Verzameltopic Legenda afkortingen HL en te gebruiken BBcode

Aanbevolen berichten

Misschien is het handig om bij extra of higherlevel.nl? ook een legenda van de vele afkortingen die hier gebruikt worden te vermelden? Soms zie afkortingen waarvoor ik echt even moet google, zou erg fijn zijn als ik dit snel op HL zou kunnen terug vinden. 8) En ook wel handig om van te leren welke termen en afkortingen er bij het ondernemerschap komen kijken.

 

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie

geen slecht idee Dennis, maar waar wil je beginnen?

 

Forum jargon als TS (Topic Starter) en CS (Column Starter) zal niet zo heel veel uitleg nodig hebben. Som ze maar eens op, dan hebben we snel genoeg een Legenda. Overigens, lang niet alle afkortingen worden door iedereen gebezigd en sommigen hebben eigen afkortingen, zoals bijv. OZB voor OmZetBelasting, terwijl dat OB is of BTW. En OZB staat voor Onroerende Zaak Belasting.

 

Kortom, het is best een idee, maar geef dan een schot voor de boeg.

 

gr. Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Ik was al bezig met "een schot voor de boeg" 8) Nu toch echt even slapen trouwens, ik hoor wel wat de plannen worden. ;D

 

Handig om te weten als je totaal nieuw bent zijn de afkortingen die gebruikt worden op HigherLevel, opgedeeld in twee categorieën. De afkortingen die gebruikt worden bij het ondernemen, en de afkortingen voor het forum.

 

Ondernemen legenda:

 

BV = Besloten Vennootschap

EZ = Economische Zaken

IB = Inkomsten Belasting

OGB = Onroerend Goed Belasting

SoZa = Sociale Zaken

VOF = Vennootschap Onder Firma

 

 

 

Forum legenda:

 

HL = HigherLevel (voor de echte n00bs)

TS = Topic Starter / CS = Column Starter / TP = Topic Plaatser

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie

daarmee ben je er niet Dennis

 

Ondernemen kun je splitsen in heel veel dingen. Fiscaal: OB, IB. VPB, BTW, MRB, OZB, EMZ, VOF, BV, LTD, Stas (Staatssecretaris), VAR, KIA, EIA, MIA, VAMIL. Need I go on? Financiering: ROI, DCF, KPI, NCW, etc.

 

Dan de afkortingen uit de techniek, management, IT, sales, procurement, etc. (Niet mijn kopje thee.)

 

De lijst is volgens mij niet te doen. Gelukkig kan google ook heel veel. En anders de zoekfunctie op HL zelf. Tik de afkorting eens in en kijk in de topics. Er zal ongetwijfeld een uitleg tussen staan. Of Wikipedia. Feit blijft dat als je weet in welk deelgebied van de beoogde kennis je zit, dat je best doelgericht kunt vinden waar een abrev voor staat.

 

ciao

Joost

 

PS: @Frans, nog steeds zin in je voornemen?

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Juist het zoeken wil ik overbodig maken. :P Als ik een hele lijst heb eigenlijk nu ik er over denk niet gecategoriseerd maar alleen op alfabet, dan kan ik heel snel de lijst uit me hoofd leren. Zoals dat ook op school ging, dit vind ik een zeer handige manier van veel goede kennis tot je nemen. Zo leer je ook snel woorden die horen bij het ondernemen als je nieuw bent, woorden zeggen meestal zelf de betekenis al. Neem VoF wist ik niet tot ik de betekenis zag en was direct helder, weer wat geleerd in een fractie van een seconden, jeej! :P 8) Mocht de betekenis van woorden niet totaal helder zijn, zullen de meeste geïnteresseerde wel nieuwsgierig genoeg zijn om toch even nog te google. Maar al met al zal het een stuk effectiever zijn denk ik. 8)

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.