-zelfstandigen.html

Ik vraag me toch echt af wat ik zou moeten overleggen om mijn inkomen per MAAND aan te tonen. Ik stort elke maand een vast bedrag op mijn privé rekening, maar op het formulier staat dat ik geen bankafschrift hiervan als kopie mag bijvoegen. Maar wat dan wel? Het enige waar verder mijn inkomen opstaat, is dan toch het fiscale jaarraport van 2010. Maar een jaaropgave mag ik niet meesturen!

• 0

Inderdaad is het mij nooit gelukt en de gemeente waar ik in woon heeft nooit antwoord op mijn vraag om onderbouwing gegeven.

In jouw link zie ik dat het vanaf 2011 wel mogelijk moet zijn, alleen als ik ook even verder spit kan ik nog geen gericht antwoord geven op wat je nu moet opgeven. Jammer dus dat aan de ene kant de mogelijkheid geschapen wordt maar vevolgens niet duidelijk gemaakt wordt hoe het uitgevoerd moet worden.

Toch maar naar de gemeente en daar aandringen op een werkbaar antwoord. Vraag even na of de gemeente een formulieren brigade heeft die met kwijtscheldingsverzoeken helpt.

En wellicht zijn er op HL ervaringsdeskundigen die het wel gelukt is om kwijtschelding te krijgen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar