• 0

Bijtelling: fysiotherapie, zakelijk?

Beste lezers,

 

Ik heb er weer een bedacht die ik graag zou willen toetsen :-)

 

Case: je leased een auto op je zaak zonder bijtelling. Je fysiotherapeut vertelt je dat je door jouw werkzaamheden (e.g. IT) last krijgt van je rug en daardoor eigenlijk wekelijks een speciale massage moet krijgen.

 

Kun je dit dan zien vanwege oorzaak (werk) -> gevolg, als een zakelijke aangelegenheid? Ofwel: zakelijk je rit naar de fysio noteren?

 

Ben benieuwd!

 

Groet, Jac

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Tja, je kunt het natuurlijk ook wat creatiever aanpakken... bijvoorbeeld die f ysiotherapeut te vragen de uren te boeken als 'coaching ergonomie' of iets in die geest, iets wat je uiteraard nodig hebt omdat je vanwege je onderneming langdurig bureauwerk moet doen. In zo'n geval is je bezoek aan de fysiotherapeut een zakelijke bezigheid, en de reis er naar toe ook.

 

Of de inspectie dit gaat accepteren... one way to find out!

Link naar reactie
  • 2

nou, benm dat is een beetje vreemde nabrander nadat TS al aangegeven heeft wat hij gaat doen en nou echt een stapje te ver wat mij betreft. Creatieve omschrijvingen verzinnen komt al een stuk dichter bij frauderen of poging daartoe en zal niet helpen bij de discussie over de zakelijkheid, want waarom pas je de omschrijving aan, anders dan omdat je het vermoeden hebt dat het anders niet geaccepteerd word?

een massage is geen coaching en zal het met creatief omschrijven ook niet worden en samen afspreken dat het een gesprek en advies is is gewoon weg liegen..

 

Je op het standpunt stellen dat de kilometers zakelijk zijn omdat er een directe relatie is met de werkzaamheden kan worden afgewezen maar zeker niet leiden problemen bij afwijzing (behalve dan het terugdraaien van de in aftrek genomen kosten)

 

Proberen de discussie met de belastingdienst te winnen door de feiten anders te omschrijven is erg onverstandig.

Link naar reactie
  • 0

Toch niet onaardig om dit nog even met jullie te checken:

 

Als ik vanaf mijn klant kom met de auto zonder bijtelling en ik rijd dat traject maanden lang elke dag op en neer, en vanaf nu 1x per week ga ik VIA de fysio. Ik rijd dus om, zeg, 10 kilometer.

 

Als ik die 10km als prive omrijden noteer, gaat de belastingdienst dan gewoon akkoord? Met dus het gegeven dat de gehele rit van klant naar huis zakelijk is, minus 10km prive omrijden.

 

Het is iets anders dan even omrijden voor het ophalen van een pakketje, je bent wel 30 minuten op je tussenstop... vandaar mijn vraag/twijfel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.